کد خبر : 26438 / /
/

 

همه می دانیم که چیلر تنها سرباز ما برای مقابله با گرمای طاقت فرسای تابستان می باشد. قطعا اگر مراقب سرباز خود نباشید، تبدیل به یک فرمانده مغلوب خواهید شد. به خصوص که دشمن شما گرمای تابستان می باشد. پس به شما پیشنهاد می کنیم که برای مراقبت از سرباز خود یا همان چیلر گران قیمت، به توصیه های ما گوش فرا دهید.

اول اینکه دقت کنید تا برق اصلی چیلر دارای نوسان و یا افت ولتاژ نباشد. تمام چیلرها به این موضوع حساس هستند. کمپرسورهای یک چیلر با نوسان دما، شروع به افزایش جریان می کنند. این افزایش جریان دمای کمپرسور را بالا برده و باعث از کار افتادن و آسیب به آن می شود. خرابی کمپرسور هم یعنی از کار افتادن قلب چیلر شما. پس با در نظر گرفتن یک تابلو برق مناسب و مجهز به تجهیزات مراقبتی، از آسیب های ناشی از نوسان ولتاژ جلوگیری نمایید.

تعمیر چیلر

پیش از اینکه موارد مهم دیگر، در جلوگیری از خراب شدن چیلر را به شما بگوییم، خاطر نشان می سازیم که چنانچه به تعمیر چیلر نیاز پیدا کردید، از طریق شماره تلفن های  88596109 و 66396355 با تکنوتهویه تماس بگیرید. اما مورد دوم که به سلامت چیلر شما کمک می کند، سرویس های به موقع و اصولی می باشد. این سرویس ها نسبت به نوع چیلر شما متفاوت خواهند بود. اما یک کارشناس خبره می تواند سرویس های مورد نیاز چیلر را ارائه نماید. تصور نکنید که اگر چیلر شما تا پارسال خوب کار کرده، پس امسال هم به راحتی می توان از آن کار کشید. بله می توان کار کشید، ولی وقتی که سرویس های مورد نیاز را انجام داده باشید. برای آشنایی با این سرویس ها و اطلاع از هزینه آن، با تکنوتهویه تماس بگیرید.

مورد سوم در کار کردن صحیح چیلر، انجام درست تنظیمات عملکرد دستگاه می باشد. تصور نکنید که چیلر را با هر تنظیمی و در هر دمایی می توان استارت کرد. مثلا اگر دمای ست پوینت را بسیار پایین بگذارید، ممکن است که چیلر شما هرگز اتومات نکرده و یکسره کار کند. آن وقت است که باید فاتحه دستگاه خود را بخوانید. یا اگر تایمر های مربوط به دستگاه را دستکاری کنید، قطعا عملکرد چیلر دچار اختلال می شود. پس تنظیمات صحیح در کارکرد چیلر بسیار مهم است.

مورد چهار تغییر فصل صحیح چیلر می باشد. تغییر فصل چیلر یک کار تخصصی است. اینکه شما بدانید کدام یک از شیرها باید بسته شده و کدامیک باز باشند، نیاز به تخصص دارد. اشتباه در اینکار باعث ورود آب داغ دیگ به چیلر و یا بالعکس خواهد شد. این تداخل آبگرم و سرد به یکی از این دو دستگاه آسیب می رساند. ضمن اینکه تنظیم فشار مناسب آب برای چیلر بسیار مهم است. در صورت عدم تنظیم صحیح، قطعا راندمان چیلر کاهش می یابد.

تعمیر مینی چیلر

لازم می دانم یادآوری کنم که مینی چیلرها هم مانند چیلرها هستند. اما در ابعاد کوچکتر. پس تمام مواردی که ذکر می شود، در مورد مینی چیلرها هم مصداق دارد. برای تعمیر مینی چیلر هم می توانید با تکنوتهویه تماس بگیرید. اما مورد پنجم مربوط به عملکرد پمپ های چیلر می باشد. باور کنید که این پمپ ها به اندازه خود چیلر اهمیت دارند. خرابی آنها قطعا باعث آسیب به چیلر می شود. گردش آب برای چیلر مانند گردش خون برای مغز انسان اهمیت دارد. معکوس کارکردن پمپ، نشتی آب، گیرپاچ کردن پمپ و یا عدم کار کردن آن، باعث خرابی های بسیار سنگین در چیلر می شود. ترکیدن اواپراتور از شایع ترین این خرابی هاست. ترکیدن این قطعه، علاوه بر اینکه خود آن را غیر قابل استفاده می کند، به کمپرسور و دیگر قطعات چیلر نیز آسیب می زند. زیرا باعث ورود آب به کل مدار چیلر می شود. پس کارکرد صحیح پمپ چیلر را همیشه جدی بگیرید.

