کد خبر : 25620 / /
/

در طی سال‌های اخیر ارسال حواله لیر به ترکیه با افزایش چشمگیری روبرو بوده است. با توجه به نوسانات قیمت ارز، اکثر ایرانیان تمایل به سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه دارند. تمایل به سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه سبب شده تا ارسال حواله به ترکیه گسترش پیدا کند. از سوی دیگر روابط مالی و سیاسی میان ایران و ترکیه به گونه‌ای است که ایرانیان از سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه استقبال می‌کنند. ارتباط سیستم بانکداری ترکیه با سیستم بین‌المللی جهانی از دیگر دلایل سرمایه‌گذاری ایرانیان در این کشور است. در ادامه برای آشنایی با شیوه‌های ارسال حواله لیر به ترکیه با ما همراه باشید.

روش‌های انتقال پول از ایران به ترکیه کدامند؟

این روزها اغلب ایرانیان تمایل به خرید ملک، سرمایه‌گذاری و یا اخذ ویزای دانشجویی و تحصیلی دارند. در هر حالت برای زندگی در کشور زیبای ترکیه نیازمند وجه رایج کشور ترکیه هستید. با چند روش شما می‌توانید به راحتی از ارسال حواله لیر به ترکیه بهره‌مند شوید. در این بخش به شیوه‌های انتقال پول از ایران به ترکیه می‌پردازیم.

ارسال حواله لیر به ترکیه از طریق صرافی

یکی از رایج‌ترین راهکارها برای انتقال پول به ترکیه، مراجعه به صرافی‌های معتبر است. در این حالت شما می‌توانید با مراجعه به صرافی و ارائه اطلاعات بانکی به راحتی وجه مورد نظرتان را انتقال دهید. البته توجه داشته باشید که شما باید اطلاعات بانکی گیرنده مانند شماره حساب بانکی، نام و نام خانوادگی، آدرس و شماره تماس او را داشته باشید. ارسال حواله لیر به ترکیه بستگی به شرایط صرافی دارد. اما در حالت عادی انتقال پول بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد. ناگفته نماند که صرافی برای انجام فرایند انتقال  ارزی، مبلغی از شما دریافت می‌کند.

ارسال حواله لیر به ترکیه از طریق سامانه‌های آنلاین

از دیگر شیوه‌های معمول در میان متقاضیان، استفاده از سامانه‌های آنلاین است. البته به طور معمول مبلغ‌های پایین در این سامانه‌ها مبادله می‌شود. این سامانه‌ها به صورت گروهی در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام دایر هستند. تمامی اعضاء گروه در تمام طول شبانه‌روز، بنا بر مبلغ مورد نیازشان در حال مبادله‌های ارزی و پولی هستند. در این حالت شما صرفاً با اشخاص به صورت مستقیم در ارتباط هستید. البته ناگفته نماند که این نوع سامانه‌ها از طریق شخص حقیقی اداره می‌شود که از طریق این داد و ستدها درصدی به او تعلق می‌گیرد. معمولاً دانشجویانی که با این نوع سامانه‌های آنلاین آشنا هستند از این روش استفاده می‌کنند.

ارسال حواله لیر به ترکیه از طریق حواله بانکی یا سوئیفت

ارسال حواله لیر به ترکیه از طریق حواله بانکی یا سیستم بین‌المللی سوئیفت از دیگر شیوه‌های مطمئن است. متاسفانه به دلیل تحریم‌های موجود، سیستم بانکداری ایران به سیستم بین‌المللی سوئیفت متصل نیست. در نتیجه ارسال پول از ایران به ترکیه از این طریق با واسطه انجام می‌شود. برخی از صرافی‌ها و شرکت‌ها از این روش برای ارسال حواله لیر به ترکیه استفاده می‌کنند. این روش در ایران شامل محدودیت‌هایی نظیر میزان انتقال پول معین، دارا بودن خدمات حساب بانکی در ترکیه و مواردی از این نظر را شامل می‌شود. اما به عنوان یکی از رایج‌ترین و ایمن‌ترین خدمات ارزی در میان متقاضیان شناخته شده است.

