کد خبر : 9621 / /
/

علی پروین در ۷۶ بازی ملی ۸ گل به ثمر رساند و سه بار قهرمانی در آسیا را با تیم ملی تجربه کرد.

علی پروین در روز بیست و نهم شهریور ۱۳۲۵ در تهران، محله بازار، کوچه غریبان به دنیا آمد. علی پروین تا کنون مربی گری تیم پرسپولیس و تیم ملی را برعهده داشته است.  علی پروین در تیم پرسپولیس دومین نفری است که تعداد گل زیادی زده است. علی پروین که در خانواده ای پرجمعیت به دنیا امده است از کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت. تصویری از همسر و دختر علی پروین را با استایل ورزشی ببینید.

 علی پروین بدون شک بزرگترین اسطوره تاریخ فوتبال باشگاه پرسپولیس است. او چه در زمان بازی و چه در زمان مربیگری افتخارات زیادی با پرسپولیس کسب کرده است. سلطان محبوب پرسپولیسی ها در دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰، نقش مهمی برای دوام آوردن این باشگاه در تاریخ ایفا کرده و اسمش مترادف با نام پرسپولیس است؛ شاید جمله ای کلیشه ای باشد، اما علی پروین، شناسنامه این باشگاه ۷۵ ساله شده است. ستاره ای که دلباخته مامان نصرت بود؛ علی پروین هنوز هم در صحبت هایش از مادر خود نام برده و از او یاد می کند.

علی پروین

عکس زیر مربوط به علی پروین و همسرش است.

علی پروین

علی پروین

علی پروین

علی پروین

 او پنجمین فرزند از یک خانواده پرجمعیت ده نفره است. علاقه علی پروین به فوتبال از سال‌های کودکی در وی شکل گرفت. در همان سال‌ها خانواده‌اشبه محله دولاب (خیابان عارف) نقل مکان کردند.

این جابجایی در افزایش علاقه او به فوتبال تأثیر بسزایی داشت زیرا محله دولاب به خاطر داشتن زمین‌های خاکی فراوان مثل زمین نادر، زمین منبع، زمین عارف و … مورد توجه علاقه‌مندان به فوتبال بود. علی پروین پس از بازی در تیم‌های کیان و پیکان به مدت ۱۸ سال به عنوانبازیکن در باشگاه پرسپولیس به میدان رفت، و به مدت ۱۷ سال سرمربیگری این تیم را در سهمقطع جداگانه به عهده داشت. او پس از فرشاد پیوس بیشترینگل زده برای پرسپولیس را در کارنامه دارد.

علی پروین در ۷۶ بازی ملی ۸ گل به ثمر رساند و سه بار قهرمانی در آسیا را با تیم ملی تجربه کرد.او در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ که در ایران برگزار شد، بهترین بازیکناین تورنمنت انتخاب شد و در بازی فینال نیز گل پیروزی بخش تیم ملیرا به ثمر رساند. او در مسابقاتجام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین کاپیتان تیم ملی ایران بود.

علی پروین که از پرافتخار‌‌‌ترین مربیان پرسپولیس به شمار می‌رود؛ از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ نیزبه مدت ۴ سال، هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و در سال ۱۹۹۰ همراه با تیم ملی،قهرمانی بازی‌های آسیایی پکن را به دست آورد.

دختر علی پروین کیست؟

لادن پروین بازیگر ایرانی متولد بهمن ماه دهه شصت و دختر علی پروین اسطوره فوتبال ایران می باشد.

علی پروین

دختر علی پروین و سوابق بازیگری و فیلم ها

بیوگرافی لادن پروین بر خلاف خانواده فوتبالی که دارد ، او به سمت سینما و هنر رفته و بازیگری را شروع کرده است.

پدرش علی پروین بازیکن پیشکسوت پرسپولیس است و برادرش محمد نیز چند سالی در فوتبال فعالیت کرد اما بعدا از این ورزش کناره گرفت.

دختر علی پروین چگونه بازیگر شد؟

وی بازیگری را در کلاس های مسعود کیمیایی آموخته و دوره های هنرپیشگی را نزد وی گذرانده و با حمایت ها و تشویق های استاد کیمیایی پای در عرصه سینما گزاشته است.

علی پروین

لادن پروین اولین تجربه خود را مقابل دوریین فیلم سازان در فیلم سینمایی متروپل انجام داد که بسیار موفق و مخاطب پسند بازی و نقش خود را ارائه کرد.

علاقه لادن پروین دختر سلطان پرسپولیس به بازیگری به نوجوانی برمیگردد و علاقه داشت در این عرصه فعالیت کند .

نکته مهم زندگی شخصی او مخالفت پدرش با بازیگر شدنش بود که علت آن سختی ها و حواشی موجود در سینما و هنر است که به گفته لادن پدرش به او گفته وقتی وارد این کار شدی باید پای همه مشکلانش بمانی.

که در نهایت با رضایت پدر در سینما ورود کرد.

ازدواج و عکس همسرش

لادن پروین چند سالی است که ازدواج کرده و متاهل می باشد و دارای دو فرزند به نامهای والارضا و نازگل است.

 لادن پروین و علی پروین پیشکسوت و اسطوره تیم پرسپولیس به همراه دخترش لادن پروین در مراسم عزاداری حضور پیدا کرد.علی پروین متولد دهه ۲۰ و در سال ۱۳۲۵ در تهران به دنیا آمده است.مربی اسبق و اسطوره تیم پرسپولیس است لادن پروین و با همکاری خود را در بازیکنی با باشگاه پرسپولیسآغاز کرده و چند دوره عضو تیم ملی ایران بوده است.علی پروین را سلطان نیز می نامند.

لادن پروین در حرفه بازیگری فعالیت را آغاز کرده و در فیلمسینمایی متروپل و چند فیلم دیگر بازی کرده است.

بیوگرافی دختر علی پروین 

لادن پروین از دوران نوجوانی به بازیگری علاقه فراوانی داشت که توانست وارد عرصه سینما شود و کارش را با موفقیت در فیلم زیبای مترویل آغاز نمود و به اوج شهرت و محبوبیت دست یافت دختر علی پروین بسیار پدرش را دوست دارد و او را اسطوره فوتبال ایران می نامد.

پسر پیشکسوت قرمزپوشان محمد پروین در حرفه پدر مشغولبود و یکی از بازیکنان فوتبالی بود که چند سالی می شود لادن پروین کهدر دنیای فوتبال خداحافظی کرده است .وی همسر اول آناهیتا درگاهی همسر فعلی اشکان خطیبیمی باشد که چند سال پیش با جنجال از هم جدا شدند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.