کد خبر : 19600 / /
/

سود سهام عدالت که قرار است اول یا دوم مرداد واریز شود مربوط به کسانی است که شماره شبای آن‌ها در نوبت قبلی واریز سود مشکل داشته یا شماره حساب مشترک یا شماره حساب سپرده بلندمدت بوده که امکان واریز ندارند، بنابراین باید همه این افراد ظرف یکی دو روز باقیمانده شماره معتبر از طریق سامانه سجام ثبت کنند.

اخبار مربوط به سهام عدالت در خبر روز به روز می شود. تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار درخواست توثیق سهام عدالت ثبت شده است. به صاحبان سهام عدالت وام بدون ضامن پرداخت می شود. ضمانت این کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت و بدون‌نیاز به ضامن است. صاحبان سهام عدالت ضمن نگه داشت دارایی با ارزش خود می‌توانند از مزایای سهامدارای از قبیل سود سهام، افزایش سرمایه و مشارکت در مجامع بهره‌مند شوند.

مهلت اعلام شماره حساب صاحبان سهام عدالت

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سهامداران سهام عدالت روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فرصت دارند، شماره حساب خود را از طریق سجام اعلام کنند تا سود برای آنها واریز شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، محمود حسنلو اظهار کرد: سود سهام عدالت که قرار است اول یا دوم مرداد واریز شود مربوط به کسانی است که شماره شبای آن‌ها در نوبت قبلی واریز سود مشکل داشته یا شماره حساب مشترک یا شماره حساب سپرده بلندمدت بوده که امکان واریز ندارند، بنابراین باید همه این افراد ظرف یکی دو روز باقیمانده شماره معتبر از طریق سامانه سجام ثبت کنند.

وی در مورد اینکه قرار بود تا آخر تیرماه سود سهام عدالت افرادی که شماره شبا اعلام کنند، واریز شود، گفت: از این تعداد برخی اقدام به ارائه شماره شبای حساب بانکی کرده‌اند که امیدواریم در روز اول یا دوم مردادماه سال جاری سود مانده آن‌ها واریز شود.

شرط واریز سود سهام عدالت

معاون سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سود سهام عدالت افرادی که واریز نشده است، تنها به شرط ثبت نام و احراز هویت در سجام، پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا،  محمود حسنلو در مورد  شرط واریز سود سهام عدالت افزود: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در پایان سال ۹۹ و ۱۴۰۰، سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت را برای دارندگان این سهام واریز کرد ,، اما حدود ۲ میلیون و صد هزار نفر از سهامداران شماره شبای معتبر نداشتند که بتوان سود آن‌ها را واریز کرد.

معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، تصریح کرد: در خرداد گذشته حدود ۲۰۰ هزار نفر از این افراد شناسایی و سود آن‌ها واریز شد,، اما یک میلیون و نهصد هزار نفر سهامدار دیگر اطلاعات معتبری وجود ندارد.

حسنلو، تاکید کرد: سهامداران می‌توانند در سامانه سجام ثبت نام و بعد از آن احراز هویت کنند تا پس از راستی آزمایی اطلاعات، امکان واریز سود فراهم شود.

به گفته وی، مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی عملکرد سال ۹۸ حدود ۱۹۰ هزار تومان و عملکرد سال ۹۹ حدود ۵۸۲ هزار تومان است.

معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده که مهم‌ترین مشکلی که مانع واریز سود سهام عدالت شده این است که حساب این افراد بسته است و امکان واریز سود برای آنها وجود ندارد.

پیش از این هم اعلام شده بود که چند دسته از افراد نمی‌توانند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند. افرادی که

– شماره شبای آنها نامعتبر است.

-شماره حساب ارزی دارند.

-شماره حساب به نام دو نفر است.

-بیش از شش ماه حساب راکد بوده و هیچ گردشی نداشته باشد.

اکنون قرار است سود سهام عدالت جاماندگان تا پایان تیرماه واریز شود. اما مشروط به اینکه این افراد اطلاعات حساب خود را اصلاح کرده باشند.

چنانچه اطلاعات حساب افراد اصلاح شده باشد، دارندگان سهام عدالت تا پایان این هفته هم سود سال ۹۸ را دریافت می‌کنند و هم سود سال ۹۹ را.

مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی سال ۹۸ حدود ۱۹۰ هزار تومان و سود سال ۹۹ برای همین گروه حدود ۵۸۰ هزار تومان است.

این مبلغ برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی دو برابر می‌شود. یعنی سود سال ۹۸ حدود ۳۸۰ هزار تومان است و سود سال ۹۹ هم یک میلیون تومان می‌شود.

با این حساب سود یک خانوار چهار نفره بین دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود (وابسته مبلغ سهام)

اما دریافت این سود وابسته به این است که افراد شماره شبای معتبر داشته باشند.

به گفته معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سهامداران می‌توانند در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام ثبت نام و بعد از آن احراز هویت کنند تا پس از راستی آزمایی اطلاعات، امکان واریز سود فراهم شود.

همچنین افراد برای اطلاع از درستی شماره شبای خود می‌توانند به سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir مراجعه کنند.

ماجرای وام سهام عدالت بانک ملی چیست؟

دارندگان سهام عدالت می‌توانند با کمک سهام خود وام بگیرند. وامی که مبلغ آن ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است. اما شرایط دریافت وام سهام عدالت چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، مبلغ وام سهام عدالت برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی ۱۴ میلیون تومان و برای دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۷ میلیون تومان است.

در این شیوه سهام عدالت به‌عنوان وثیقه قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند وام سهام عدالت دریافت کنند. همچنین تنها سه بانک وام سهام عدالت می‌دهند و یکی از این بانک‌ها بانک ملی است. شرایط توثیق سهام عدالت بانک ملی چیست؟

شرایط دریافت وام سهام عدالت

اولین سوال این است که چه کسانی می‌توانند با سهام عدالت خود وام بگیرند؟ تمام دارندگان سهام عدالت می‌توانند این وام را دریافت کنند. اما مشروط به اینکه:

– هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌ باشند.

-همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت ‌کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان وام دریافت کنند.

-متقاضیان این وام باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و مراحل احراز هویت طی کرده باشند.

– با توقیف سهام و فروش حتی یک سهم از پرتفوی سهام عدالت توسط اشخاصی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، هیچ وامی پرداخت نمی‌شود.

مراحل دریافت وام

اگر فردی بخواهد از بانک ملی وام سهام عدالت را بگیرد، حتما باید در این بانک حساب بانکی باز کند.

مشمولان مستقیم باید بانک ملی را به عنوان کارگزار خود انتخاب کنند.

اگرچه عنوان شده مبلغ معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است، اما گویا وامی که بانک ملی به متقاضیان می‌دهد تا سقف ۱۰ میلیون تومان است.

دریافت این این وام، غیرحضوری است و متقاضیان باید برای شروع کار، یکی از اپلیکیشن‌های ایوا (سامانه مخصوص بانک ملی)، بله و شصت را انتخاب کنند.

نکته مهم درباره وام سهام عدالت این است که این وام به صورت نقدی و کارت بانکی نیست و امکان خرج‌کردن آن در همه جا وجود ندارد.

بلکه افرادی که این وام را گرفته‌اند کارت اعتباری دریافت می‌کنند که با آن می‌توانند از فروشگاه‌های افق کوروش، رفاه، وین مارکت و پذیرندگان دستگاه پوز سداد که QR code دارند خرید کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.