کد خبر : 2931 / /
/

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز استخدام ۳۰ هزار معلم با پیگیری‌های مجلس به ویژه کمیسیون آموزش در هفته معلم خبر داد.

 

موسی الرضا ثروتی با اشاره به صدور مجوز استخدام برای ۳۰ هزار معلم در آستانه هفته معلم، اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس در ۱۳۹۷ تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی پیش از سال ۱۳۹۲ در دستور کار سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس، اقدامات لازم برای جذب این معلمان که حدود ۸۸ هزار نفر بودند، آغاز و به تدریج معلمان از ناحیه این مصوبه به صورت رسمی با آموزش و پرورش همکاری خود را ادامه دادند.

وی با یادآوری اینکه حدود ۳۰ هزار معلم از ناحیه قانون تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش باقی مانده بودند، گفت: تا کنون مجوز استخدام معلمان در دو مرحله صادر شده و باقی مانده این عزیزان نیز که شامل ۳۰ هزار نفر می‌شوند در هفته معلم به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: البته همه این معلمان در حال حاضر به صورت حق التدریس با آموزش و پرورش در حال همکاری هستند؛ لذا جذب این عزیزان در مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش تأثیری ندارد، بلکه فواید و مزیت‌های دیگری را برای معلمان و سیستم و آموزش کشور خواهد داشت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.