کد خبر : 27837 / /
/

 

اغلب افراد آرزو دارن تا همیشه یه اندام ایده آل، حرفه ای و مناسب داشته باشن. به همین دلیل امروزه ورزش هایی که در اون میشه بدن رو به خوبی ساخت و اندام زیبایی رو به وجود آورد، بین خانم ها و آقایون، تو هر رنج سنی خیلی متداول شده. بعضی از ورزش های بدنسازی هیکل و اندام فرد رو حسابی حرفه ای و ورزشکاری می کنن اما بعضی از اون ها هم هستن که فقط باعث میشن اندام زیبا تر و بدون نقص به نظر برسن مثل ورزش فیتنس فانکشنال. البته که همه رشته های ورزشی باعث سلامتی، بالاتر رفتن قدرت جسمانی، تقویت عضلات و خیلی از ویژگی های مثبت دیگه میشن. تو این مطلب قصد داریم رشته ورزشی فیتنس فانکشنال رو بهتون معرفی کنیم که امروزه به یکی از محبوب ترین ورزش ها در بین خانم ها برای رسیدن به اندامی ایده آل تبدیل شده. اگه می خواین در مورد این رشته ورزشی و بهترین باشگاه های فیتنس فانکشنال اطلاعات خوبی کسب کنین، این مطلب رو از دست ندین.

 

ورزش فیتنس فانکشنال چیست؟

فیتنس فانکشنال یه رشته ایه که به واسطه اون می تونین تمام عضلات دست، پا، گردن، کمر و غیره رو برای فعالیت های روزمرتون آماده کنین. این ورزش و با اسم تمرینات فانکشنال و یا حرکات فانکشنال هم می شناسن. فیتنس فانکشنال می تونه با شبیه سازی کردن موقعیت های مختلف زندگی واقعی به فعالیت های ورزشی، بدن رو برای مقاومت و استحکام در حالت های مختلف تربیت و تقویت کنه و مثل بدنسازی نیست که صرفا تمرینات خاصی با دستگاه داشته باشه. با تمرینات و حرکات فانکشنال طول عمر زیاد میشه و فرد در طول زندگی، کمترین احساس فرسودگی رو داره و بدن اون همیشه سالم و سرحال و پر قدرت هست.

مولفه های تاثیرگذار این رشته ورزشی، شامل قدرت، تعادل و هماهنگی، استقامت و میزان تحرک بالاست. این که بتونین همه این مولفه ها رو در کنار هم داشته باشید، فواید زیادی در طول زندگی نسیب شما میشه. اگه بتونین این مولفه ها را به خوبی کنترل و تقویت کنید، حرکاتی مثل راه رفتن، پیاده روی تند یا آروم، دویدن سرعتی، دویدن برای مسافت طولانی، پریدن، بلند کردن اجسام، هل دادن و کشیدن، خم شدن، چرخش، ایستادن طولانی، بالا رفتن و خیز برداشتن براتون آسون میشه و خیلی راحت تر از چیزی که فکر کنین، می تونید این کارارو انجام بدین.

 

2

 

باشگاه های فیتنس فانکشنال باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

قدم اول برای انجام دادن حرکات فانکشنال این هست که تو یه باشگاه خوب و مجهز که بهترین مربی های فیتنس فانکشنال رو داره، ثبت نام کنین. اما قطعا سوالی که پیش میاد اینه که این باشگاه ها باید چه ویژگی هایی داشته باشن؟ قبل از ثبت نام تو باشگاه باید به چه مواردی توجه کرد؟ چه معیارهایی رو باید برای انتخاب باشگاه در نظر گرفت؟ برای پاسخ به این سوالات، ویژگی هایی که رو در ادامه به اون ها اشاره می کنیم رو در نظر بگیرین.

