کد خبر : 26635 / /
/

پاور میکسرها در سیستم های صوتی جایگاه ویژه ای دارند. امکانات و قابلیت های بسیار پیشرفته ای دارند و از ابزارهایی مهمی محسوب می شوند که در اجرای برنامه های زنده،فیلم برداری ها،استودیو ضبط صدا و... به کار برده می شوند. اما قابلیت مهم هر دستگاه پاور میکسر در این است که بتواند صدا را با کیفیتی خوب تقویت و به بلندگوها ارسال کند.

 

 این دستگاهای پیشرفته چندین مدل دارند که هر کدام دارای قابلیت هایی هستند. دراین مطلب بهترین پاور میکسرها  برای اجرای زنده  را معرفی و بررسی  می کنیم.  در هنگام خرید پاور میکسر برای کسانی که آشنایی کاملی ازاین محصولات ندارند بهترین راه برای انتخاب درست بررسی برندهای معتبراست. پس اگر قصد خرید بهترین پاور میکسر را دارید  تا انتهای مطالب با همراه شوید.

انواع پاور میکسرها

پاور میکسرها دستگاهایی برای تقویت وشدت سیگنال های صدا هستند تمامی پاور میکسرها در هر مدلی، انواع صدا را کنترل، ترکیب وپردازش و تقویت می کنند.

پاور میکسرها براساس کارآیی که دارند به سه نوع آنالوگ،برقی ودیجیتال تقسیم می شوند. عملکرد اصلی پاور میکسرهای برقی افزایش کیفیت صدا است. کاربرد اصلی پاور میکسرهای آنالوگ تنظیم میزان صدا است. پاور میکسرهای دیجیتالی هم سیگنال های صوتی را پردازش و حجم میزان صدا را تغییر می دهد. با استفاده از پاور میکسرها دیگر نیازی به داشتن امپلی فایر ها به صورت مجزا در انواع مراسمات و اجرای برنامه های زنده ندارید.   

پاور میکسر مدل دایناکورد مدل  3-1000Dynacord PowerMate 

این محصول از کمپانی دایناکورد باقابلیت های پیشرفته ای عرضه شده است. بدنه ی این دستگاه مستحکم ومقاوم است. به همین دلیل دوام بالایی هم دارد. پاورمیکسر دایناکورد PM1000-3 فیلترهای متنوع صوتی دارد. مجهز به  10 کانال ورودی ،  2 آمپلی فایر قدرتمند با توان خروجی 2000 وات می باشد که دیگر نیازی به داشتن امپلی فایر مجزا نیست.

همچنین این محصول خروجی های برای اسپیکر، هدفون و میکروفن و همچنین 1000 افکت تنظیم  شده در این دستگاه موجود است. صفحه نمایشگر باکیفیت OLED  دارد و باوجود همه این ویژگی های مثبت این دستگاه می تواند برای اجرای برنامه های زنده ایده آل باشد.  

               11

 

پاور میکسر یاماها مدل ED-4USB

یکی از مدل های پرقدرت یاماها است که  99 افکت دیجیتال دارد و همه این افکت ها برای اجرای برنامه زنده موردنیاز است. حجم افکت ها قابل کنترل و تنظیم است. پاورمیکسر یاماها 4لاین ورودی دارد که  در بخش ورودی پاور میکسر قسمتی برای بلوتوث  و USB تعبیه شده است.

این دستگاه دارای تکنولوژی DSP و  دارای دو کانال خروجی است که هر کانال 450 وات توان خروجی دارد. این دستگاه اندازه ای کوچک دارد و به راحتی نیز قایل حمل می باشد. از نطر قیمت هم می توان گفت نسبت به ویژگی هایی که دارد مقرون به صرفه است. در مجموع برای اجرای برنامه های زنده ،سالن های برگزاری همایش ومجالس ، استودیو ها مناسب می باشد.

پاورمیکسر یاماها مدل EMX5

این دستگاه دارای 4 ورودی 12 کاناله و با حالت استریو است .قدرت این دستگاه 630 وات که یکی از ویژگی های مثبت این دستگاه بادوام بودن است که می توان بدون ایجاد هیچ مشکلی تاچندین سال  ازاین دستگاه در مراسمات مختلف استفاده کرد.

