کد خبر : 28381 / /
/

 

اگر تاکنون به کویر سفر نکرده‌اید، بلیط قطار طبس را رزرو کنید و سفری هیجان‌انگیز و مهیج را برای خود رقم بزنید. زیبایی بی‌همتای طبس آن را به عروس کویر ایران تبدیل کرده است. طبیعت خاص، پر از تضاد و منحصربه‌فرد طبس، این سرزمین را در بین شهرهای گردشگری متمایز می‌کند. آبادی‌هایی که در دل کویر متولد شده‌اند، پلیکان‌هایی که در شهر خانه دارند، پرتقال‌هایی که زیر درختان نخل جا خوش کرده‌اند و چشمه‌های جاری آب گرم، طبیعتی خارق‌العاده را به تصویر می‌کشند.

 

طبس در کجا واقع شده است

طبس که پیش‌تر جزئی از استان یزد بوده است در سال 1391 به خراسان جنوبی پیوست. اکنون این شهر کویری وسیع‌ترین شهرستان ایران در غرب خراسان جنوبی است. رشته‌کوه بلند شتری در شرق طبس قرار دارد که ضلع شرقی آن چاله بزرگ طبس را تشکیل می‌دهد. معادن غنی زغال سنگ این منطقه نشان از وجود جنگل‌های انبوه و دریاچه‌های بزرگ در گذشته است. معادن زغال سنگ، این سرزمین را به یکی از غنی‌ترین و ثروتمندترین مناطق کشور تبدیل می‌کند. طبس در کنار شهرهای فردوس، بشرویه، بردسکن، شاهرود و در فاصله 540 کیلومتری مشهد قرار دارد. وجود معادن زغال سنگ فراوان در این اقلیم امکان اشتغال را برای مردمان آن فراهم کرده است.

 

چگونه به طبس سفر کنید

ممکن است زمان زیادی نداشته باشید و مجبور به سفر با هواپیما شوید، در این‌ صورت باید هزینه بسیاری برای تهیه بلیط سفر به طبس بپردازید؛ اما اگر برای سفر خود زمان زیادی را در نظر گرفته‌اید تا در آرامش و امنیت سفر کنید، بهترین گزینه برای شما رزرو بلیط قطار طبس است. برای گذراندن زمان تا رسیدن به مقصد، در کوپه‌های خصوصی قطار چای بنوشید، کتاب بخوانید و از پنجره قطار بیرون را تماشا کنید و از مسیر لذت ببرید. قطار از امکانات بسیاری مانند داشتن حریم خصوصی، خدمات و سرویس‌دهی، امنیت و رفاه برخوردار است. قطارها و امکانات متنوع آن‌ها دست شما را در انتخاب گزینه مناسب باز می‌گذارد تا بتوانید متناسب با بودجه خود بلیط مورد نظرتان را تهیه کنید. هزینه بلیط قطار بر اساس نوع، چند ستاره بودن، شرکت حمل‌و نقل و امکانات آن و ... متفاوت است؛ اما تهیه آن با هر هزینه‌ای، سفری منحصربه‌فرد، ایمن و راحت را برای شما فراهم می‌کند.

 

2

 

چه زمان‌هایی به طبس سفر کنید

طبس دارای اقلیمی گرم و خشک و آب‌وهوایی بیابانی است. گرم‌ترین زمان این شهر از اوایل مرداد شروع می‌شود و تا اوایل شهریور ادامه دارد. متوسط دمای طبس در این زمان تقریبا ۳۴ درجه است و تا ۴۴٫۴ درجه هم افزایش پیدا می‌کند و حداقل دمای طبس ۲۳٫۴ درجه سانتی‌گراد را نشان می‌دهد. سردترین زمان سال برای سفر به طبس اوایل دی تا اوایل بهمن با متوسط دمایی در حدود ۸ درجه سانتی‌گراد است. با این اوصاف برای سفر به طبس اواخر زمستان و اوایل بهار و ماه‌های اول پاییز را انتخاب کنید. شلوغ‌ترین زمان سفر به طبس تعطیلات نوروز است، در سال جاری بیش‌از یک میلیون نفر بازدیدکننده به این شهر سفر کرده‌اند. به جز فصل بهار، در فصل زمستان نیز تعداد زیادی این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند. تابستان‌ها نیز خلوت‌‌ترین زمان سفر به طبس هستند؛ چراکه هوا گرم و طاقت‌فرسا بوده و دمای هوا گاهی‌اوقات به ۴۴ درجه و حتی بیشتر هم می‌رسد.

جشنواره بازی‌های بومی نیز از دیگر جذابیت‌های این سرزمین هستند که در زمان‌های مختلفی مانند تیر، مرداد و ایام نوروز برگزار می‌شوند. اجرا برنامه‌هایی مانند نمایشگاه صنایع‌دستی در باغ گلشن، تورهای شهری نسبتا طولانی و از همه مهم‌تر جشنواره‌ بهارنارنج از جذابیت‌های این سرزمین به‌شمار می‌روند. جشنواره بهارنارنج در باغ گلشن، به نمایش آداب‌ورسوم، فرهنگ و هر آن‌چه که معرف طبس است، می‌پردازد. در یکی از جشنواره‌ها که تیرماه در روستای دشتفران برگزار می‌شود، شرکت‌‌کنندگان در شش رشته مچ‌اندازی، هفت‌سنگ، طناب‌کشی گروهی، طناب‌کشی انفرادی و تیروکمان سنتی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

چگونه بلیط قطار طبس را رزرو کنید

برای خرید بلیط طبس علاوه‌بر خرید حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، راه ساده‌تری به‌عنوان خرید اینترنتی نیز اضافه شده است. بنابراین به صفحه گوگل گوشی‌تان بروید و بلیط قطار طبس را جست‌وجو کنید، صفحه‌ای با گزینه‌های مبدا، مقصد، تاریخ رفت و برگشت و تعداد مسافر برای شما باز می‌شود. با تکمیل گزینه‌های موجود با فیلتر زمان، شرکت‌های حمل‌ونقل و تعیین نوع قطار رو‌به‌رو خواهید شد. سایت مورد نظر بر اساس فیلترهای انتخاب‌شده گزینه‌های مختلفی را پیش روی شما قرار می‌دهد.؛ تغییر این فیلترها در هزینه بلیط شما تاثیر می‌گذارد و ممکن است افزایش یا کاهش یابد. در مرحله بعد صفحه پرداخت هزینه بلیط سفر برای شما باز می‌شود، با پرداخت از درگاه بانکی و وارد کردن رمز دوم فرآیند رزرو بلیط قطار به پایان می‌رسد. باید دقت داشته باشید که اطلاعات خود را به‌درستی وارد کنید.

 

3

 

با فلای تودی سفری هیجان‌انگیز به کویر ایران داشته باشید

فلای تودی با آسان‌کردن مراحل رزرو بلیط قطار به انجام این فرآیند سرعت بخشیده است تا کمتر از چند دقیقه موفق به خرید بلیط قطار مورد نظر برای سفر خود شوید. همین‌طور با ارائه تقویم و نمودار قیمتی در انتخاب گزینه بهتر به شما کمک می‌کند. فلای تودی تا رسیدن به مقصد شما را همراهی خواهد کرد و خدمات راهنمای سفر، پیگیری و پشتیبانی 24 ساعته را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید پاسخ سوال‎های خود را از مشاورین فلای تودی دریافت کنید. حتی اگر بخواهید از سفر خود منصرف شوید و آن را به وقت دیگر موکول کنید، فلای تودی با ارائه خدمات استرداد و کنسلی بلیط این امکان را برای شما فراهم می‌سازد.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.