کد خبر : 28535 / /
/

دوره آموزشی اندیکاتور ایچیموکو که توسط مجموعه نکوموکو ارائه می‌ شود، به شما کمک می‌ کند تا مهم‌ ترین استراتژی‌ های این اندیکاتور را بتوانید شناسایی کنید. ایچیموکو به عنوان یکی از پرکاربردترین روش‌ ها برای تجزیه و تحلیل، مورد توجه قرار گرفته است. تمام بازارهای مالی و سرمایه را می‌ توانید با استفاده از این اندیکاتور تحلیل کرده و بهترین نقاط را برای ورود به سهم و خروج از آن ها انتخاب کنید. لازمه کار این است که آموزش‌ های لازم را برای آشنایی بهتر با استراتژی‌ های این اندیکاتور بتوانید فرا بگیرید.

 

شاید در نگاه اول آموزش کامل اندیکاتور ایچیموکو برای شما پیچیده و سخت به نظر برسد. با این حال باید بدانید که مدرسین مجموعه نکوموکو به حدی در این زمینه تبحر دارند که در یک دوره آموزشی می‌ توانند شما را جهت سرمایه‌ گذاری در بازارهای مالی به بهترین شکل آماده کنند.

صفر تا 100 آموزش ایچیموکو و استراتژی‌ های مهم و اندیکاتور آن

مبحث اندیکاتور ایچیموکو بسیار گسترده و پیچیده است. به همین علت برای اینکه بتوانید بر اساس این اندیکاتور و روش‌ های تحلیل آن، بازار سرمایه را بررسی کنید، لازم است نسبت به استراتژی‌ هایی که دارد کاملا آگاه شوید، روشی که در بازارهای مالی به واسطه بهره‌ گیری از تحلیل نمودار شمعی می‌ تواند بهترین انتخاب جهت سرمایه‌ گذاری باشد. از جمله ابزارهای تحلیل تکنیکال که بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌ گیرد، می‌ توان به نمودار ابری ایچیموکو اشاره کرد. گستردگی این اندیکاتور بیشتر بوده و برای اینکه بتوانید در سرمایه‌ گذاری خود به سودآوری لازم برسید باید دوره آموزشی را با موفقیت پشت سر بگذارید. بهترین دوره ایچیموکو در نکوموکو ارائه می‌ شود. مباحثی که ما در این دوره آموزشی توضیح می‌ دهیم 0 تا 100 ماجرا را برای شما روشن می‌ کنند. از اصول مقدماتی تا آشنایی با رایج‌ ترین استراتژی‌ های ایچیموکو در این دوره آموزشی ارائه می‌ شوند.

ابر ایچیموکو چیست؟

یکی از شاخص های فنی در تحلیل بازار سرمایه که می‌ تواند حرکت و جهت روند را در کنار سطوح حمایت و مقاومت نشان دهد، ابر ایچیموکو است. پس از گرفتن میانگین‌ های متعدد می‌ توانید از نمودار استفاده کرده و با رسم اعداد به دست آمده برای محاسبه یک ابر اقدام نمایید. این شرایط کمک می‌ کند تا قیمت سهام را در آینده بتوان پیش بینی کرد. علاوه بر این شناسایی حمایت و مقاومت با ابر ایچیموکو امکان‌ پذیر هستند.

اندیکاتور ایچیموکو چیست؟

یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحلیلی در بازار سرمایه، اندیکاتور ایچیموکو است. تریدرهای حرفه‌ ای بخش زیادی از تجزیه و تحلیل بازار را با استفاده از ایچیموکو کینکو هیو انجام می‌ دهند. این اندیکاتور دارای نواحی رنگی و خطوط متحرک مختلف بوده و برای پیش‌ بینی حرکت قیمت سهام از داده‌ های تاریخی بازار سرمایه استفاده می‌ کند. با آگاهی از اندیکاتور ایچیموکو می‌ توانید به شناسایی نقاط مقاومت و پشتیبانی پرداخته و بهترین نقطه را جهت ورود به سهام و خروج از سهام انتخاب کنید.

