کد خبر : 27797 / /
/

مرسدس بنز، یکی از برندهای معتبر و محبوب در صنعت خودروسازی است. با تاریخچه‌ی بلند و تجربه‌ی فراوان، مرسدس بنز خودروهایی با کیفیت بالا و عملکرد برتر تولید می‌کند. مرسدس بنز با ترکیبی از طراحی زیبا، فناوری‌های نوین، و عملکرد برتر، توانسته است بازار خودرو را به خود اختصاص دهد. این برند به عنوان نمادی از لوکسی و کیفیت بالا شناخته می‌شود و تعهد خود را به ساخت خودروهایی با استانداردهای بین‌المللی اثبات کرده است.

 

 در این مقاله، به معرفی شرکت بنز، تاریخچه بنز، معرفی برخی از خودروهای کلاسیک مرسدس بنز و فروشگاه اینترنتی الیگ می‌پردازیم. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید و از مطالعه مقاله لذت ببرید!

 

تاریخچه تاسیس مرسدس بنز

در سال 1926، شرکت بنز از ادغام دو شرکت دایملر- موتورن-گیزلشافت (DMG) و بنز اند سی تاسیس شد که از تاریخ 28 ژوئن سال 1926 تولید اولین خودروهای خود را آغاز کردند. چندسال بعد یعنی در سال 1997 شرکت دایملر بنز با شرکت خودروسازی آمریکایی کرایسلر ادغام شد و شرکت جدیدی به اسم دایلمر کرایسلر آگ را تشکیل دادند و از همان سال شرکت کرایسلر مدیریت بنز را برعهده گرفت. این شرکت به سرعت شهرت و شناخته شدگی بالایی را به دست آورد و نام آن به عنوان یکی از شرکت‌های برجسته در صنعت خودروسازی جهان شناخته می‌شود.

با گذر زمان و با تلاش مداوم تیم مرسدس بنز، این شرکت به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. طراحی‌های بی‌نظیر، کیفیت بالا و نوآوری در تولید خودروها، باعث شده است که مرسدس بنز به یکی از برندهای معتبر و محبوب در صنعت خودروسازی تبدیل شود.

برخی خودروهای کلاسیک مرسدس بنز

 قبل از تشکیل شرکت دایملر بنز و ایجاد شراکت میان بنز و دایملر، در تاریخ 29 ژانویه 1886، آقای کارل بنز سه چرخه ای تولید کرد که با موتور گازسوز حرکت می کرد، در عین زمان و در فاصله چندصد متری فردی دیگری به نام گوتلیب دایمر ماشین چهار چرخی ساخت که به خوبی حرکت می کرد و کارایی داشت، اما در کل شرکت بنز به عنوان یکی از خودروسازان موفق در طول دوران فعالیت خود در عرصه خودروسازی، به تولید خودروهای مختلفی پرداخته است. ما در ادامه برخی از خودروهای کلاسیک را به معرفی گرفته ایم.

بنز ولوو

آقای کارل بنز در سال 1892 نخستین خودروهای استانداردسازی شده در صنعت خودروسازی را ارائه کرد که بسیار سبک و محکم بود. دو سال بعد یعنی در سال 1894 تقریباً حدود 67 دستگاه از این خودرو به فروش رساند که در سال بعدی این تعداد فروش 134 دستگاه بود.

9

 

کلیک کنید: خرید لنت ترمز بنز سرامیکی

 

مرسدس بنز اس اس کی

شرکت خودروسازی بنز در سال 1928 خودرو مسابقاتی قوی تحت نام بنز اس اس کی ساخت که دارای شش سلیندر با حجم 7.1 لیتر می توانیست 197 اسب بخار قدرت تولید کند اما این خودرو یکی از خودروهای گران قیمت بود و در طول چهار سال فقط 33 دستگاه از آن ساخته شد و در حال حاضر شاید فقط تعداد محدودی از این خودرو موجود باشد که البته یکی از آنها در سال 2004 به قیمت 7.5 میلیون دلار فروخته شد.

مرسدس بنز اس ال 300

دهه 1950 میلادی دهه رخ نمایی لوکس‌ترین و زیباترین خودروهای مرسدس بنز بود که یکی از آنها مرسدس بنز اس ال 300 بود که در آغاز سال 1954 وارد بازار جهانی شد. طراحی این خود و حدود 5 ماه زمان برد تا این خودرو آماده شده و به نمایش گذاشته شود، اما این بار نمایش خودروی بنز در نمایشگاه نیویورک آمریکا اتفاق افتاد.

اس ال 300 درب های بازشونده به شکل بال پرنده داشت و از موتور 3 لیتری جدید بهره می برد که با استفاده از سیستم ترزیق سوخت مستقیم حرکت می کرد که در نهایت با سرعت 225 کیلومتر در سراعت توانست لقب خودروی جهان در آن دوران را از آن خود کند.

مرسدس بنز اس ال آر مک لارن

شرکت بنز همچنان خودروهای افسانه ای بی شماری به بازار عرضه کرد اما در سال 2009 با الهام از خودروی جادویی گالوینگ و با همکاری مرسدس AMG یک مدل جدیدی به اسم مرسدس بنز اس ال اس ای ام جی ساخت که در کمتر از 4 ثانیه می تواند سرعت سفر تا 317 کیلومتر را کامل کند.

10

تاریخچه خودرو مرسدس بنز در ایران

مرسدس بنز از اوایل دهه بیستم به طور رسمی فعالیت خود را در ایران آغاز کرد که از ابتدا خودروهای این شرکت توسط شرکت لیدار طهران وارد می شد تا اینکه فروش خودروهای وارداتی این شرکت به فروش سری بنز 170 محدود شد که البته فروش این خودرو بسیار موفقانه انجام شد.

پس از موفقیت این خودرو در ایران، شرکت تازه تاسیس مریخ واردات خودروهای جدید این شرکت را که شامل W108 در دو مدل S250 و S280 ارائه کرد.

حضور مرسدس بنز در ایران به دوران پهلوی دوم بازمی‌گردد. در آن زمان، خودروهای مرسدس بنز به عنوان نمادی از توانایی و ثروت شناخته می‌شدند و مورد توجه خریداران ثروتمند ایرانی قرار می‌گرفتند. این خودروها به صورت وارداتی به ایران آمده و در بازار خودرو قرار می‌گرفتند.

فروش موفقیت آمیز بنز در ایران با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، حتی در دوران بحران های اقتصادی ایران در جریان دهه های 70 و 80 نیز، این شرکت به فعالیت خود ادامه داد اما دهه 90 تحریم ها و بحران های مالی و اقتصادی بزرگتری در کشور اتفاق افتاد که باعث ایجاد محدودیت در ورود رسمی برخی از خودروهای این شرکت به ایران شد.

چکیده ای از الیگ

مجموعه اطلاعات و خبری الیگ به عنوان بزرگترین مرجع اطلاعات خودرویی، سعی براین دارد تا جدیدترین، مفیدترین و بهترین اطلاعات فنی روز را در اختیار شما عزیزان قرار دهد، همچنان ما در فروشگاه اینترنتی الیگ بیش از 1400 نوع لنت ترمز و دیسک چرخ سرامیکی برای انواع خودروهای لوکس شما عزیزان تهیه کرده ایم که می توانید با یک کلیک محصول مورد نیاز خود را خرید کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

توقفی به قدرت الیگ

 

نگارنده: سهراب رستمی

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.