  حجم این دستگاه  تقریبا 9 کیلوگرم می باشد و  قیمت این دستگاه در مقایسه با مدل قبلی یاماها که در بالا معرفی شد گران تر است.اما به طور کلی دستگاه یاماها مدل EMX5  قابلیت های خوبی را به کاربران ارائه می دهد و می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.

12

 

پاورمیکسردایناکورد مدل Dynacord PowerMate 600-3

این محصول مجهز به 6 کانال ورودی میکروفون و دو کانال ورودی استریو و خروجی AUX می باشد امپلی فایری قدرتمندی هم دارد. صفحه نمایش این دستگاه نیز OLED است. این مدل پاور میکسر داسناکورد افکت های متنوع دیجیتالی دارد که می توان به طور همزمان چند افکت را باهم ترکیب کرد  وزن این دستگاه  9.5 کیلوگرم است.این دستگاه کیفیت عالی دارد و می تواند برای اجرای زنده گزینه خوبی باشد.

 

پاورمیکسردایناکورد مدل   Dynacord PowerMate 502

محصولی دیگر از کمپانی دایناکورد 8 کاناله که 5 کانال برای اتصال میکروفون و 3 کانال دیگر استریو لاین طراحی شده است این مدل هم مانند دو مدل قبلی معرفی شده از کمپانی دایناکورد امپلی فایری قدرتمند دارد. قابلیت پخش فایل ها با فرمتwav   و mp3  را دارد. این محصول با وزن کم قابل حمل است. صفحه نمایشی با کیفیت دارد.طیف کاربرد این مدل گسترده است  بنابراین مناسب هم برای اجراهای زنده و هم محیط هایی با فضای زیاد هستند.

 

پاورمیکسرجاسکو مدل Jasco-1200

محصولی با تجهیزات با کیفیت از برند جاسکوساخت کشور ژاپن که مجهز به 12 کانال ورودی است قابلیت اتصال به رکوردر،بلوتوث وپخش فایل ها با فرمت MP3 است و دارای صفحه نمایشگرال سی دی که 99 افکت  دیجیتال، توان خروجی 1200 وات،پورت USB،خروجی 48 ولت فانتوم پاور وچراغ ال ای دی چشمک  زن است. در نتیجه پاورمیکسر جاسکو هم می تواند گزینه ی منتخب برای خرید باشد.

پاور میکسر مدل مونتاربو Montarbo Mc-R12FXP

این محصول از برند مونتاربو دارای 12 ورودی و 10 کانال  از نوع آنالوگ ،یک خروجی هدفون، 3 باند اکولایزر،افکت های دیجیتالی ،پردازنده DSP قدرتمند است این محصول با وزن 8.5 کیلوگرمی قابل حمل برای مراسمات و ضبط برنامه های زنده است در نهایت باید گفت پاورمیکسر برند مونتاربو Mc-R12FXP می تواند پاسخگوی انتظارات شما در اجرای برنامه های زنده باشد.

 

پاور میکسر مونتاربو مدل Montarbo Mc-R16FXP

محصولی دیگر از کمپانی مونتاربو که نسبت به مدل قبلی معرفی شده  در بالا قابلیت های بیشتری دارد 16 ورودی،دوپردازنده داخلی،اکولایزر سه باند ، امپلی فایر 1500وات و خروجی AUX  است. وزن این محصول 10.3کیلوگرم می باشد که در طراحی این محصول فن خنک کننده و مدار حفاظت پیشرفته ای تعبیه شده است.

 

 

جمع بندی

 پاور میکسرها از برندهای مختلف در مدل های دیگری  هم  به بازار عرضه می شوند که به نسبت ویژگی های محصول سطح کیفیت متفاوتی دارند اما در این مقاله فقط چندین مدل از بهترین پاور میکسرها از برندهای معتبر یاماها، دایناکورد، جاسکو، مونتاربو که برای اجرای زنده مناسب است معرفی شد. در نهایت با توجه به معیارها و بودجه ای که دارید برای انتخاب و خرید بهترین مدل پاور میکسرتوصیه می شود  محصول انتخابی را پیش از خرید از  لحاظ قیمت، کیفیت، مدل وبرند بررسی کنید تا درست ترین خرید را داشته باشید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.