کد خبر : 24133 / /
/

به نظر‌تان، شستن کف سالن‌های ورزشی یا سالن انبار‌ها کار ساده‌ای است و زمان زیادی نمی‌برد؟ پاسخ به این سوال، دارای 2 جنبه است که باید هر یک را به‌صورت جداگانه اما متصل به هم، مورد بررسی قرار داد. یکی از جنبه‌ها را می‌توان این‌گونه در‌نظر گرفت که اگر قرار باشد این کار به وسیله نیروی کار انسانی و با استفاده از ابزاری مانند تی دستی یا پارچه و ابزاری از این قبیل انجام شود، زمان زیادی را از آن خود کرده و چندان ساده به‌نظر نمی‌رسد. اما چگونه می‌توان این کار دشوار را آسان کرد؟ جنبه دوم، استفاده از وسیله‌ای به نام کف شوی صنعتی است.

راحتی کار با کف شوی سالن

 فرقی نمی‌کند که قصد تمیز‌کردن چه سطوحی از کف در چه مکانی را دارید؛ در هر صورت می‌توانید روی این دستگاه حساب کنید! کف شوی سالن، نه‌تنها عملیات شست‌و‌شو، بلکه عملیات خشک‌کردن کف را هم پس از شستن انجام می‌دهد. این ویژگی از ایجاد لغزندگی جلوگیری کرده و به افراد اجازه می‌دهد در سریع‌ترین حالت ممکن به کار خود باز‌گردند.

افزایش بهداشت سالن با دستگاه کف شوی

اگر از این نوع ابزار یا بهتر است بگوییم ماشین‌آلات استفاده کرده باشید، می‌توانید به‌آسانی تفاوت آن‌ها با تی‌های دستی متداول را تشخیص دهید. به‌طور قطع، می‌توان گفت که این دستگاه‌ها با به‌کار‌گیری ابزاری که درون خود دارند، سطح مورد‌نظر‌تان را برق می‌اندازند.

این در حالی است که تی‌ها چنین قابلیتی نداشته و سطوح را تا حد کمی تمیز می‌کنند. کف شوی صنعتی دارای بخش‌های مجزایی است که آب کثیف و تمیز را از هم جدا کرده و هیچ ارتباطی میان آن‌ها قرار نمی‌دهد. نظافت با استفاده از ماشین آلات صنعتی با این عنوان، در مقایسه با تی‌های معمولی بسیار بهتر انجام می‌شود و از لحاظ استاندارد و بهداشت در سطح بالا‌تری قرار می‌گیرد.

روش کار کف شوی صنعتی

این موضوع را می‌توان مدیون 3 بخش اصلی سالن شوی بود. خشک‌کن، 2 مخزن جداگانه و برس چرخشی، از بخش‌های اصلی چنین ابزاری هستند. آبی که در فرآیند شست‌و‌شو استفاده می‌شود، آبی تمیز بوده که در مخزنی تمیز قرار می‌گیرد. آبی هم که پس از شست‌و‌شو، دوباره به وسیله مکش وارد دستگاه می‌شود، در مخزنی جدا از آب تمیز می‌ریزد.

زمین شوی صنعتی

مکان هایی که نیاز به شست و شوی کف با این دستگاه را دارند

اغلب افراد این ابزار را با نام اسکرابر می‌شناسند. از اسکرابر برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که همیشه با ترافیک بالایی مواجه هستند. یکی از مکان‌هایی که استفاده از کف شوی صنعتی برای آن ضروری است را می‌توان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانست.

اماکن مذهبی

به احتمال زیاد، اگر به حرم امام رضا یا حضرت شاه چراغ و دیگر اماکن مذهبی رفته باشید، دیده‌اید که برخی افراد سوار بر دستگاه‌هایی، در حال تمیز‌کاری حیاط هستند. از آنجایی‌که چنین محوطه‌هایی بسیار بزرگ‌اند، تمیز‌کردن‌شان با ابزار‌های کوچک چندان ساده نبوده و زمان زیادی را تلف می‌کند.

مسجد‌ها، آرامگاه‌ها، حرم‌ها و برخی دیگر از این سالن‌ها، روزانه پذیرای تعداد زیادی زائر است. بنا‌بر همین موضوع، به صراحت می‌توان گفت آلودگی زیادی در چنین مکان‌هایی پراکنده است. اگر این آلودگی با استفاده از کف شوی صنعتی تمیز نشود، ممکن است بسیاری از افراد را بیمار کرده و میکروب زیادی را وارد بدن آن‌ها کند.

 برخی اوقات ممکن است جمعیت با تراکم شدیدی رو‌به‌رو شود که در این حالت، افراد با راه‌رفتن در کنار هم می‌توانند گرد‌و‌غبار را پراکنده کنند. کف شوی سرنشین دار، در این اماکن کاربرد بسیاری دارد.

