کد خبر : 8915 / /
/

اخبار / اخبار ورزشی / حواشی اخبار ورزشی

باشگاه الهلال عربستان لیست آسیایی خود را برای دیدار با استقلال اعلام کرد.

تیم استقلال شب گذشته عازم دبی شد تا خود را برای دیدار با الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا آماده کند.

ماموریت فرهاد مجیدی

در همین رابطه لیست الهلال برای دیدار با آبی پوشان پایتخت امروز اعلام شد. بالاخره الهلال از میان ۷ بازیکن خارجی اش ۴ بازیکن برای حضور مقابل استقلال را انتخاب کرد.

فرهاد مجیدی

به این ترتیب گومیس فرانسوی، مارگای مالیایی، ماتئوس پریرا برزیلی و جانگ کره ای به عنوان ۴ بازیکن خارجی مقابل استقلال معرفی شدند. پیش از این حضور گومیس ملقب به «شیر» در لیست آسیایی در هاله ای از ابهام قرار داشت ولی در نهایت ژاردیم سرمربی الهلال این بازیکن را در لیست آسیایی قرار داد.

دیدار شاگردان مجیدی با الهلال در تاریخ ۲۲ شهریور در ورزشگاه زعبیل دبی برگزار می شود.

بیوگرافی فرهاد مجیدی

نام :فرهاد 

نام خانوادگی :مجیدی 

متولد :13 خرداد 1355 

پست فوتبالی :مهاجم 

باشگاه :استقلال

فرهاد مجیدی قادیکلایی مشهور به فرهاد مجیدی (زاده 13 خرداد 1355) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در 7 آبان 1392 در باشگاه استقلال تهران از دنیای فوتبال کناره گیری کرد. وی سابقه بازی در باشگاه های بهمن کرج، راپیدوین اتریش، الوصل امارات، العین امارات، الاهلی امارات، النصر امارات و الغرافه قطر را دارد.

از باشگاه ها تا خداحافظی فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی دوران فوتبال خود را با تیم فوتبال صنایع پارچین که محل زندگی خود و کار پدرش در آنجا بود شروع کرد. نخستین تیم رسمی که فرهاد مجیدی در آن بازی کرد، تیم جوانان کشاورز بود. او بعد از مدتی بازی در این تیم به جوانان بهمن پیوست. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به طور قرضی برای بازی در مسابقات استانی به تیم پارچین بازگشت. بعد از 8 ماه حضور قرضی در تیم پارچین تیم بهمن بار دیگر خواستار او شود و دوباره به این تیم بازگشت.

مجیدی در 2 فصل حضور خود در بهمن کرج 7 گل برای این تیم به ثمر رساند. در تیر ماه سال 76 مجیدی که تنها 20 سال داشت مورد توجه تیم استقلال تهران قرار گرفت و از تیم بهمن به استقلال تهران پیوست.

استقلال تهران

مجیدی در اولین فصل حضور خود در استقلال تهران همراه با این تیم قهرمان لیگ آزادگان در فصل 77–76 شد. در فصل بعد حضور خود در این تیم به نایب قهرمانی جام باشگاه های آسیا، نایب قهرمانی جام حذفی، و همچنین نایب قهرمانی لیگ آزادگان دست یافت. بعد از بازی جنجالی استقلال تهران و فجر سپاسی در شیراز و محرومیت چند جلسه ای که نصیب وی شد، مجیدی راهی اتریش شد و به تیم راپید وین پیوست

فرهاد مجیدی

راپید وین

او در نیم فصل دوم در 12 بازی برای تیم راپید وین به میدان رفت و 4 گل هم به ثمر رساند. مجیدی با پایان فصل 2000–1999 لیگ اتریش بار دیگر به استقلال برگشت.

استقلال تهران

در سال 1379 و پس از بازگشت از اتریش مجیدی در 6 بازی برای استقلال به میدان رفت و پس از مدت کوتاهی با پیشنهاد الوصل راهی کشور امارات شد.

الوصل امارات

پس از پیوستن این بازیکن ایرانی به الوصل، تلویزیون دبی اسپرت در گزارشی، حضور مجیدی در این تیم را یکی از عوامل افزایش طرفداران الوصل دانست.او در 5/5 فصلی که الوصل را همراهی کرد 68 گل در لیگ امارات و 40 گل در جام حذفی، جام اتحادیه و22گل در رقابت های دیگر جام خلیج فارس به ثمر رساند و به یکی از برترین گلزنان تاریخ الوصل تبدیل شد. در آوریل سال 2003 مجیدی به صورت قرضی از الوصل به تیم العین امارات پیوست تا این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند.

العین امارات

او در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا 03-2002 در مقابل دالیان چین در حالی که العین 4–2 از حریف خود عقب بود و با این نتیجه بازی به وقت اضافی کشیده می شد، در دقیقه 83 گلزنی کرد تا العین فینالیست شود و با پیروزی در مقابل تروساسانا تایلند در فینال این مسابقات، همراه با العین قهرمان لیگ قهرمانان آسیا 03-2002 شود. پس از حضور قرضی در العین امارات، مجیدی به الوصل امارات بازگشت و در نیم فصل دوم از فصل 2006–2005 امارات این بار به صورت قرضی با قرادادی چهارماهه از الوصل به الاهلی امارات پیوست.

الاهلی امارات

مجیدی در الاهلی موفق به زدن 6 گل شد. او در تک مسابقه ای که برای تعیین قهرمان لیگ امارات بین الاهلی و الوحده انجام می شد و در پایان منجر به پیروزی چهار بر یک الاهلی شد، گل دوم این تیم را به ثمر رساند و نیز یک پاس گل و پنالتی در این بازی گرفت تا همراه با الاهلی قهرمان لیگ امارات شود.بعد از قهرمانی با الاهلی در خرداد سال 85 با قراردادی 2 ساله به تیم النصر امارات پیوست.