20

ارسال حواله لیر به ترکیه از طریق پرداخت‌های الکترونیک

پرداخت‌های الکترونیک مانند سیستم پی‌پال، مانی‌گرام، پرفکت مانی، اسکریل و شیوه‌های این چنینی جزء پرداخت‌های الکترونیک محسوب می‌شوند. این شیوه‌ها شرایط خاص خود را شامل می‌شود. برای نمونه محدودیت در میزان انتقال پول و نیاز به ساخت اکانت و تأیید هویت از جمله معایب این شیوه‌ها است. از سوی دیگر ماهیت اغلب این شبکه‌ها بیشتر کمک برای خریدهای بین‌المللی است و انتقال پول را شامل نمی‌شود. در نتیجه احتمال بلوکه شدن پول شما وجود دارد.

ارسال حواله لیر به ترکیه از طریق وسترن یونیون

وسترن یونیون از جمله شرکت های آمریکایی و مختص انتقال وجوه ارزی است. این شرکت در تمامی کشورها شعبه دارد. اما به دلیل تحریم های مرتبط با ایران، این شرکت در ایران فعالیت ندارد. وسترن یونیون را می‌توان یکی از راهکارهای معتبر برای انتقال حواله لیر به ترکیه یا به دیگر کشورهای جهان دانست. از جمله ویژگی‌های برجسته این شرکت آن است که شما بدون نیاز به حساب بانکی و یا حتی پاسپورت می‌توانید وجوه خود را به راحتی انتقال دهید. برخی از شرکت ها و صرافی ها با شعبه های وسترن یونیون در ارتباط هستند. در نتیجه اگر چنانچه فرد گیرنده فاقد حساب بانکی است، می‌توانید این شیوه را امتحان کنید. ناگفته نماند که انتقال پول از ایران به ترکیه از طریق سیستم وسترن یونیون، فقط تا سقف ۵ هزار دلار امکان‌پذیر است.

21

مزایای برخورداری از سرویس‌های ارسال حواله لیر به ترکیه چیست؟

ارائه دهندگان و شرکت‌های خدمات ارزی شیوه‌های مطمئن و نوآورانه‌ای را برای انتقال یا ارسال حواله لیر به ترکیه به کار می‌برند. در نتیجه برخورداری از این نوع سرویس‌ها مزایای بسیاری را برای متقاضیان به همراه دارد. مزیت‌های استفاده از سرویس‌های ارسال حواله شامل موارد زیر می‌شود.

سرمایه‌گذاری آسان

آن دسته از سرمایه داران یا تجاری که قصد سرمایه گذاری، خرید ملک و یا ثبت شرکت در کشور ترکیه را دارند، به راحتی می‌توانند از سرویس‌های ارائه دهنده  خدمات ارزی بهره‌مند شوند. انتقال سریع وجوه ارزی تا حداکثر ۳ روز کاری تنها بخشی از این مزیت به شمار می‌رود. چه بسا اگر متقاضی وجه ارزی را از طریق کارت اعتباری یا دبیت کارت پرداخت کند، تنها ظرف چند دقیقه دریافت نقدی در کشور مقصد صورت می‌گیرد.

سهولت در استفاده از خدمات ارزی

مراجعه به دفاتر و شرکت‌های خدمات ارزی معتبر تا حد امکان مسیر را برایتان هموار می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از سرویس‌های ارسال حواله به راحتی ثبت نام کرده و فرایند خدمات انتقال ارزی را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

امنیت بالا برای انتقال پول

برای ارسال حواله لیر به ترکیه، امنیت حرف اول و آخر را می‌زند. توصیه می‌شود برای پرهیز از خطرات و مشکلات رایج مبادلات مالی، حتماً راهنمایی‌های لازم را از مشاوران و کارشناسان این حوزه دریافت نمایید.

جمع‌بندی

ارسال حواله لیر به ترکیه از جمله اقدام‌های رایج میان متقاضیان ایرانی است. برخی از دلایل رایج انتقال پول از ایران به ترکیه شامل حمایت‌های خانوادگی، سرمایه‌گذاری، خرید ملک، ثبت شرکت و مواردی از این قبیل می‌شود. برای انتقال پول از ایران به ترکیه شیوه‌های مختلفی وجود دارد. هر یک از شیوه‌ها دارای ویژگی‌های مختص به خود است. توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی اطلاعات لازم را از مشاوران این حوزه دریافت کنید تا در نهایت بتوانید انتخاب ایمن‌تر و آسوده‌تری را داشته باشید.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.