کد خبر : 27538 / /
/

 

 

یک ابزار شگفت انگیز که در انواع کارهای خانگی مانند تعمیرات اتاق خواب، کابینت‌ سازی و ساخت کف خیلی کاربردی است، چرخ سنباده است. معمولا از این دستگاه برای تعمیر و تیز کردن مجدد ابزارها استفاده می‌کنند و ابزار اصلی هر کارگاه آهنگری و فلزکاری محسوب می‌شود. این ابزار قدرتمند در پروژه‌های کوچک و بزرگ استفاده می‌کنند. اما چرخ سنباده چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟ در این مقاله تهیه شده توسط مجموعه رادیناس قصد داریم به طور کامل به بررسی این موضوع بپردازیم تا در صورت نیاز، به راحتی بتوانید این ابزار را از سایت رادیناس تهیه کنید. علاوه بر این، اگر به هر نوع ابزار دیگری همچون سندبلاست، سنباده زن برقی دسته بلند، ایرلس و غیره احتیاج داشتید، این سایت بهترین ابزارها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

چرخ سنباده چیست؟

چرخ سنباده دارای دو صفحه (سنگ) گردان است و برای تیز کردن ابزار، حالت دادن لبه‌ها و پولیش کاری و سنباده زنی قطعات کوچک فلزی استفاده می‌شود. سنگ‌های چرخ سنباده معمولا در دو طرف بدنه قرار داشته و زبری متفاوتی دارند و مانند مینی فرز عمل می‌کنند. این عملکرد بدون نقص توسط چرخش سنگ‌ها به وجود می‌آید. سرعت چرخش و زبری مناسب، باعث عملکرد صحیح چرخ  سنباده در تیزکردن ابزار می‌شود.

مزایای چرخ سنباده

در هر کارگاه آهنگری به وجود یک چرخ سنباده خوب نیاز است. در واقع چرخ سنباده جایگزین خوبی برای سایر دستگاه‌ها است. از مزایای این دستگاه می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • امکان کنترل بیشتری را روی قطعه کار به وجود می‌آورد.
  • نسبت به برش، سنباده و پولیش، قابلیت بیشتری دارد.
  • نسبت به ابزار‌های صنعتی دیگر، قیمت ارزان‌تری دارد.
  • کار کردن با دستگاه و نگهداری از آن ساده است.
  • برای تعمیر و تعویض آن به هزینه زیادی نیاز نیست.

مزایای چرخ سمباده

راهنمای خرید چرخ سنباده

با توجه به این‌که چرخ سنباده تنوع بسیار زیادی دارد، افراد هنگام خرید و انتخاب چرخ سنباده دچار مشکل می‌شوند. اغلب افراد مدل‌های متناسب با کار خود را تهیه نکرده و در نتیجه هزینه زیادی را صرف خرید محصول بیهوده می‌کنند. اما در ادامه به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که هنگام خرید چرخ سنباده باید در نظر داشته باشید.

اندازه چرخ سنباده

اولین نکته‌ای که هنگام خرید چرخ سنباده باید به آن توجه کنید، اندازه چرخ سنباده است. چرخ سنباده انواع مختلف دارد و در سایزهای مختلفی ساخته شده و با توجه به قطرشان مشخص می‌شوند. شما می‌توانید انواع چرخ سنباده را در سایزهای ۱۵۰، ۲۰۰ و ۲۵۰   میلی‌متری خریداری کنید. البته برخی از مدل‌های آن نیز در سایزهای کوچک‌تر یا بزرگ‌تر طراحی شده‌اند ‌که برای کارهای خاص از آن استفاده می‌کنند. طبیعی خواهد بود که هرچه اندازه سایز چرخ سنباده بزرگ‌تر باشد، توانایی آن برای تراش اجسام قطور‌تر و بزرگتر، بیشتر باشد.