النصر امارات

مجیدی که با قراردادی دو میلیون دلاری به این تیم پیوسته بود بعد از یک نیم فصل حضور در النصر به صورت قرضی بار دیگر راهی الاهلی امارات شد.پس از اتمام قرارداد قرضی وی با الاهلی در حالی که یک سال دیگر با النصر قرارداد داشت، قرار داد مجیدی فسخ شد و او در تابستان سال 86 برای سومین بار به استقلال بازگشت.

فرهاد مجیدی مربی استقلال تهران

مجیدی در بازگشت مجدد خود به استقلال موفق شد به همراه این تیم قهرمانی در جام حذفی 87–86 و قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران 88–87 را بدست آورد. او در پایان نیم فصل 91–90 لیگ ایران با قراردادی چهارماهه به تیم الغرافه قطر پیوست.پرویز مظلومی که در آن زمان مربی استقلال بود معتقد بود جدایی فرهاد مجیدی در نیم فصل باعث ناکامی استقلال در کسب مقام قهرمانی لیگ برتر ایران در پایان فصل 91–90 بوده است.

فرهاد مجیدی

الغرافه قطر

وی در 4 ماه حضور خود در این تیم در 22 بازی که انجام داد 7 بار موفق به گلزنی شد و به همراه الغرافه به قهرمانی جام حذفی باشگاه های قطر دست یافت. مجیدی در پایان این دیدار با پرچم ایران در جشن قهرمانی الغرافه شرکت کرد.

خداحافظی با فوتبال و بازگشت دوباره

مجیدی پس از جدایی از الغرافه قطر و به رغم پیشنهادهایی که از باشگاه راه آهن،مس کرمان، ذوب آهن، پرسپولیس، ملوان و تراکتورسازی داشت، در7 مهر 1391 با انتشار نامه ای، خداحافظی خود با دنیای فوتبال را اعلام کرد. اما 81 روز پس از خداحافظی از فوتبال، در بامداد 28 آذر 1391 با قراردادی 1/5 ساله بار دیگر به استقلال پیوست. و سرانجام در تاریخ 7٫8٫92 هجری شمسی در بازی استقلال مقابل مس کرمان در دقیقه 88 بازی بعد از تعویض با نیکبخت واحدی به آغوش امیر قلعه نویی رفت و پس از دور افتخاری و بوسیدن چهار گوش مستطیل سبز رسماً از دنیای بازیگری فوتبال وداع کرد. او پس از خداحافظی در کلاس های مربیگری درجه C در انگلستان شرکت کرد.

فرهاد مجیدی 

خاطره جالب از فرهاد مجیدی

مجسمه های مادرم را شکستیم دوست دارم 2 برابر زمان بازیگری ام در مربیگری موفقیت کسب کنم. از بچگی همیشه همین طور بودم. یادم هست مادرمان به من و فرزاد می گفت بروید تو اتاق درس بخوانید اما می رفتیم و با جوراب توپ درست می کردیم و فوتبال بازی می کردیم. من عاشق مجید نامجومطلق بودم و به خاطر او پیراهن شماره 7 را پوشیدم. فرزاد هم عاشق شاهین بیانی بود. خلاصه با هم تک به تک بازی می کردیم و من در حین بازی گزارش هم می کردم. یادش به خیر کلی مجسمه هایی که مادرم خودش آنها را درست می کرد را می شکستیم. مادرم خودش کلاس می رفت و مجسمه درست می کرد.

دربی 2-3 با هتریک ایمون زاید

 صحبت از دربی شد باید بگویم 4 پیروزی پیاپی خاطره بسیار خوبی بود ولی در آن دربی 2-3 من قطر بودم. اواسط بازی به فرزاد گفتم دربی چند چند است که گفت 2 تا زده ایم و چند تا هم نزده ایم. خوشحال شدم و با خیال راحت رفتم دوش گرفتم اما وقتی برگشتم، فرزاد گفت 2-3 باختیم که کلی شوکه شدم. گفت تو 10 دقیقه 3 تا خوردیم… به هر حال فکر می کنم قسمت بود.

افتخارات باشگاهی مجیدی

فرهاد مجیدی در جشن قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران 92–91

قهرمانی در جام آزادگان 77–76 به همراه تیم استقلال تهران

قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا 03-2002 به همراه تیم العین امارات متحده عربی

قهرمانی در لیگ امارات 2007–2006 به همراه تیم الاهلی

قهرمانی در جام حذفی 87–86 به همراه تیم استقلال تهران

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 88–87 به همراه تیم استقلال تهران

قهرمانی در جام حذفی قطر 2012–2011 به همراه تیم الغرافه قطر

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 92–91 به همراه تیم استقلال تهران

افتخارات فردی فرهاد مجیدی

برترین گلزن تاریخ لیگ آسیا در جمع بازیکنان ایرانی:

فرهاد مجیدی با به ثمر رساند 23 گل در ادوار مختلف مسابقات جام باشگاه های آسیا هم اکنون رکورد دار بهترین گلزن ایرانی در این مسابقات است.

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا در سال 2010:

کنفدراسیون فوتبال آسیا نام وی را به عنوان یکی از نامزدهای بهترین بازیکن سال 2010 در لیست اولیه خود قرار داد.

تنها بازیکن فوتبال ایرانی دارای عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا 03-2002 به همراه العین 

دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه استقلال تهران

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.