کد خبر : 21823 / /
/

 

چکیده : روش های آسان و ساده برای جلوگیری از سریع پر شدن چاه فاضلاب | خدمات لوله بازکنی اصفهان شبانه روزی ارزان و فوری با بهترین قیمت

 

جلوگیری از سریع پر شدن چاه فاضلاب با روش های مختلفی انجام می شود و از ایجاد مشکلات گوناگون در سیستم آب و فاضلاب ساختمان پیشگیری خواهد کرد. مدت زمان پر شدن چاه در ساختمان های مختلف نامشخص است و به همین خاطر باید انواع روش های پیشگیری از زود پر شدن چاه ها را بیاموزیم. برخی از روش های جلوگیری از پر شدن زودهنگام چاه باید پیش از حفر آن مورد توجه قرار بگیرند و برخی روش های مراقبتی پس از ایجاد چاه مورد نظر به کار می روند.

 

آشنایی با نشانه های پر شدن چاه

برای این که از روش های جلوگیری از سریع پر شدن چاه فاضلاب استفاده کنید، ابتدا باید با نشانه های بروز این مشکلات در ساختمان ها آشنا شوید. با مشاهده هر یک از مشکلات زیر به بروز این معضلات در سیستم آب و فاضلاب ساختمان پی ببرید:

  1. انتشار گازهای سمی و ایجاد بوی بد در ساختمان: این چاه ها محل تجمع پسماندها و ضایعات خانگی و صنعتی هستند و بدیهی است که بوی بدی داشته باشند؛ در اثر پر شدن چاه ها، گاز سپتیک از ضایعات موجود آزاد شده و در فضا منشر می شود.
  2. مشاهده نم و رطوبت در اجزای ساختمان: در صورت مشاهده هر گونه نم و رطوبت در زمین های اطراف چاه و یا دیواره های اطراف آن، باید به وقوع این مشکلات پی ببرید. حجم چاه های فاضلاب بسیار بالا است و میزان فضولات موجود در آن ها نیز به همان اندازه زیاد است. در صورتی که میزان فاضلاب موجود بیشتر از حجم چاه شود، جذب خاک نشده و در موزاییک ها و بخش های مختلف ساختمان نفوذ می کند.
  3. شنیدن صدای آب: بالا بودن صدای چاه آب، نشان از پر بودن آن دارد. وقتی وسیله ای را درون یک ظرف کم آب می اندازیم، صدای ناشی از برخورد آن به آب کم خواهد بود. اما اگر ظرف را پر از آب کنیم، صدای افتادن وسیله در آن بسیار بیشتر می شود. این مسئله در رابطه با چاه های پر نیز صدق می کند.

چرا چاه آب پر می شود؟

آشنایی با دلایل پر شدن چاه های آب در رسیدن به یک روش مناسب برای جلوگیری از سریع پر شدن چاه فاضلاب بسیار مهم است. شما باید ابتدا به دلیل زود پر شدن چاه فاضلاب پی ببرید تا مشکلات موجود را با استفاده از راهکارهای مراکز لوله بازکنی برطرف کنید. در ادامه برخی از این دلایل را بررسی می کنیم:

ورود مواد اضافی و ضایعات به چاه

برای جلوگیری از سریع پر شدن چاه فاضلاب، از ورود تفاله ها و پسماندهای غذایی به درون آن جلوگیری کنید. انداختن وسایل سنگین و مواد اضافه درون چاه ها، همیشه مشکلات در لوله های آب و فاضلاب و چاه به وجود می آورد. در صورت ورود این مواد به چاه، به تدریج جذب دیواره های آن می شوند و در این قسمت ها رسوب می کنند. پس از مدتی رسوب های ایجاد شده از جذب آب به خاک چاه فاضلاب پیشگیری خواهند کرد. در این زمان چاه شما نیاز به لایروبی خواهد داشت.

