کد خبر : 9000 / /
/

اخبار ورزشی| حواشی ورزشی| حواشی ورزشکاران| مهمترین خبرهای ورزشی

علی دایی در سال ۱۳۴۸ و در محله خیرال استان اردبیل به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف قبول شد.

علی دایی بازیکن سابق  فوتبال است. علی دایی متأهل است. علی دایی بهترین گلزن تیم ملی و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ جام ملت‌های آسیا به‌شمار می‌رود. علی دایی چهار برادر دارد. علی دایی درخانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. 

شب گذشته تیم ملی بلژیک در رقابت های مقدماتی جام جهانی برابر جمهوری چک به میدان رفت و روملو لوکاکو نیز موفق شد در صدمین حضور خودش در ترکیب شیاطین سرخ، بار دیگر گلزنی کند و تعداد گل هایش را به عدد 67 برساند.

در همین مورد به گزارش Opta، نگاهی داریم به تعداد گل هایی که مهاجمان تراز اول در 100 دیدار ملی نخست خود به ثمر رسانده اند که علی دایی با اختلاف در صدر این جدول است. بعد از دایی بازیکنانی نطیر لوکاکو، نیمار و لواندوفسکی در رده های بعدی قرار گرفتند.

عکس زیر مربوط به علی دایی و خانم نیکی کریمی است.

علی دایی

علی دایی

دختر بزرگ علی دایی

دختر بزرگ علی دایی به نام دنیز هم اکنون با مادرش در لندن ساکن است. او در صفحه اینستاگرام خود عکسی از تولد کودکی خود با پدرش منتشر کرده و به زبان انگلیسی به پدرش ابراز عشق کرده است. 

دنیز دایی عکس های زیر را در صفحه اینستاگرام شخصی خود منتشر کرده است:

 

 

علی دایی

دختر کوچک علی دایی

علی دایی یک دختر هم به نام نورا از همسر دوم خود دارد. عکس نورا را در زیر مشاهده می کنید: 

علی دایی

وی به دلیل اعتبار و پولی که از طریق فوتبال به دست آورده در کنار فوتبال، کارهای خیرخواهانه زیادی انجام داده است و از خیرین مدرسه ساز اردبیل می باشد، او در شهرک گلستان واقع در زادگاهش اردبیل اقدام به ساخت یک مدرسه (هنرستان کار و دانش) به نام پدرش (ابوالفضل دایی) کرده است.

ماجرای ازدواج دوم علی دایی

در برخی خبر ها آمده است که وی بعد از فوت پدرش در سال ۸۱ با دختری از آشنایان دورش به نام مریم ازدواج کرده و از وی صاحب دختری به نام دنیز شده است، اما آنها بعد از مدتی از هم جدا شدند و هم اکنون دنیز و مادرش سالهاست که در آمریکا زندگی می کنند. البته صحت این اخبار تایید نشده است.

علی دایی

ازدواج علی دایی با مونا فرخ آذری در سال ۱۳۸۳ اتفاق افتاد و آنها صاحب دختری به نام نورا شدند که متولد سال ۱۳۸۸ می باشد، وی به همسر و دخترش علاقه زیادی دارد و در مورد نحوه آشنایی با همسرش در مصاحبه ای که در سال ۱۳۸۴ انجام گرفت، اینگونه توضیح داده است :

همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

علی دایی و زندگی نامه اش

علی دایی در ۱ فروردین ۱۳۴۸ در شهر اردبیل متولد شده است. وی از جمله مشهورترین فوتبالیست های ایرانی می باشد که از طریق ورزش فوتبال افتخار زیادی برای کشورمان کسب کرده است. او در دوران فوتبال حرفه ای خود موفق به زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی شد که توانست بیشترین رکورد گل زده در بازی های ملی فوتبال مردان جهان را از آن خود کند. ناگفته نماند که وی در کنار فوتبال در کارهای خیریه زیادی مشارکت داشته است. 

علی دایی

علی دایی در سال ۱۳۴۸ و در محله خیرال استان اردبیل به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف قبول شد، ولی به دلیل بازی فوتبال، در گزینش ورود به دانشگاه پذیرفته نشد و ناگریز به انتخاب رشته مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب شد و دو ترم نیز گذراند. در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این بار در دانشگاه صنعتی شریف و در رشته متالوژی پذیرفته شد و در نهایت لیسانس خود را در سال ۱۳۷۱ از این دانشگاه معتبر دریافت نمود.

بیوگرافی جذاب علی دایی

علی دایی فوتبال حرفه ای خود را از تیم استقلال اردبیل شروع کرد و سپس به تیم بانک تجارت رفت و از آنجا به تیم ملی ایران دعوت شد و در نهایت به باشگاه تیم پرسپولیس تهران پیوست و فوتبال خود را در این تیم ادامه داد. به خاطر عملکرد خوب علی دایی در تیم ملی و تیم پرسپولیس پیشنهادهای زیادی از تیم های خارجی دریافت کرد.

بیوگرافی جدید علی دایی

وی بعد از بازی برای تیم های السد قطر و آرمنیابیله فلد آلمان، به عنوان اولین بازیکن ایرانی در تیم بایرن مونیخ آلمان بازی کرد و همراه این تیم موفق به قهرمانی در بوندسلیگا شد. سپس بعد از بازی در تیم های هرتابرلین و الشباب امارات دوباره به تیم سابق خود، پرسپولیس تهران برگشت و با این تیم در سال ۱۳۸۲ عنوان آقای گل لیگ برتر ایران را کسب نمود. علی دایی در ۱۴۹ بازی ملی که داشت، بیش از از ۱۰۰ گل ملی به ثمر رساند و لقب بهترین گلزن جام ملت های آسیا در سال ۱۹۹۶ را دریافت کرد. وی همچنین به عنوان بهترین گلزن در بازی های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک و بازیکن سال آسیا در سال ۱۹۹۹ نیز شناخته شد. در ادامه بیوگرافی علی دایی می توانید عکس های متنوع و جدید این فوتبالیست پر افتخار ایرانی را مشاهده نمایید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.