کد خبر : 17242 / /
/

 

سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در سال‌های اخیر تضمین‌کننده موفقیت وب‌سایت‌های زیادی در داخل و خارج از کشور بوده است. همین موضوع باعث شده که بسیاری از افراد به دنبال بهترین مرکز آموزش سئو باشند تا بتوانند از این بازار پردرآمد سهمی را نصیب خود کنند. اما در مسیر یادگیری SEO و بهینه سازی وبسایت، کلیدهایی وجود دارند که می‌توانند به شما در باز کردن قفل‌های مسیر کمک کنند. در این مقاله با میلاد قنبری جلفایی به عنوان یکی از متخصصان در زمینه بهینه سازی سایت صحبت کرده‌ایم و از او خواسته‌ایم تا 6 نکته کلیدی را که شما را تبدیل به یک سئوکار حرفه‌ای خواهد کرد، به ما معرفی کند.

اهمیت سرمایه گذاری روی سئو

هرچند شما می‌توانید با استفاده از ترفندهای سئو سایت درآمدتان را تا چند 10 برابر افزایش دهید، اما رسیدن به این هدف زمان زیادی می‌برد. به همین دلیل است که این سوال در ذهن شما ایجاد خواهد شد که چرا باید بر روی SEO سرمایه گذاری کنم؟

ما این سوال را از مهندس قنبری پرسیدیم و او در جواب گفت: «پاسخ این سوال بسیار ساده است! زیرا سئو و بهینه سازی سایت روشی است که می‌تواند به طور تضمینی هزینه‌های صرف شده را به شما برگرداند و حتی سود زیادی را در این مسیر نصیبتان کند.

این موضوع زمانی بهتر می‌شود که خود شما بتوانید به عنوان یک سئوکار مسیر سایت خودتان را در رسیدن به رتبه‌های برتر موتورهای جستجو هموار کنید. در این صورت دیگر نیازی ندارید که برای انجام ساده‌ترین کارها به شرکت‌های بهینه سازی وبسایت مراجعه کرده و هزینه زیادی را صرف کنید. پس پیشنهاد من این است که همین الان فرایند آموزش سئو در اصفهان یا هر شهر دیگری از ایران را آغاز کرده و راه‌های کسب درآمد از این طریق را یاد بگیرید.»

آیا سئو برای همه کسب کارها مفید است؟

12

از میلاد قنبری پرسیدیم که کدام کسب و کارها به سئو نیاز دارند و باید اصول بهینه سازی سایت را یاد بگیرند؟ او در پاسخ گفت که گسترش ویروس کرونا به همه ثابت کرد که دیگر کسب و کارهای سنتی نمی‌توانند موفق باشند و نیاز دارند که به‌گونه‌ای خود را در فضای آنلاین معرفی کنند. به همین دلیل آشنایی با اصول SEO و بهینه سازی سایت، امروزه برای رئیس بزرگ‌ترین شرکت صادرات همان قدری اهمیت دارد که برای یک صاحب سوپرمارکت محلی مهم است! تنها تفاوت میان این افراد این است که باید بدانند کدام‌یک از انواع سئو برای آن‌ها مفید بوده و می‌تواند در مسیر رسیدن به موفقیت کمکشان کند.

6 نکته کلیدی آموزش سئو هدیه میلاد قنبری به شما

امروزه دوره‌های زیادی برای یادگیری سئو به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شوند. اما شما نمی‌دانید که کدام‌یک برای شما بهترین گزینه خواهد بود. میلاد قنبری نزدیک به یک دهه است که به صورت تخصصی در زمینه سئو وبسایت در اصفهان و دیگر شهرهای ایران فعالیت می‌کند و نمونه کارهای بسیار موفقی را در این زمینه دارد. قنبری در حال حاضر مشغول راه‌اندازی یک دوره آموزش سئو سایت در اصفهان است و تصمیم گرفته که بخشی از تجربه‌های خود را به عنوان 6 نکته کلیدی در فرایند یادگیری SEO در اختیار شما قرار دهد.

