کد خبر : 22320 / /
/

 

 

یکی از ابر کامپیوترها موجود در دنیا پیش بینی جسورانه ای را انجام داده و اعلام کرده فرانسه مجدد جام طلایی را بالای سر خواهد برد. این ابر کامپیوتر با تحلیل داده های موجود در طی 4 سال گذشته و بررسی بازیکنان حاضر در این رقابت ها به این نتیجه رسیده است که فرانسه بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد. این موضوع زمانی جدی تر می شود که فرانسه با حضور کریم بنزما نسبت به تیم ملی چهار سال پیش بسیار قدرتمندتر شده و می تواند مجدد برای کسب این جام طلایی تلاش کند. بر اساس مدل تحلیل، کشورهایی مانند برزیل، آرژانتین، پرتغال، انگلیس و حتی آلمان در قطر از دستاوردهای کوچکی برخوردار خواهند بود. پیش‌بینی با استفاده از الگوریتمی انجام شد که کل مسابقات را حداقل 1000 بار با نتایج متفاوت شبیه ‌سازی کرد.

بر اساس این شبیه سازی، فرانسه با احتمال 17.93 درصد به عنوان محتمل ترین برنده انتخاب شده است. اگر پیش‌بینی‌ جام جهانی قطر به نحوی درست باشد، فرانسه پس از برزیل و ایتالیا سومین کشوری خواهد بود که جام جهانی را در خانه خود حفظ می‌کند. در رده دوم برزیل قرار دارد که با احتمال 15.73 درصد شانس دوم قهرمانی به حساب می آید. اسپانیای لوئیس انریکه که در سال 2010 قهرمان جام جهانی شد، با شانس 11.53 درصد در رده سوم قرار دارد. با کمال تعجب، پرتغال کریستیانو رونالدو و آرژانتین مسی از نظر شانس در جام جهانی خارج از پنج تیم برتر بودند.

پیش بینی کارشناسان در مورد جام جهانی 2022

برخلاف نظر ابر کامپیوترها نظر کارشناسان در مورد اینکه کدام تیم قهرمان خواهد شد متفاوت می باشد. کارشناسان با در نظر گرفتن فرم کنونی بازیکنان تیم ملی برزیل بر این باور هستند این تیم بیشترین شانس را برای قهرمانی دارا می باشد. این مسئله زمانی جدی تر شد که پوگبا سوپر استار تیم ملی فرانسه بعد از جدایی از تیم منچستریونایتد و پیوستن به یوونتوس با مصدومیت جدی مواجه شد و باید پیش از آغاز این رقابت ها پای خود را به تیغ جراهان بسپارد. در این نظر سنجی که از 190 کارشناس و مربی صورت گرفته است ، بعد از برزیل تیم ملی بلژیک با در اختیار داشتن کوین دی بروینه شانس دوم قهرمانی به حساب می آید و تیم ملی فرانسه در رتبه سوم قرار دارد.

پیش از قرعه کشی های جام جهانی و بدون در نظر گرفتن نتایج لیگ ملی اروپا بسیاری از کارشناسان شانی تیم ملی انگلستان را باری بالا بردن جام طلایی بیشتر از بلژیک تصور می کردند و آن را در جایگاه مشابهی همچون برزیل قرار می دادند. ولی نتایج اخیر تیم ساوتگیت که حتی اعتراض بسیاری از مربیان را در آورد سبب شد نظر کارشناسان نیز نسبت به این داستان تغییر کند و این تیم ملی پر مهره را در جایگاه چهارم قرار دهد.

 

پیش بینی کارشناسان در مورد ایران در جام جهانی 2022

از آنجایی که تیم ملی ایران این بار با یکی از بهترین ترکیب های خود در این بازی ها حاضر می شود و گروه او نیز از نظر شرایط سیاسی بسیار حساس است برخی از طرفداران فوتبال دوست دارند نظر کارشناسان را نیز در مورد شرایط تیم ملی در این رقابت ها بدانند. بر اساس نظر کارشناسان اروپایی، ایران در میان تیم های آسیایی بعد از عربستان سعود کمترین شانس را برای قهرمانی دارد و در رتبه جهانی نیز در رتبه 30 ام قرار دارد. یعنی تنها دو تیم ملی از ایران ضعیف تر هستند! البته این مسئله زمان حساس تر می شود که بدانیم این ابر کامپیوتر شانس ایران برای قهرمانی را کمتر از تمامی تیم های ملی در نظر گرفته است.

ولی کدام عوامل بر روی عدم موفقیت تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2022 تاثیرگذار هستند؟ برآوردهای اولیه نشان می دهند عدم ثبت مدیریتی در فدراسیون فوتبال که بعد از جدایی غیر منتظره عزیزی خام ایجاد شد و سپس انتخاب مهدی تاج این شرایط را در تیم ملی ایجاد کرد. بسیاری از افراد بر این باور هستند از آنجایی که مهدی تاج در قوه فضایی به دلیل اتهامات گسترده در پیگرد قانونی است صلاحیت حضور در این مسند را ندارد. این مسئله زمانی جدی تر می شود که مهدی تاج پیش از انتخاب شدن به عنوان رئیس فدراسیون اعلام کرده بود که به محض انتخاب شدن قصد دارد کارلوس کیروش مربی به نام پرتغالی را با خود به تیم ملی بیاورد و در جام جهانی این مربی بر روی مسند تیم ملی بنشیند.

آیا ایران شانسی برای صعود از گروه خود دارد؟

با توجه به شرایط فعلی تیم ملی و فدراسیون فوتبال و اتفاقاتی که در طی چند وقت اخیر به گوش رسیده است به نظر می رسد این بار با یکی از بدترین نتایج تیم ملی مواجه خواهیم شد و حتی انتظار می رود تیم ملی کشورمان بدون زدن حتی یک گل از این رقابت های حذف شود. تحت تاثیر همین مسئله است که مهدی تاج برای مستحکم کردن خطوط دفاعی ایران دست به یک کار خطرناک زده و تنها 70 روز پیش از جام جهانی قصد دارد سر مربی و تمامی اعضاء کادر فنی را عوض کند.

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.