کد خبر : 7529 / /
/

آخرین قیمت طلا

دومین روز هفته، صحنه عقب‌نشینی معامله‌گران از دو بازار ارز و سکه بود. روز یکشنبه، فلز گرانبهای داخلی ۲۲۵ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید.

 

دومین روز هفته، صحنه عقب‌نشینی معامله‌گران از دو بازار ارز و سکه بود. روز یکشنبه، فلز گرانبهای داخلی ۲۲۵ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید. این افت در شرایطی صورت گرفت که فلز گرانبهای داخلی در نخستین روز هفته تا سطح ۱۱ میلیون و۵۰۰ هزارتومانی پیشروی کرده بود.

عوامل افت قیمت طلا 

به گفته فعالان، یکی از مهم‌ترین عواملی که منجر به افت قیمت سکه شد، سودگیری معامله‌گران از خریدهای پیشین بود. فلز گرانبهای داخلی از ابتدای مرداد تا روز شنبه نزدیک به ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. بخشی از معامله‌گران پس از کسب چنین سودی، تصمیم گرفتند به صورت موقت از بازار خارج و آماده خرید در قیمت‌های پایین‌تر شوند.

در واقع، بازار سکه روز یکشنبه با اصلاح قیمت مواجه شد و بخشی از معامله‌گران از موقعیت خرید خارج شدند. حرکت افزایشی از ابتدای مرداد و از محدوده ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومانی شروع شد. بسیاری از معامله‌گران انتظار نداشتند مقاومت ۱۰ میلیون و۸۰۰ و ۱۱ میلیون و ۲۰۰هزار تومان شکسته شود، ولی با شکست آنها، امیدواری‌های افزایشی معامله‌گران بیشتر شده است. تحلیلگران فنی با وجود افت روز یکشنبه، اعتقاد دارند تا زمانی که فلز گرانبهای داخلی بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد، ‌خبری از فشار بیشتر نخواهد بود.

درباره بازار سکه، جدا از تغییرات قیمتی دلار، شروع طلا در بازارهای جهانی اهمیت زیادی خواهد داشت. در صورتی که طلا به بالای محدوده هزار و ۸۲۰ دلار برود، تمایل به خرید سکه در بازار داخلی افزایش پیدا خواهد کرد. بیشتر تحلیلگران و معامله‌گران خرد بازارهای جهانی اعتقاد دارند طلا در هفته جاری روند صعودی خواهد داشت.

در نظر‌سنجی این هفته سایت کیتکو ۷۹ درصد از ۱۴ تحلیلگر وال‌استریت به صعود طلا در هفته آتی امیدوار بودند و در میان تحلیلگران شخصی از میان ۸۶۲ نفر شرکت‌کننده، ۷۰ درصد مسیر طلا را صعودی دیدند.

دنیای اقتصاد نوشت:

بازدهی مثبت طلا

عملکرد ماهانه اونس طلا در معاملات بازار جهانی برای سرمایه‌گذاران این فلز ارزشمند سود حدود ۲ درصدی که معادل ۳۵ دلار افزایش قیمت بود را به همراه داشت. در واقع اونس جهانی در ماه گذشته روندی ملایم اما مثبت را طی کرد به طوری که طلا از قیمت ۱۷۷۶ دلار به سطح ۱۸۱۴ دلار صعود کرد. با توجه به روند این بازار از عمده دلایل شیب ملایم صعود طلا می‌توان به آرام شدن جو حاکم بر سیاستگذاری‌های فدارال رزرو و همچنین کاهش تغییرات شدید ارزش دلار شاخص اشاره کرد.

با این حال برخی فعالان در این بازار بر این باورند که روند طلای جهانی در ماه جاری میلادی توانایی رشد تا سطح ۱۹۰۰ دلار را با توجه به شرایط اقتصادی و تورم جهانی دارد. با توجه به آمارهای اقتصادی می‌توان یکی از موانع رشد مستمر اونس را نرخ شاخص دلار دانست.

قیمت طلا/ تب تند سکه فرو نشست

بازار طلا و سکه عمدتا برای افزایش یا کاهش قیمت چشم به بازار ارز دارد و به‌تناسب تغییرات نرخ ارز در چند روز گذشته خود را بالا کشید تا جایی که در نخستین روز معاملاتی به نیمه اول کانال ۱۱ میلیونی دست یافت. اما با بسته شدن منفی اونس طلای جهانی و همچنین کاهش نرخ دلار در بازارهای داخلی تب تند رشد قیمت سکه فرونشست.

به این ترتیب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معامات روز یکشنبه به ۱۱ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید که نشان‌دهنده کاهش بیش از ۲ درصدی به نسبت قیمت روز پیشین است. به گفته کارشناسان رکود در بازار طلا همچنان وجود دارد و خرید مصنوعات طلا به دلیل ماه محرم کاهش‌ یافته است اما افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر سبب‌ افزایش حباب سکه شده که گویای افزایش تقاضا در بازار در روزهای آتی است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.