کد خبر : 26780 / /
/

 

 

 

بیت کوین (BTC) یک ارز دیجیتال است که هدف آن حذف نیاز به مقامات مرکزی مانند بانک ها یا دولت ها می باشد. این مقاله، راهنمایی است برای خرید آسان بیت کوین در ایران، اما پیش از شروع آن، قصد داریم برای شما توضیح بدهیم که "بیت کوین چیست؟ و چگونه کار می کند؟".

در ماه June سال 2023 شرکت هایی مانند بلک راک و فیدلیتی با خرید بیت کوین و سرمایه گذاری بر روی این رمزارز، آن را به صورت فراگیرتری در میان کاربران در سراسر جهان معتبر پنداشتند. بیت کوین از طریق مکانیزم اجماع اثبات کار (POW) بیت‌کوین تأیید می‌شوند که به استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها پاداش می‌دهد.

همچنین، بیت کوین از فناوری بلاک چین (Blockchain) برای پشتیبانی از تراکنش های همتا به همتا (P2P) بین کاربران در یک شبکه غیرمتمرکز، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیت کوین (BTC) که در سال 2009 توسط یک توسعه‌دهنده مرموز به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) راه‌اندازی شد، اولین و باارزش‌ترین شرکت در کلاس نوظهور دارایی‌های معروف به ارزهای دیجیتال است.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

هر بیت کوین یک دارایی دیجیتال است که می تواند در یک صرافی ارز دیجیتال یا در یک کیف پول ارز دیجیتال ذخیره شود. هر کوین مجزا، نشان دهنده ارزش قیمت فعلی بیت کوین است، اما شما همچنین می توانید سهام جزئی هر کوین را داشته باشید. کوچکترین واحد بیت کوین، ساتوشی نام دارد که نام خود را با خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) به اشتراک می گذارد. هر ساتوشی معادل صد میلیونیم یک بیت کوین است، بنابراین مالکیت سهام کسری بیت کوین بسیار رایج است.

بلاک چین چیست؟

بیت کوین از کد منبع باز معروف به بلاک چین استفاده می کند، که یک تاریخچه عمومی مشترک از تراکنش های سازماندهی شده به "بلاک ها" را ایجاد می کند که برای جلوگیری از مداخله به هم "متصل یا زنجیر" شده اند. این فناوری یک رکورد دائمی از هر تراکنش ایجاد می کند.

کلیدهای خصوصی و عمومی چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال پول بیت کوین شامل یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی است که با هم کار می کنند تا به کاربری که مالکیت بیت کوین را به عهده دارد، اجازه دهند معاملات را شروع کرده و به صورت دیجیتالی، انتقالات بیت کوین خود را به صورت ایمن انجام دهد.

استخراج بیت کوین بیت کوین چیست؟

کاربران در شبکه بیت کوین تراکنش ها را از طریق فرایندی به نام استخراج بیت کوین تأیید می کنند که برای تأیید سازگاری تراکنش های جدید با سایر تراکنش های انجام شده در گذشته طراحی شده است. این امر تضمین می کند که نمی توانید بیت کوینی را که ندارید یا قبلاً خرج کرده اید را مجددا مورد استفاده قرار دهد.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

بیت‌کوین‌های جدید به‌عنوان بخشی از فرآیند استخراج بیت‌کوین ایجاد می‌شوند، که در آن به عنوان پاداشی سودآور به افرادی که سیستم‌های رایانه‌ای را که به اعتبارسنجی تراکنش‌ها کمک می‌کنند، ارائه می‌شوند. ماینرهای بیت کوین، رایانه های پر سرعتی دارند که به طور مستقل هر تراکنش را تأیید می کنند و یک "بلوک" کامل از تراکنش ها را به "زنجیره" در حال رشد اضافه می کنند. بلاک چین به دست آمده یک رکورد کامل، عمومی و دائمی از هر تراکنش بیت کوین است.

پس از انجام عملیات ذکر شده در پاراگراف بالا، ماینرهای بیت کوین، پاداش حاصل از استخراج بیت کوین را دریافت می کنند. شبکه غیرمتمرکز را تشویق می‌کند تا به طور مستقل هر تراکنش را تأیید کند. این شبکه مستقل از ماینرها همچنین شانس ثبت کلاهبرداری یا اطلاعات نادرست را کاهش می دهد، زیرا اکثر ماینرها باید صحت هر بلوک داده را قبل از اضافه شدن به بلاک چین در فرآیندی به نام اثبات کار تأیید کنند.

مزایای خرید بیت کوین

  • تراکنش های مقرون به صرفه و سرعت بالا

هنگامی که هولدر بیت کوین هستید، می توانید در هر زمان و هر مکان نقل و انتقالات خود را انجام دهید و زمان و هزینه های احتمالی هر تراکنش را نیز کاهش دهید.