قدرت موتور

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید چرخ سنباده، قدرت و توان موتور است. در واقع قدرت موتور چرخ سنباده با یک عدد مشخص می‌شود که بر حسب وات بوده و روی بسته بندی چرخ سنباده نوشته می‌شود. هر چه توان موتور چرخ سنباده بیشتر باشد، قدرت آن نیز بیشتر خواهد بود. نکته مهمی که هنگام خرید چرخ سنباده باید مورد توجه قرار گیرد، تناسب قدرت موتور با کار مورد نظر است. در واقع اگر چرخ سنباده با کار شما متناسب نباشد، هنگام کار با آن دچار مشکل خواهید شد. برای مثال اگر قدرت موتور کمتر از حجم کاری شما باشد، هنگام کار با آن دچار افت سرعت شده و اگر قدرت موتور چرخ سنباده بیشتر از نیاز شما باشد، قطعه کار را دچار مشکل می‌کند.

سرعت موتور

عامل دیگری که هنگام خرید چرخ سنباده باید به آن توجه کنید، سرعت چرخش یا توان موتور چرخ سنباده است. سرعت چرخ سنباده بر اساس تعداد دورهایی مشخص می‌شود که چرخ سنباده در دقیقه می‌زند. پس هر چه سرعت چرخش موتور بیشتر باشد، توان چرخ سنباده بالاتر رفته و قدرت آن برای تراش‌ کاری بیشتر خواهد بود؛ اما به همان نسبت نیز مصرف برق آن بالا می‌رود.

اندازه و فرم دستگاه

نکته دیگر برای خرید چرخ سنباده، اندازه و فرم چرخ سنباده است. در واقع هر چه قدرت موتور بیشتر شود و حجم کاری شما بالاتر باشد، به چرخ سنباده بزرگتری نیاز دارید.

طلق محافظ

برخی از مدل‌های چرخ سنباده، در قسمت جلوی سنگ یک تکه طلق محافظ دارند. این طلق جلوی پخش شدن بیش از حد براده‌ها و قطعات برش خورده هنگام کار را گرفته و از پرتاب آن‌ها به طرف چشم جلوگیری می‌کند. اگر چرخ سنباده طلق داشته باشد، ایمن‌تر بوده و کار کردن با آن راحت‌تر است. اما باید توجه کنید که داشتن طلق محافظ به معنی ایمنی کامل و صد درصدی چرخ سنباده نیست و هنگام کار همچنان باید از عینک و شیلد محافظ استفاده کنید.

کیفیت و میزان دوام

آخرین نکته‌ای که هنگام خرید چرخ سنباده باید به آن توجه کنید، کیفیت قطعات و در حالت کلی دوام آن است. سعی کنید برندهای مطرح و معتبر چرخ سنباده را خریداری کنید. شاید برندهای متفرقه در ابتدا هزینه کمتری داشته باشند، اما کیفیت بسیار پایینی داشته و همین موضوع باعث کاهش طول عمر چرخ سنباده می‌شود.

کاربرد چرخ سمباده

از کجا چرخ سنباده رومیزی بخریم؟

چرخ سنباده از ابزارهای برقی بزرگ محسوب شده و در خرید آن باید توجه و دقت بالایی داشته باشید. پس بهتر است برای خرید چرخ سنباده به سراغ فروشگاه‌های ابزار حرفه‌ای بروید که تنوع ابزارهای آن بسیار زیاد است. تنوع بالای ابزار گزینه انتخاب‌ را برای شما بیشتر کرده و شما راحت‌تر و دقیق‌تر می‌تواند دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید.

یکی دیگر از روش‌های خرید چرخ سنباده، خرید اینترنتی است که برای خرید چرخ سنباده می‌توانید از آن استفاده کنید. ما در فروشگاه اینترنتی رادیناس انواع چرخ سنباده با کیفیت را به شما ارائه می‌دهیم که همه از برندهای معتبر بوده و سایت ما کیفیت آن‌ها را تضمین می‌کند. پس شما می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی از کیفیت، چرخ سنباده دلخواه خود را از طریق فروشگاه اینترنتی رادیناس سفارش دهید و به راحتی آن را درب منزل تحویل بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید از تیم مشاوران ما در سایت رادیناس کمک بگیرید و بهترین دستگاه را سفارش دهید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.