کد خبر : 568 / /
/

ماریا ون کرخووه از سازمان بهداشت جهانی گفت: هرچه این ویروس بیشتر گسترش یابد، فرصت های بیشتری برای تغییر دارد.

 کرونا انگلیسی جدید در انگلیس میلیون ها نفر را مجبور به لغو برنامه های کریسمس کرده است. هرچه کرونا انگلیسی جدید گسترش یابد خطرناکتر می شود. کرونا انگلیسی  جدید با گذر زمان فرصت بیشتری برای تغییر پیدا می کند. سازمان بهداشت جهانی گفته است که در ارتباط با  کرونا انگلیسی جدید با انگلیس در ارتباط است. جزئیات بیشتر درباره  کرونا انگلیسی جدید را در زیر بخوانید. 

ماریا ون کرخووه از سازمان بهداشت جهانی گفت: هرچه این ویروس بیشتر گسترش یابد، فرصت های بیشتری برای تغییر دارد.

 چندین کشور اروپایی پروازهای خود از انگلیس را به دلیل ترس از کرونا ویروس جدید که میلیون ها نفر را در انگلیس را مجبور به لغو برنامه های کریسمس خود کرده، ممنوع کرده اند.

به گزارش ان بی سی نیوز،آلمان، هلند، بلژیک، اتریش و ایتالیا محدودیت های سفر به انگلیس را اعلام کردند زیرا دانشمندان هشدار دادند که سویه جدید کروناویروس با سرعت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود گسترش می یابد.

با افزایش سریع سطح عفونت بیماری در انگلیس، "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که لندن و جنوب شرقی انگلیس تحت سخت ترین قوانین قرنطینه معروف به سطح ۴ قرار می گیرند که در نتیجه فروشگاه های غیر ضروری، سالن های ورزشی، سینماه، آرایشگاه ها و سالن های بولینگ برای مدت دو هفته در این شهر مجبور به تعطیلی می شوند، در حالی که ملاقات افراد با یک نفر دیگر از یک خانه دیگر در یک فضای عمومی خارجی نیز محدود خواهد شد.

جانسون گفت: سیاست "حباب" که اجازه می دهد تا حداکثر سه خانوار در طول دوره تعطیلات در مناطقی از کشور که تحت محدودیت های سطح ۴ نیستند با یکدیگر ملاقات داشته باشند، به شدت محدود خواهد شد و این سطح فقط در روز کریسمس اعمال می شود.

کرونا انگلیسی / ویروس جهش یافته 

کرونا انگلیسی

"ماریا ون کرخوو" سرپرست فنی کووید ۱۹ برای سازمان بهداشت جهانی، روز یکشنبه به بی بی سی گفت که مقامات بهداشت انگلستان برای اولین بار نوع جدید از کرونا ویروس را که دانشمندان انگلیسی آن را "VUI - ۲۰۲۰۱۲/۰۱" نامیده اند، در این کشور شناسایی شده است.

سایمون کلارک، دانشیار میکروبیولوژی سلولی در دانشگاه ریدینگ انگلستان، نیز به NBC News گفت که "جهش ویروس ها" بسیار رایج است.

وی افزود: وقتی ویروس ها باعث عفونت می شوند، وارد سلولهای ما می شوند و سلول را تحویل می گیرند تا نسخه های بیشتری از خود را برای تولید مثل تولید کنند و هر بار که این کار را انجام می دهند، برای هر ویروس جدید یک سری مواد ژنتیکی جدید ساخته می شود که فشار جدید مطمئناً مناسبتر از نمونه قبلی خود است.

سازمان بهداشت جهانی ۱۹ دسامبر در توییتر خود نوشت که ما در مورد نوع جدید ویروس کووید ۱۹ با مقامات انگلیس در ارتباط نزدیک هستیم. آنها همچنان اطلاعات و نتایج تجزیه و تحلیل و مطالعات مداوم خود را به اشتراک می گذارند. ما با کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های این نوع ویروس و هرگونه پیامد، کشورهای عضو و عمومی را به روز خواهیم کرد.

کریس ویتی، مدیر ارشد پزشکی انگلیس روز شنبه در بیانیه ای هشدار داد که ویروس جهش یافته با سرعت بیشتری در حال گسترش است اما وی گفت که تاکنون هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ویروس جدید از نظر بیماری شدید یا مرگ و میر قویتر شده است.

تاثیر بر روی واکسیناسیون

پاتریک والنس، مشاور ارشد علمی دولت انگلیس روز شنبه در جلسه توجیهی خبری گفت: فرضیه کاری ما از همه دانشمندان این است که پاسخ واکسن باید برای این ویروس مناسب باشد.

اما راویندرا گوپتا استاد میکروبیولوژی بالینی در دانشگاه کمبریج گفت که او نگران است که ویروس در مسیری قرار گیرد تا در برابر واکسن ها مقاوم شود.

وی گفت: اگرچه ممکن است ویروس فعلا در برابر واکسن مقاوم نباشد، اما ممکن است پس از این تغییرات به نقطه مقاوم شدن در برابر واکسن برسد.

با این حال، کلارک دانشیار میکروبیولوژی سلولی در دانشگاه ریدینگ انگلستان گفت که هر سال نسخه های مختلف واکسن آنفلوانزا مورد نیاز است و او نمی داند که چرا این ویروس کرونا نمی تواند یکسان باشد.

جلوگیری از گسترش کرونا انگلیسی 

کرونا انگلیسی

ون کرخووه سرپرست فنی کووید ۱۹ برای سازمان بهداشت جهانی گفت که نوع جدید از کروناویروس تاکنون در دانمارک، هلند و استرالیا شناسایی شده است.

وی گفت: هرچه این ویروس بیشتر گسترش یابد، فرصت های بیشتری برای تغییر پیدا می کند، بنابراین ما در حال حاضر باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش آن انجام داده تا با حداقل رساندن این گسترش احتمال تغییر آن را نیز کاهش دهیم.

وی افزود که تعیین توالی بیشتر برای تعیین اینکه آیا این نوع کروناویروس جدید در جاهای دیگر جریان دارد، قطعا برای ما مفید خواهد بود.

گوپتا استاد میکروبیولوژی بالینی در دانشگاه کمبریج گفت که فشار جدید ویروس باید باعث نگرانی در ایالات متحده و سایر کشورها نیز شود. وی هشدار داد که ویروس می تواند دوباره جهش یابد و "مردم باید نظارت خود را افزایش دهند."

دکتر جولیان تانگ، یک ویروس شناس بالینی در دانشگاه لستر، در بیانیه ای گفت: در انگلیس، محدودیت های شدید جدید سطح یک "اقدامات لازم" برای کنترل ویروس است اما وی هشدار داد که حتی چند ساعت در روز کریسمس نیز می تواند منجر به افزایش عفونت شود

بنابراین مقامات همچنان از افراد در سطح پایین انگلیس می خواهند تا حد ممکن فاصله اجتماعی را حفظ کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.