کف شوی صنعتی

مراکز بهداشتی

از آنجایی‌که بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی پر از بیمارانی هستند که ممکن است هر کدام ویروسی مخرب داشته باشند، سطح زمین تنها با آب شسته نمی‌شود. مواد ضد‌عفونی‌کننده و آنتی‌باکتریال هم به آب مورد استفاده برای کف شوی، اضافه می‌شود.

راه آهن، ترمینال و فرودگاه

چنانچه راه‌آهن، ترمینال و فرودگاه در سطح کوچک باشد، می‌توان برای تمیزکاری، از کف شوی برقی معمولی استفاده کرد. این در حالی است که اگر این اماکن در سطح بسیار وسیع و گسترده باشند، لازم است که برخی افراد روی کف شوی صنعتی سرنشین‌دار بنشینند و کف را تمیز کنند. به‌طور کامل و واضح، مشخص است که استفاده از شیوه سنتی نمی‌تواند نظافت و بهداشت کافی را در چنین سطوحی ایجاد کند.

اداره ها و مراکز تجاری

مراکز تجاری، اداری، فروشگاه‌ها، پاساژ‌ها و از این دست اماکن، باید زود به زود تمیز شوند؛ چرا که روزانه افراد زیادی در اداره‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و... تردد می‌کنند. از آنجایی که اغلب نمی‌توان چنین مجتمع‌هایی را برای ساعات زیادی تعطیل کرد، اسکرابر‌های شارژی چاره کارند! این دستگاه‌ها پس از چندین ساعت بودن در برق، کار خود را شروع کرده و به شست‌و‌شوی زمین و سپس خشک‌کردن‌شان می‌پردازند.

برخی از افرادی که مدیر این دست از مکان‌ها هستند، ترجیح می‌دهند افرادی را استخدام کنند که زمین را تی کشیده و با این روش تمیز کنند. اگر چنین افرادی این را در‌نظر می‌گرفتند که کارکنان اداره یا مجتمع می‌توانند پس از اتمام کار کف شوی صنعتی سریعا کار خود را آغاز کنند، کمتر از نیروی انسانی استفاده می‌کردند.

زمینشور

بخش های اصلی کف شوی صنعتی

مخازنی که برای آب کثیف و تمیز این دستگاه در‌نظر گرفته شده، در قسمت انتهایی آن قرار می‌گیرند. هر کدام از آب‌های تمیز و آلوده در مخزنی جدا از هم قرار می‌گیرند و هیچ ارتباطی میان آن‌ها وجود ندارد. این بخش را می‌توان برتری دستگاه اسکرابر نسبت به تی‌های معمولی دانست.

تی‌های معمولی با داشتن یک سطل، تنها آب کثیف را بارها روی سطح زمین می‌کشند. سیستم خشک‌کن این وسیله به‌صورتی طراحی شده که با ایجاد مکش، آب کثیف را جمع کرده و وارد مخزن مخصوص آن می‌کند.  موتور وکیوم کار مکش را به‌درستی انجام داده و آب را از طریق لوله‌های متصل به دستگاه، وارد مخزن می‌کند.

آیا قیمت کف شوی صنعتی سرنشین دار با دستی تفاوت دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله! برای اینکه تفاوت آن‌ها را متوجه شوید، باید آن‌ها را به‌صورت جداگانه بررسی کنید. اسکرابر سرنشین‌دار، اندازه بزرگی داشته که با توجه به همین موضوع، در یک رفت و آمد، بخش زیادی از کف را تمیز می‌کند. در‌ صورتی که اسکرابر دستی نسبت به آن، دارای اندازه کوچک‌تری بوده و بخش کمتری از سطح مورد‌نظر را پاکسازی می‌کند.

می‌توان قیمت کف شوی سالن را بر‌اساس همین موارد مشخص کرد. کف شوی صنعتی دستی از قیمت پایین‌تری برخوردار است؛ نیاز به سرنشین نداشته، حالت خودرویی ندارد و همچنین به تمیز‌کردن سطح کمتری می‌پردازد. با این اوصاف باید هم قیمت کمتری داشته باشد.

چه عواملی روی قیمت اسکرابر تاثیر گذارند؟

باتری‌دار‌بودن، استانداردبودن دستگاه، چگونگی طراحی، کارخانه‌ای که به تولید آن می‌پردازد، ظرفیت کاری کف شوی، چگونگی ساخت مکانیکی و همچنین نوع سرنشین‌دار و دستی که به آن اشاره شد، روی قیمت اسکرابر تاثیر مستقیم دارند.

بهترین اسکرابر صنعتی را از چه جایی می‌توان تهیه کرد؟

چنانچه قصد خرید یک کف شوی صنعتی با‌کیفیت را دارید و نمی‌توانید به هر فروشگاه اینترنتی اعتماد کنید، لازم است تمام نگرانی‌های خود را کنار گذاشته و به اتحاد صنعت صدرا اطمینان کنید. این فروشگاه اینترنتی در حوزه دستگاه‌های نظافتی و صنعتی کار کرده و می‌تواند پیش از خرید، به مشتریان مشاوره­های لازم را ارائه دهد.

etehadsanat.com

۰۲۱-۴۵۹۴۷۰۰

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.