مورد دیگری که در جلوگیری از خرابی چیلر نقش دارد، بازرسی های دوره ای و منظم می باشد. این بازرسی ها شامل کنترل فن ها، کنترل پمپ، کنترل روغن کمپرسور، کنترل دمای کارکرد دستگاه و کنترل مقدار مبرد می باشد. یک متخصص حرفه ای چیلر، با کنترل این موارد از عملکرد صحیح چیلر اطمینان پیدا می کند. در صورت وجود مشکل نیز بلافاصله شما را از آن آگاه کرده و با کمترین هزینه رفع مشکل خواهد شد. با بازدید های دوره ای سلامت چیلر خود را تضمین خواهید نمود.

خرابی چیلر قطعا درد سر زیادی خواهد داشت. تازه اگر که آسیب در حدی باشد که بتوان آن را رفع نمود و دچار مشکلات عدیده نشده باشد. باور کنید که چیلر مثل یک نوزاد حساس است و نیاز به مراقبت دارد. این را کسی به شما می گوید که بیش از 35 سال سابقه کار در زمینه سیستم های تبرید به خصوص چیلر در پرونده دارد. باید از این نوزاد مراقبت کنید تا باعث آسایش و سرخوشی شما بشود. موارد بالا می تواند کار را برای شما ساده نماید.

نمایندگی چیلر مک کوی(McQuay)

لازم به ذکر است که تکنوتهویه نمایندگی تعمیر تمامی چیلرها مانند مک کوی، الجی، دایکین، مدیا و دیگر برندهای مطرح می باشد. برای استفاده از خدمات تکنوتهویه، با شماره تلفن های  88596109 و 66396355 تماس بگیرید. امیدوارم که تا به حال صابون خرابی چیلر به تن شما نخورده باشد. قطعا کلافه و سردرگم خواهید شد. آن هم در این اوضاع خراب اقتصادی و عدم یافتن برخی از قطعات اصلی چیلر. قطعات تقلبی پوست آدم را ذره ذره می کند. پیدا کردن قطعات اصلی کار بسیار دشواری است. هر جایی یافت نمی شود و هر فروشگاهی نیز آنها را ندارد. پس مراقبت از چیلر و جلوگیری از خرابی آن، بهترین راه برای فرار از درد سرهای خرابی دستگاه می باشد.

خلاصه که خرابی چیلر، از آن بلاهایی است که خدا کند سر دشمن آدم هم نیاید. تحمل گرمای طاقت فرسا یک طرف، پیدا کردن یک تعمیرکار خوب یک طرف، پیدا کردن قطعات اصلی یک طرف، متحمل شدن هزینه بالای تعمیرات نیز یک طرف کار است. تازه اگر گیر تعمیرکار متقلب و ناشی نیفتید که اگر بیفتید، فاتحه چیلر شما خوانده است. برای خیلی از افراد هزینه کردن اهمیت زیادی ندارد. به شرط آنکه یک تعمیرکار با تجربه و منصف پیدا کنند. آن وقت است که به راحتی به تعمیرکار اعتماد کرده و چیلر با ارزش خود را به او می سپرند. این افراد معمولا افراد آگاهی هستند. برخی از آنها نیز قبلا صابون تعمیرکار متقلب به تن شان خورده است. بنابرانی به یک تعمیرکار خوب اعتماد کرده و کار را بدون هیچ سوالی به او می سپرند. خیلی هم نگران هزینه نیستند. چون می دانند که تعمیرکار ناشی، هزینه دو چندان به آنها تحمیل می کند.

حالا که اینها را دانستید، این را هم بدانید که پیدا کردن یک تعمیرکار خوب کار ساده ای نیست. البته تا زمانی که تکنوتهویه در کنار شما نباشد. اما اگر با شماره های تماس تکنو تهویه که 88596109 و 66396355 است تماس بگیرید، آن وقت از پیدا کردن یک تعمیرکار خوب مطمئن خواهید شد. تکنوتهویه هوای شما را دارد. زیرا هدف ما جذب مشتریان وفادار می باشد که این مشتریان تنها با ارائه خدمات خوب از جانب ما، وفادار خواهند شد. پس با تکنوتهویه خیالتان از همه چیز راحت خواهد بود.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.