کد خبر : 28532 / /
/

یکی از شهرهایی که طبیعت زیبا و هیجان‌انگیزی دارد، شهر گرگان است. اگر تا به حال به این شهر سفر نکرده‌اید، همین حالا برنامه سفر چیده و خود را آماده تجربه‌های بی نظیر کنید. با وجود جاهای دیدنی مانند دریاچه توشن گرگان، هیچ‌گاه حوصله‌تان سر نمی‌رود. تا دلتان بخواهد در این شهر، جاهای دیدنی وجود دارد که هر کدام زیبایی‌های خاص خودشان را دارند.

 

دریاچه توشن، یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر گرگان است که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم. اگر می‌خواهید از این مکان و سایر جاذبه‌های گرگان بازدید کنید، لازم است ابتدا محل اقامت خود را مشخص نمایید. یکی از بهترین هتل‌های نزدیک به این دریاچه، هتل بوتانیک گرگان است که با ۷۵  اتاق و سوئیت، امکانات خوبی به گردشگران ارائه می‌دهد. این هتل، همچنین دارای پرسنل مجرب و خوش‌برخورد است.

آشنایی با دریاچه توشن گرگان

در این بخش، قصد داریم تا اطلاعاتی جامع درباره دریاچه توشن گرگان به شما ارائه دهیم. این دریاچه، مرواریدی دلربا در جنوب شهر گرگان است که در میان جنگل‌ها و مراتع سرسبز محصور گشته است. منبع آب دریاچه توشن از چشمه‌ای به نام دوبرار است. این چشمه هم در نزدیکی جنگل‌های النگدره واقع شده است.

 اگر به تحقیق درباره ماهیان علاقه‌مند هستید، سفر به دریاچه توشن، می‌تواند شما را با گونه‌های مختلفی از آبزیان آشنا ‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دریاچه توشن، قلاب و دیگر لوازم ماهیگیری را همراه خود داشته باشید. ماهیگیری به خصوص در فصل تابستان، لذت مضاعفی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

جاذبه‌‌های گردشگری اطراف دریاچه توشن گرگان

گرگان، شهری است که زیبایی‌هایش را نمی‌توان در چند خط توصیف کرد. این شهر، جاذبه‌های شگفت‌انگیزی دارد که هر گردشگری باید ببیند. در ادامه، تعدادی از جاهای دیدنی گرگان که در نزدیکی دریاچه توشن واقع شده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم. همه این جاذبه‌ها، از خوش‌ آب‌وهواترین مناطق گرگان هستند. پیشنهاد می‌کنیم، بدون بازدید از این جاذبه‌ها، گرگان را ترک نکنید.

کاخ موزه

 

2

برای گردشگرانی که به موزه‌گردی علاقه دارند، کاخ موزه گرگان گزینه مناسبی است. این شهر، از دیرباز مورد توجه بسیاری از پادشاهان بوده است. جاهای دیدنی و وجود آب‌وهوای خوب و مطبوع، باعت شده تا بسیاری از درباریان و پادشاهان، در این شهر کاخ‌های باشکوهی برای خود بسازند.

کاخ موزه در واقع، محل اقامت خاندان پهلوی بوده است. مساحت کاخ، ۲۵۰ مترمربع است و در دو طبقه و سقف شیروانی ساخته شده است. این کاخ بر روی فوندانسیون ساختمانی متعلق به دوره صفوی احداث شده و بر اساس معماری ایرانی ـ اسلامی ایجاد شده است.

کاخ موزه، بازتابی از تاریخ، فرهنگ و هنر گرگان را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. در این کاخ، اشیایی که متعلق به قبل از میلاد مسیح تا دوره اسلام است، را مشاهده می‌کنید.

تالاب اینچه برون

تحقیق ثابت کرده که بسیاری از گردشگرانی که به گرگان سفر می‌کنند، دوست دارند از جاذبه‌های طبیعی این شهر بازدید کنند. تالاب اینچه برون یکی از جاهای دیدنی این شهر است که هر ساله با تعداد زیادی گردشگر روبه‌رو می‌شود.

تالاب اینچه در بخش جنوبی رودخانه اترک قرار گرفته و از آب‌وهوای گرم و مطبوعی برخوردار است. طول تالاب ۲ کیلومتر و عرض آن به ۱ کیلومتر می‌رسد. جالب است بدانید که برای بازدید از این پدیده طبیعی، لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید. در این تالاب، می‌توانید پرندگان مهاجر، آبزیان تالاب را ببینید و لذت ببرید یا در اطراف آن، قدم بزنید و عکس‌های خاطره‌انگیزی برای خود تهیه کنید.

برای بازدید از تالاب اینچه برون گرگان باید به شهرستان آق‌قلا بروید، وارد بزرگراه که شدید، به سمت تالاب حرکت کنید. این تالاب، زیبایی‌های خود را مرهون پوشش گیاهی و طبیعت بکر است؛ بنابراین سفر به تالاب، شما را دست خالی باز نمی‌گرداند.