  • حریم خصوصی

در حالی که هنوز ممکن است یک شخص خاص را به یک کیف پول خاص مرتبط کنید، تراکنش ها حاوی اطلاعات شخصی مانند نام یا شماره کارت اعتباری نیستند. به عنوان مثال، تراکنش ها معمولا خصوصی تر از تراکنش های کارت اعتباری هستند.

  • عدم تمرکز پس از بحران مالی و رکود بزرگ

برخی از سرمایه‌گذاران مشتاق هستند که از یک ارز جایگزین و غیرمتمرکز استفاده کنند؛ ارزی که اساساً خارج از کنترل بانک‌های عادی، مقامات دولتی یا سایر اشخاص ثالث است.

  • پتانسیل رشد

برخی از سرمایه گذارانی برای خرید بیت کوین اقدام می کنند، پس از خرید و هولد (HOLD) آن و زمانی که این رمزارز، به ثبات قیمتی مورد نظر آنها رسید، سرمایه گذاری بیشتری بر روی آن انجام می دهند و یا در صورتی که بازار فروش و خرید ارز دیجیتال با نوسان همراه باشد، با استفاده از اموری مانند شورت و لانگ، به کسب سود مورد نظر خود می پردازند.

خرید بیت کوین در ایران

برای خرید آسان بیت کوین در ایران، ابتدا باید به انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی امن و معتبر بپردازید. پس از انتخاب صرافی ارز دیجیتال مورد نظر خود، باید مراحل احراز هویت خود را کامل کنید. در ادامه، روند خرید آسان بیت کوین در ایران را از طریق صرافی ارز دیجیتال ایرانی و امن اوکی اکسچنج توضیح می دهیم.

"برای خرید ارز بیت‌کوین در صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج ابتدا در سایت وارد حساب کاربری خود شوید یا اینکه می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن اوکی اکسچنج توسط تلفن همراه هوشمند خود اقدام به خرید و فروش بیت‌کوین کنید؛ اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و ای او اس موجود می‌باشد."

آموزش خرید و فروش بیت کوین (bitcoin) در اوکی اکسچنج

همینطور چنانچه شما از قبل بیت کوین دارید یا از یک صرافی ارز دیجیتال دیگری بیت کوین خریداری کردید و حالا تصمیم گرفته اید تا آن را بفروشید، به راحتی می توانید با طی کردن مراحل زیر، شروع به ثبت سفارش فروش بیت کوین کنید:

  1. وارد حساب کاربری خود در اوکی اکسچنج شوید و یا اگر حساب کاربری ندارید، یک حساب ایجاد کنید.

  2. وارد قسمت تبادل سریع شوید و رمز ارز بیت کوین را انتخاب کنید.

  3. هر تعداد BTC که مدنظرتان است را وارد کنید و سپس فرآیند فروش این رمزارز را دنبال کنید.

صرافی رمزارز اوکی اکسچنج، امروزه به عنوان یکی از معتبر‌ترین صرافی‌ها در بازار خرید ارز دیجیتال برای مردم ایران شناخته می‌شود. این صرافی می‌تواند در یک فضای امن برای شما فعالان در زمینه سرمایه‌گذاری آنلاین، خدمات تبادل و معامله ارز‌های دیجیتال به ویژه خرید و فروش بیت کوین را با سرعت و امنیت بالا ارائه نماید.

پلتفرم معاملاتی اوکی اکسچنج با کارمزد پایین، شرایط فروش و خرید بیت کوین را فراهم آورده است. بر همین اساس کاربران می‌توانند از طریق وب سایت این صرافی، با خیال راحت و با سرعت بالایی به خرید و فروش بیت کوین بپردازند. پس فرصت را از دست ندهید و اگر به سرمایه گذاری در محیط آنلاین علاقه‌مند هستید، همین حالا با ثبت نام در بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران، سفارش خود را ثبت کنید.

ویژگی های اوکی اکسچنج:

صرافی اوکی اکسچنج کاربردها و ویژگی‌های منحصر به فردی را برای کاربران خود به ارمغان آورده است که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • دارا بودن بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال و توکن گوناگون

  • کیف پول ارز دیجیتال اختصاصی و ایمن

  • احراز هویت فوری

  • نرم افزار و اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال اندروید و iOS

  • امکان واریز و برداشت ریالی

  • تریدر پویا با امکان معاملات تتری

جمع بندی

در این مقاله، نحوه خرید آسان بیت کوین در ایران را برای شما توضیح دادیم. تا زمان نگارش این مقاله، تعداد 19/410/556 بیت کوین استخراج شده است. با توجه به اینکه استخراج بیت کوین، توسط بنیانگذار آن تا 21 میلیون محدود شده است، روز به روز روند استخراج این رمز ارز برای استخراج کنندگان و یا ماینرهای بیت کوین سخت تر شده و برای انجام این کار، به دستگاه هایی مجهز، پرسرعت و با قدرت پردازش بالا نیاز است.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.