کد خبر : 28462 / /
/

 

شیشه‌های ساختمانی از جمله عناصر بسیار مهم در صنعت ساختمان و طراحی داخلی هستند. این محصولات جزء اصلی نمای خارجی و داخلی ساختمان‌ها هستند. انواع شیشه‌ ساختمانی می‌توانند به صورت تک لایه یا چند لایه باشند. در مدل‌های تک لایه، فقط یک لایه شیشه وجود دارد که می‌تواند شفاف یا غیرشفاف باشد، اما در انواع چند لایه، دو یا چند لایه در کنار همدیگر قرار می‌گیرند و بین آن‌ها فضای خالی یا یک ماده عایق مانند گاز آرگون، می‌گذارند. این لایه‌ها و فضاهای خالی، قابلیت‌های مختلفی مثل عایق صوتی، عایق حرارتی و ایمنی را در ساختمان ایجاد می‌کنند.شرکت شیشه تایم، ارائه دهنده انواع شیشه‌های ساختمانی است که محصولات خود را به اقصی نقاط کشور ارسال می‌کند.

انواع شیشه های ساختمانی

مدل‌های ساختمانی می‌توانند در انواع مختلف و با ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی وجود داشته باشند. در زیر به بعضی از انواع شیشه‌های ساختمانی رایج اشاره می‌کنیم:

شیشه شفاف

این نوع، بی‌ رنگ و شفاف است و برای مکان‌هایی که نیاز به تابش مستقیم نور به داخل ساختمان وجود دارد، استفاده می شود. اکثر پنجره‌ها و درها از این نوع شیشه ساخته می‌شوند و دارای محبوبیت بالایی هستند.

شیشه ضد حرارت

شیشه‌های ضد حرارت معمولاً دارای لایه‌های متعددی هستند که از بازتاب و جذب اشعه ماوراء بنفش (UV) و اشعه مادون قرمز (IR) جلوگیری می‌کنند. این مدل‌‌ها به دلیل قابلیت کم کردن تأثیر اشعه خورشیدی در ساختمان، در کاهش هزینه‌های سرمایشی و گرمایشی مؤثر هستند.

شیشه های عایق صوتی

این مدل‌ها برای کاهش ورود صدا به داخل ساختمان استفاده می‌شوند؛ دارای لایه‌های صوتی جداگانه هستند و می‌توانند انتقال صداهای خارجی را کاهش دهند. این امر باعث احساس آرامش بیشتر در ساختمان‌های بزرگ می‌شود.

11

شیشه خورشیدی

شیشه‌های خورشیدی قادر به جذب انرژی خورشید و تولید برق هستند. این مدل‌ها اغلب در سیستم‌های خورشیدی فتوولتائیک (PV) استفاده می‌شوند و به تولید برق از انرژی خورشید کمک می‌کنند.

شیشه ایمن

شیشه‌های ایمن معمولاً از چندین لایه تشکیل شده‌اند و با استفاده از لایه‌های پلیمری متصل شده‌اند. این مدل‌ها در برابر ضربه، شکستن و پراکندگی قطعات شیشه‌ای پس از شکستن، مقاومت قابل توجهی دارند. همچنین به طور گسترده در ساختمان‌های بزرگ یا نقاطی که نیاز به ایمنی بیشتری دارند مثل ویترین‌ها، درها و پنجره‌ها استفاده می‌شوند.

شیشه های منحنی یا خمیده

مدل‌های خمیده، در فرآیندهای مختلف حرارتی یا مکانیکی شکل داده می‌شوند. این شیشه‌ها به طور معمول در ساختمان‌هایی که نیاز به طرح‌ها و شکل‌های غیرمعمول دارند، مثل پوشش‌های پنجره‌ها، سقف‌ها و نمای ساختمان، به کار گرفته می‌شوند.

شیشه خورشیدی تقویت ‌شده

این نوع شیشه‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی مثل مقاومت بالا در برابر ضربه، شکستن و انفجار هستند. آن‌ها معمولاً در مناطقی با شرایط آب و هوایی سخت یا در ساختمان‌هایی با شرایط امنیتی بالا، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیشه ضد آتش

این محصول مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش دارد. شیشه‌های ضد آتش با داشتن خصوصیات منحصر به فرد، توانایی تحمل درجات بالای حرارت و آتش سوزی را دارند که یک ویژگی مهم در مناطق حساس به حساب می‌آید.

12

کاربرد انواع شیشه های ساختمانی

مدل‌های ساختمانی در انواع مختلفی استفاده می‌شوند و کاربردهای گوناگونی دارند. کاربرد این مصالح ساختمانی، بر اساس نوع استفاده و محیط مورد نظر تعیین می‌شود.

درب شیشه

درب‌های شیشه‌ای به دلیل ظرافت و شفافیت بالا، اغلب در فضاهایی که نیاز به نوردهی دارند، قرار می‌گیرند. این درب ها معمولاً در ساختمان‌های مدرن، هتل‌ها، رستوران‌ها و منازل لوکس و غیره استفاده می‌شوند.

نرده شیشه ای

این محصول جزء جدیدترین روش‌های طراحی در معماری‌های جدید است. این نوع نرده ها از شیشه تمام یا شیشه شفاف و قابلیت تحمل بار بالا ساخته شده‌اند و به دلیل ظاهر شفاف و زیبا، در فضاهای مدرن و باز استفاده می‌شوند. این مصالح در بالکن‌ها، پله‌ها و تراس‌ها، کاربرد زیادی دارند.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه‌ای یک پانل شیشه‌ای است که برای تقسیم فضاها و ساخت اتاق‌های مجزا و محیط‌های کاری، به کار گرفته می‌شود. این پارتیشن‌ها به دلیل شفافیت و نورپذیری، فضاها را بزرگتر و بازتر جلوه می‌دهند.

نمای شیشه ای

نمای شیشه‌ای به دلیل ظاهر زیبا و شفاف، در بناها و ساختمان‌ها دیده می‌شود. این نوع نما بیشتر در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث جذب نور طبیعی به داخل ساختمان و ایجاد ارتباط بین فضای داخلی و خارجی می‌شود.

13

استفاده از انواع شیشه در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی، بسیار مهم است. این مصالح ساختمانی در انواع و مدل‌های مختلف، با اهداف گوناگون طراحی می‌شود تا نیازهای بازار را برآورده کنند. برای خرید انواع محصولات ساختمانی گفته شده در طرح‌ها و رنگ های مختلف و همچنین آگاهی از نرخ شیشه سکوریت، می‌توانید به سایت شیشه تایم مراجعه کنید و از قیمت‌های مناسب و مشاوره‌های دقیق، بهره‌مند شوید.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.