کد خبر : 3775 / /
/

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: تاکنون موضوع افزایش نان تصویب نشده است و با نانوایان گرانفروش برخورد می شود.

گرانی نان 

محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات استان تهران درباره گرانی نان، گفت: تاکنون موضوع افزایش نان تصویب نشده است؛ برآوردی از رشد هزینه‌ها و درخواست افزایش قیمت به سازمان حمایت از مصرف کنندگان که متصدی تعیین قیمت از نظر قانونی است، ارائه شده تا این سازمان درباره افزایش قیمت نان تصمیم گرفته و در صورت لزوم این موضوع در ستاد تنظیم بازار تصویب شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت نان نداشتیم، افزود: معمولا براساس سیاست دولت، قیمت نان به دلیل اینکه جزو کالاهای اساسی و قوت لایموت مردم است، هر ساله طبق تورم و هزینه‌ها افزایش نمی‌یابد و پس از گذشت چند سال یک باره بهای نان بیشتر می‌شود و این مهم مطلوب نیست؛ به طور مثال اگر سالی ۱۰ درصد قیمت نان افزایش یابد بهتر از شرایطی است که دفعتی پس از گذشت ۳ سال حدود ۴۰ درصد قیمت افزایش یابد زیرا این تصمیم موجب فشار به مردم می‌شود.

افزایش 50 درصدی قابل پذیرش نیست

مدیر کل تعزیرات استان تهران با بیان اینکه از آنجا که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مواد مصرفی خانوار، نان است افزایش ۵۰ درصدی بهای آن قابل پذیرش برای مردم نیست، ادامه داد: هرچند مصوبه ای مبنی بر افزایش قیمت نان نداشتیم اما برخی نانوایان راسا قیمت را افزایش دادند که تخلف بوده و ما ناچار به تشکیل پرونده و رسیدگی هستیم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.