پارک النگدره

 

3

به نهارخوران گرگان رفته‌اید؟ فراموش نکنید که از پارک النگدره که در نزدیکی نهارخوران است، نیز دیدن کنید. یکی از مزیت‌های بازدید از پارک النگدره، این است که اگر در تابستان به آنجا بروید، گرمای آن را حس نمی‌کنید؛ چرا که دمای این منطقه در تابستان‌ به ۱۰ درجه می‌رسد.

با توصیفاتی که از پارک برای شما گفتیم، پس منتظر چه هستید! خود را برای یک گردش خاطره‌انگیز آماده کنید. زیبایی النگدره در فصل پاییز به اوج خود می‌رسد. در این فصل، برگ‌های پاییزی تمام سطح زمین را فرش می‌کند، جان می‌دهد در میان این برگ‌ها، قدم بزنید و عکس‌های سلفی بگیرید.

در پارک النگدره، همه نوع امکانات رفاهی برای شما فراهم شده است. از زمین بازی که برای کودکان شما در نظر گرفته شده تا نمازخانه، آلاچیق و فروشگاه. می‌توانید بر روی نیمکت‌های چوبی نهار بخورید، با دوستانتان گپ بزنید و خوش بگذرانید.

از آنجایی که از پارک تا هتل جهانگردی گرگان، تنها ۲۱ دقیقه با خودرو فاصله است و جاذبه‌های گرگان نیز زیاد هستند، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر، نسبت به رزرو این هتل اقدام کنید. این هتل 3 ستاره، از جمله قدیمی‌ترین هتل‌های این شهر است که در یک روستای توریستی در قلب جنگل واقع شده است. این هتل، ۶۷ اتاق با امکانات مدرن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین زمان بازدید از دریاچه توشن گرگان

بازدید از اکثر جاهای دیدنی گرگان، زمان خاصی را می‌طلبد. در این بین، دریاچه توشن از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر است که محدودیتی برای بازدید از آن نخواهید داشت. در هر فصلی، می‌توانید به دریاچه بروید و از تماشای طبیعت بکر و سحرآمیز آن لذت ببرید.

اگر به طبیعت سرسبز و زیبای بهار علاقه داریدِ، بازدید از دریاچه را به فصل بهار موکول کنید. در این فصل، دشت‌های سرسبز اطراف دریاچه، آرامش خاصی به شما هدیه می‌کنند که در توصیف نمی‌گنجد؛ اما اگر به هوای تابستان و گرمای آن عادت دارید، این فصل می‌تواند برای گردش شما مناسب باشد. خوردن میوه‌های گرمسیری در کنار دریاچه، دلتان را خنک می‌کند و حال شما را عوض می‌کند.

اصولاً فصل پاییز، خاص‌ترین فصل سال است که برای گرفتن عکس‌های هنری، انتخاب خوبی است. پس اگر می‌خواهید، عکس‌هایی جذاب از دریاچه توشن برای خود تهیه کنید، بازدید از آن را به فصل پاییز موکول کنید. برگ‌های پاییز، جلوه زیبایی به دریاچه و مناظر اطراف آن می‌دهد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

فاصله گرگان تا دریاچه توشن

4

اگر تا به این جای مطلب، شیفته دریاچه توشن گرگان شده‌اید و می‌خواهید بازدیدی از آن داشته باشید، بهتر است به بلوار شهید صیاد شیرازی بروید و سپس وارد بلوار نهارخوران شوید. بعد از ۱۰ دقیقه رانندگی، به روستای سرسبز توشن می‌رسید.

بعد از طی چند متر از روستای توشن، تابلوی بزرگی در سمت چپ جاده می‌بینید. اگر ۲۰ متر دیگر به سمت راست حرکت کنید، دریاچه توشن را خواهید دید. با هر وسیله نقلیه‌ای که بروید، می‌توانید در اطراف دریاچه، وسیله خود را پارک کنید. امکاناتی جهت رفاه گردشگران نیز در اطراف دریاچه توشن فراهم شده است.

به طور کلی از گرگان تا دریاچه توشن، ۵ کیلومتر فاصله است. لازم به ذکر است که برای بازدید از دریاچه توشن گرگان، نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

جمع‌بندی

در این مطلب، ضمن معرفی دریاچه توشن گرگان، جاذبه‌های اطراف آن و مسیر رسیدن به آن را برای شما شرح دادیم. امیدواریم در سفر به این منطقه دیدنی و جذاب، نهایت لذت و بهره را ببرید. در پایان به شما یادآور می‌شویم که برای سفر به دریاچه توشن گرگان، حتماً لباس گرم همراه خود داشته باشید؛ چرا که این دریاچه در منطقه‌ای جنگلی و کوهستانی قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.