مزایای اندیکاتور ایچیموکو

هنگامی که صحبت از ترید و سرمایه‌ گذاری می‌ شود باید بازارهای مالی مختلف را در نظر گرفت. ابزارهایی که می‌ توانند در هر کدام از بازارهای مالی مانند بازار بورس، فارکس، کالا و ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گیرند دارای مزایای بیشتری هستند. ساختار ویژه ابر ایچیموکو و اندیکاتور آن به شما کمک می‌ کند تا بتوانید از یک روش تحلیلی بی‌ نظیر برای بررسی بازارهای مالی مختلف استفاده کنید. در هر لحظه می‌ توانید روند بازار را که می‌ تواند صعودی یا نزولی باشد تشخیص دهید.

5

کاربرد ایچیموکو

در دوره آموزش اندیکاتور ایچیموکو که توسط مجموعه نکوموکو ارائه می‌ شود، ما صفر تا صد کاربردهای این روش تحلیلی را بیان می‌ کنیم. اندیکاتور ایچیموکو برای سرمایه‌ گذاران و معامله‌ گران می‌ تواند بهترین راهنما جهت تشخیص الگوهای قیمت و روند بازار باشد. در این دوره یک نمودار با استفاده از این ابزار تحلیلی پیش روی شما قرار می گیرد که تحلیل روند بازار و همچنین نواحی مقاومت و حمایت را با استفاده از آن می‌ توان انجام داد.

آموزش اندیکاتور ایچیموکو

هنگامی که صحبت از ساختار ایچیموکو به عنوان یک ابزار تحلیلی می‌ شود باید به یک عضو مهم از آن یعنی ابر ایچیموکو اشاره کنیم. ایچیموکو متشکل از ۵ خط بوده که ابر ایچیموکو 2 خط از آن را در بر می‌گیرد. پس از آگاهی کامل با خطوط ابر ایچیموکو قادر هستید که بهترین نقاط را برای ورود به بازار و همچنین تشخیص صعودی و نزولی بودن آن شناسایی کنید.

اجزای اندیکاتور ایچیموکو

هنگامی که صحبت از اندیکاتور ایچیموکو می‌ شود باید به گستردگی آن و اجزای مختلفی که دارد نیز اشاره کرد. از مهم‌ ترین اجزای ایچیموکو می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنکان سن : Tenkan Sen

محاسبه تنکان سن برای افرادی که قصد تحلیل بازار سرمایه و بازارهای مالی را دارند اهمیت زیادی دارد. یک فرمول برای محاسبه تنکانسن در این اندیکاتور قرار گرفته که می‌ توان با استفاده از آن پایین‌ ترین پایین و بالاترین بالا را در ۹ دوره گذشته به دست آورد. به طور کلی تنکان سن یکی از مهمترین ابزار در تحلیل فنی بازار بوده که به شما کمک می‌ کند تا بتوانید از روند بازار درک بهتری داشته باشید. در دوره آموزشی ارائه شده توسط نکوموکو به صورت کامل این بخش مهم از ایچیموکو را توضیح می‌ دهیم.

  • کیجون سن Kijun Sen

در تحلیل تکنیکال، ابزارها و اصطلاحات مختلفی قرار دارند. یکی از مهم‌ ترین اصطلاحات که می‌ تواند به استخراج قیمت پس از تحلیل گرافیکی نمودار کمک کند، فرمول استفاده از کیجون سن بوده که محاسبه آن بسیار ساده است. با بررسی بیشترین قیمت و کمترین قیمت بازار در ۲۶ دوره گذشته می‌ توان عدد مورد نظر را به دست آورد. پس از آن باید به تحلیل گرافیکی نمودار پرداخت. این مبحث مهم و اصطلاح کاربردی را نیز در دوره آموزشی نکوموکو به صورت ۱۰۰ درصد برای شما شرح داده‌ ایم.

  • دهانه سنکو A

یکی از شاخص‌ ها در نمودار کومو یا ابر، دهانه سنکو A نام دارد. برای محاسبه این شاخص باید ۲۶ دوره قبل را در نظر گرفته و با ترکیب دو خط کیجون سن و تنکان سن و تقسیم کردن آن بر 2، به عدد مورد نظر رسید. در نمودار کومو یا ابر کومو یکی از مهمترین اجزا خط دهانه سنکو A است.