داشتن یک محیط سالم و مناسب

برای این که بتونین حرکات فیتنس فانکشنال رو به خوبی و اصولی انجام بدین، نیاز به یه فضای کاملا مناسب یا این رشته ورزشی و ترجیحا بزرگ و وسیع و کاملا تمیز و بهداشتی دارین. امروزه حرکات این رشته، با ورزش های دیگه هم ترکیب شده و باعث شده ورزش هایی مثل بادی فانکشنال، فیوژن فانکشنال و غیره به وجود بیان که تمام این ورزش ها نیاز به یه سالن بزرگ دارن و تو فضای کم نمیشه تمرینات باکیفیتی رو انتظار داشت. پس حتما قبل از ثبت نام تو باشگاه مورد نظر، از سالن فانکشنال بازدید کنین.

داشتن دستگاه و تجهیزات کامل

حرکات فانکشنال تو ورزش خیلی متنوع هستن و بعضی از اون ها با دستگاه، بعضی ها هم با دمبل، وزنه، توپ، باکس و غیره انجام میشن. به همین دلیل باشگاهی رو که قراره برای این ورزش انتخاب کنین، باید دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز حرکات فانکشنال رو به صورت کامل داشته باشه. پس بهتره قبل از ثبت نام از دستگاه ها و تجهیزات باشگاه هم بازدید کنین و از سالم و کامل بودن اون ها اطمینان پیدا کنین.

وجود مریبان حرفه ای

یکی از مهم ترین نکته هایی که باید زمان ثبت نام باشگاه به اون توجه کنین، وجود یه مربی متخصص و حرفه ای و خوش اخلاق هست. اگه مربی شما خوب و حرفه ای نباشه، دستگاه و تجهیزات باشگاه هیچ معنایی پیدا نمی کنن و این تجهیزات به تنهایی نمی تونن شما رو به هدفتون برسونن. پس اگه می خواین تو این ورزش حسابی بدرخشین و به اندام ایده آلتون برسین، تخصص مربی رو تو الویتتون قرار بدین. در ضمن رشته فیتنس فانکشنال رشته ایه که حرکات اصلاحی زیادی داره، اگه مربیتون تو این رشته تخصص کافی نداشته باشه، حرکات اشتباه می تونه باعث آسیب رسوندن به بدنتون بشه. پس تو انتخاب مربی هم نهایت دقت رو به کار ببرین.

 

3

 

تاثیر انجام حرکات فانکشنال در بهترین باشگاه ها

این که بتونین تمرینات فانکشنال رو تو باشگاه های خوب و حرفه ای و به واسطه مربی های متخصص و کاربلد انجام بدین فواید زیادی براتون به همراه داره که در ادامه به چند مورد از اون ها اشاره می کنیم:

بهبود الگوهای حرکتی

همون طور که می دونین، بدن انسان برای حرکت ساخته شده ست. برای همین ورزش فانکشنال رو طراحی کردن تا افراد بتونن الگوهای حرکتی که در طول روزمره با اون مواجه هستن رو بهبود بدن.

بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران

شاید تا به حال فکر می کردین که فقط افراد عادی و کم توان سراغ این ورزش میرن تا بتونن توانایی و استقامت بدن خودشون رو بالا ببرن اما باید بگیم که سخت در اشتباه هستین. چرا که حتی ورزشکارانی مثل بازیکن فوتبال یا حتی یه دونده و خیلی از ورزشکارای دیگه برای این که بتونن بهترین عملکرد رو تو مسابقاتشون داشته باشن، تمرینات فیتنس فانکشنال رو تو بهترین باشگاه ها انجام میدن.

اندام زیباتر و خوش فرم تر

تمریناات فانکشنال در واقع باعث میشن تا گروهی از عضلات بزرگ بدن درگیر بشن و بعد از مدتی توده های عضلانی بیشتر و توده های چربی کمتر بشن. فرقی نمی کنه شما با چه هدفی این ورزش و شروع کنین، در هر صورت بعد از یه مدت با عضله سازی، به اندامی خوش فرم و زیبا می رسین.

سایت جیمبرو مرجع معرفی بهترین باشگاه های ورزش فیتنس فانکشنال بانوان و آقایان و همچنین بهترین مربیان رشته فیتنس فانکشنال .

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.