 

خدمات لوله بازکنی اصفهان

ارتفاع کم چاه فاضلاب

یکی از علائم پر شدن چاه فاضلاب بوی بد ناشی از آن است؛ هر چه ارتفاع چاه ها کمتر باشد، مواد متعفن و ضایعات چاه به سطح زمین نزدیک تر بوده و بوی بد ناشی از آن ها نیز بیشتر خواهد بود. ارتفاع کم چاه از دلایل پر شدن زود هنگام آن محسوب می شود. ظرفیت چاه های ساختمانی باید بر اساس تعداد ساکنین و واحدهای موجود تعیین شود. در غیر این صورت پاسخگوی نیازهای موجود در ساختمان نخواهد بود.

اتصال راه آب باران به چاه

در صورتی که مسیر آب باران از لوله های فاضلاب ساختمان جدا نباشد، با هر بار بارش باران، میزان قابل توجهی از آن وارد چاه می شود. به همین خاطر برای پیشگیری از پر شدن سریع چاه فاضلاب، راه ناودانی ساختمان را از مسیر عبور فاضلاب آن جدا می کنند.

وقتی آب باران با سرعت بالایی وارد چاه می شود، زمان زیادی برای جذب آن به خاک صرف شده و به همین خاطر بخشی از آن در چاه باقی می ماند و سبب بالازدن چاه فاضلاب ساختمان خواهد شد.

روش های جلوگیری از سریع پر شدن چاه فاضلاب

بررسی علل سریع پر شدن چاه فاضلاب کمک بزرگی به حل این مشکل بزرگ می کند. در این بخش به بررسی روش هایی برای جلوگیری از حوادث مربوط به چاه ساختمان می پردازیم.

ترمیم و نوسازی چاه فاضلاب

برای جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب، باید پیش از وقوع این مسائل به دنبال راه چاره باشید. ساختمان های قدیمی و فرسوده همواره در معرض چنین مشکلاتی قرار دارند. ترمیم و نوسازی چاه های فرسوده همیشه از بروز مشکلات پر شدن چاه جلوگیری می کند.

بازسازی چاه ها

در این زمینه مراحل لایروبی چاه آب مورد توجه قرار می گیرند. برای این منظور از دستگاه های به روز و تجهیزات مخصوص استفاده کرده و کلیه روزنه های موجود در چاه را زنده خواهند کرد. به این ترتیب طول عمر چاه مورد نیز نیز بیشتر خواهد شد.

نشت یاب و لوله بازکنی در اصفهان

حفاری درست و اصولی

برای جلوگیری از سریع پر شدن چاه های فاضلاب، باید پیش از وقوع این حوادث، با رعایت اصول و قوانین موجود در این عرصه اقدامات لازم را انجام دهید. عملیات حفاری چاه یکی از مهمترین مراحل ساختمان سازی است. در نظر گرفتن ظرفیت ساختمان مورد نظر، برای حفاری چاه ها و تعیین ابعاد آن ها بسیار مهم تلقی می شود. به این ترتیب پس از سکونت در ساختمان مورد نظر با مشکلات مربوط به تخلیه چاه زودتر از موعد رو به رو نخواهید شد.

جمع بندی

در این گزارش کلیه فاکتورهایی که سبب پر شدن چاه آب و فاضلاب می شوند، مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین علائم و نشانه هایی که یادآور بروز چنین مشکلاتی در ساختمان می باشند، شرح داده شدند. با در دست داشتن این اطلاعات تا حد بسیار زیادی از بروز این مشکلات پیشگیری خواهد شد. همچنین در نظر گرفتن مراحل پیش از حفر چاه در فرایند ساختمان سازی، رسیدگی به این مشکلات را ساده تر می کند.

منبع اصلی این گزارش سایت تاسیسات دنا شرکت خدمات لوله بازکنی در اصفهان است و این مقاله با استناد به گزارشات این سایت نگارش شده است. جهت مطالعه مطلب بیشتر به اینجا مراجعه نمایید.

 

برچسب ها : لوله بازکنی,لوله بازکنی اصفهان,نشت یابی

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.