1.تولید محتوا برای پاسخ به نیاز کاربران

هرچند SEO به عنوان Search Engine Optimization یا بهینه سازی موتورهای جستجو ترجمه می‌شود؛ اما قنبری معتقد است که کاربر در محوریت همه فعالیت‌های SEO قرار دارد. بر طبق گفته این سئوکار باتجربه، شما باید همه محتواهای خود را برای پاسخ به نیاز کاربران تولید کنید. زیرا موتورهای جستجو امروزه همه الگوریتم‌های خود را بر پایه رضایت مخاطب توسعه داده‌اند؛ بنابراین شخصی در این مسیر موفق خواهد بود که در مسیر جریان پیش برود و جلب رضایت مخاطبان خود را به عنوان رسالت و هدف اصلیش در این زمینه در نظر بگیرد.

2.سئو محتوا با توجه به الگوریتم های گوگل

13

با توجه به مورد قبلی، از میلاد قنبری پرسیدیم که منظور شما این است که به طور کامل موتورهای جستجو را نادیده گرفته و صرفا برای کاربر کار کنیم؟ او در پاسخ گفت:« این یک اشتباه رایج در مسیر بهینه سازی وب‌سایت‌ها است که بیشتر سئوکاران به دام آن می‌افتند. به عقیده من شما باید در کنار توجه به کاربر، الگوریتم‌های گوگل را هم رصد کرده و دقیقا مطابق با آن‌ها پیش بروید. در صورتی که بتوانید تعادل را در میان این دو مورد به خوبی برقرار کنید، رتبه اول نتایج جستجو از آن شما خواهد بود.»

3.بهینه سازی حالت موبایل

یکی دیگر از نکات کلیدی آموزش سئو بسیار اهمیت دارد، بهینه سازی سایت برای حالت موبایل است. آمار نشان‌دهنده افزایش روزانه تعداد کاربران موبایل است؛ به همین دلیل لازم است که شما قبل از هر چیز وبسایت خود را برای افرادی طراحی و بهینه سازی کنید که با گوشی تلفن همراه از آن بازدید می‌کنند. قنبری که خود مدیر یک شرکت طراحی سایت در اصفهان است، می‌گوید که این همان مسیری است که ما برای همه مشتریان خود پیش می‌گیریم و توانسته‌ایم از این طریق به نتایج بسیار خوبی هم دست پیدا کنیم.

4.سرعت لود بالای سایت

یکی دیگر از نکات کلیدی نحوه بالا بردن سرعت لود وبسایت است. امروزه افراد دیگر تحمل این را ندارند که منتظر بمانند تا صفحه شما بالا بیاید و سپس مطالب آن را بررسی کنند. پس اگر نتوانید مطالب موجود در صفحه را در کمتر از 4 ثانیه به آن‌ها نشان دهید، در واقع قافله را باخته‌اید.

5.لینک سازی داخلی برای پاسخ به نیاز کاربر

14

برای بسیاری از ما پیش آمده که با یک کلمه یا جمله در وب‌سایتی برخورد کرده و نیاز به توضیحات بیشتر داشته‌ایم. در چنین مواقعی وجود یک لینک که ما را به صفحه دیگری برای خواندن توضیحات بیشتر راهنمایی کند، بسیار مفید خواهد بود. همین موضوع باعث شده لینک سازی داخلی را به عنوان کلی موفقیت در سئو سایت شناخته شده باشد.

لینک سازی می‌تواند یک شمشیر دو لبه باشد؛ زیرا زیاده‌روی در این کار باعث خواهد شد که کاربر شما کلافه شده و در عین حال گوگل به شما شک کند. خودتان را جای کاربر بگذارید و لینک سازی داخلی را برای پاسخ به نیازهای او انجام دهید.

6.ساخت بک لینک مناسب و هدفمند

میلاد قنبری خود یکی از افرادی است که سال‌ها در زمینه ارائه خدمات سئو در اصفهان فعالیت کرده و بیان می‌کند که در طی این سال‌ها یک نکته به او در قدرت بخشیدن به سایت‌های تازه‌کار کمک زیادی کرده است. ساخت بک لینک مناسب و هدفمند نکته‌ای است که به عنوان کلید موفقیت در سئو بیان شده است البته که به صورت هدفمند و با توجه به نیاز کاربران.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.