  • دهانه سنکو B

یک روش دیگر برای محاسبه تحت عنوان سنکو B در اندیکاتور ایچیموکو قرار دارد. برای محاسبه این دهانه باید ۵۲ دوره گذشته را در نظر گرفت و میانگین کمترین پایین و بیشترین بالا را از آن به دست آورد. برای شناسایی مسیر بازار و روند حرکتی آن لازم است که اطلاعات دیگری را به دست آورید.

  • کومو

با محاسبه دو دهانه Senkou A و Senkou B یک فضا بین آن ها به وجود می‌ آید که ابر یا کومو نام دارد. لبه‌ های این ابر می‌ توانند مقاومت فعلی و نقاط پشتیبانی را برای ادامه مسیر در آینده نشان دهند. با توجه به تغییرات قیمت، ارتفاع و شکل ابر کومو نیز دچار تغییر می‌ شود. این ارتفاع نوسانات قیمت را نشان می‌ دهد. هر اندازه حرکت بزرگتر باشد، می‌ توان در نمودار، ابرهای ضخیم‌ تر را مشاهده کرد. به همین علت نقاط حمایت و مقاومت قوی‌ تر می‌ شوند. در طرف مقابل اگر ابرها نازک باشند، می‌ توان گفت که مقاومت و حمایت ضعیفی برای سهم وجود دارند. در کنار ضخامت ابر می‌ توان بر اساس زاویه ابر کومو قدرت آن را مشخص کرد.

  • دهانه چیکو

همانگونه که عنوان کردیم دهانه سنکو از جمله اجزای مهم نمودار ایچیموکو در تحلیل فنی به شمار می‌ رود. این دهانه به صورت یک خط آبی بین دهانه‌ های تنکان سن، کیجون سن و سنکو A مشاهده می‌ شود. خط آبی قرار گرفته شده در نمودار می‌ تواند نسبت به قیمت فعلی تاخیر ۲۶ روزه را محاسبه کند. با محاسبه دامنه چیکو این امکان را خواهید داشت که بتوانید برای پیش‌ بینی روند بازار با تاخیر ۲۶ روزه اقدام نمایید. در واقع بر اساس عبور دهانه چیکو از قیمت سهم می‌ توان سیگنال خرید و فروش را تعیین کرد.

6

سیگنال‌ های خرید و فروش در آموزش اندیکاتور

اگر دوره آموزش اندیکاتور ایچیموکو پیشرفته را بتوانید به دقت مشاهده کنید و با موفقیت آن ها را پشت سر بگذارید، سیگنال‌ های خرید و فروش را به خوبی دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال سیگنال خرید هنگامی صادر می‌ شود که در بالای خط کیجون سن بتوان خط تنکان سن را مشاهده کرد. هنگامی که در بالای ابر کومو به صورت همزمان هر دو خط قرار گیرند، یعنی روند سم صعودی است.

در طرف مقابل سیگنال فروش هنگامی صادر می‌ شود که بالای خط تنکان سن خط کیجون سن قرار گیرد. در این شرایط می‌ توان در پایین ابر کومو هر دو خط را به صورت همزمان مشاهده کرد. هنگامی که قیمت درون ابر کومو قرار گیرد یعنی نباید خرید و فروش سهام را انجام دهید. در این شرایط روند سم قابل تشخیص نیست.

رایج‌ ترین استراتژی‌ های ایچیموکو

در اندیکاتور ایچیموکو استراتژی‌ های مختلف وجود دارند. بر اساس این استراتژی‌ ها می‌ توانید فعالیت خود را در بازار سرمایه انجام دهید. یکی از رایج‌ ترین استراتژی‌ های ایچیموکو، استراتژی شکست کومو است. این استراتژی هنگامی به کار می‌ آید که قیمت سهم شکسته شده و می‌ توان خرید خود را انجام داد. استراتژی‌ های دیگر مانند بازگشت کومو و شکست چیکو نیز به شما در خرید و فروش سهام کمک می‌ کنند.

با توجه به اینکه سرمایه‌ گذاری در بازارهای مالی مانند بورس، ارز دیجیتال و فارکس در چند سال اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است، مجموعه نکوموکو تلاش دارد که شما را مهیای حضور در این عرصه کند.

برای خرید دوره آموزش اندیکاتور ایچیموکو می‌ توانید به وبسایت این مجموعهhttps://nekoumoku.com  سر بزنید و با کارشناسان فروش آنها تماس بگیرید.

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.