کد خبر : 28536 / /
/

دستگاه خم کن ورق یک ابزار قدرتمند و کارآمد در صنعت برش و خم کردن ورقه‌های فلزی، پلاستیکی، چوبی و کاغذی است. این دستگاه با استفاده از یک قالب، قادر است ورقه‌ها را به یک زاویه مشخص خم کند که این عمل باعث ایجاد تغییر در شکل ورقه می‌شود. دستگاه خم کن ورق به عنوان یک ماشین برش پیشرفته عمل می‌کند. طراحی و ساختار این دستگاه به گونه‌ای است که به راحتی می‌تواند با انواع مواد مختلف کار کند. از جمله فلزاتی مانند فولاد، آلومینیوم، مس و آهن، مواد پلاستیکی مانند پلی‌استر، پلی‌کربنات و پلی‌پروپیلن، چوب و همچنین کاغذ را می‌توان به وسیله این دستگاه برش داد.

 

استفاده از این دستگاه در صنایع تولیدی بسیار رایج است. این دستگاه در صنعت خودروسازی، ساخت سازه‌های فلزی، تولید مبلمان، ساخت قطعات الکترونیکی و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می‌شود. با استفاده از دستگاه خم کن ورق، می‌توان به سادگی و با دقت بالا، ورقه‌های مورد نیاز را به شکل‌های مختلف خم کرده و در تولید قطعات مورد نیاز استفاده نمود. ابوذر ماشین تولید کننده انواع دستگاه‌های خم کن و دستگاه گیوتین ورق است که محصولات خود را با مناسب‌ترین قیمت به بازار عرضه می‌کند.

انواع دستگاه خم کن ورق

دستگاه خم کن ورق دارای انواع مختلفی است که به منظور اهداف متفاوت تولید می شوند. در ادامه به معرفی برخی از مهمترین انواع این محصولات اشاره می کنیم.

  • خم کن ورق دستی

یکی از انواع خم کن های کوچک و بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف که به راحتی قابل حمل است. این ویژگی ها باعث محبوبیت آن در بسیاری از کارهای صنعتی شده است. با استفاده از این دستگاه می توان قطعات کوچک و سبک را با دقت بالا خم کرد.

  • خم کن ورق هیدرولیکی

این نوع خم کن، دارای اندازه ای بزرگ تر از نوع دستی است و از آن به منظور خم کردن قطعات سنگینی که دارای اندازه های بزرگ هستند، استفاده می شود.

  • خم کن ورق CNC

سومین مدل از خم کن های صنعتی، تحت عنوان CNC شناخته می شود. این دستگاه به صورت اتوماتیک عمل می کند و با استفاده از آن می توان خم های پیچیده را در مقاطع مختلف به وجود آورد.

8

کاربرد دستگاه خم کن ورق

استفاده از دستگاه خم کن در صنایع مختلفی از جمله فلزات، چوب، پلاستیک و کاغذ کاربرد دارد. از انواع مختلف این دستگاه ها برای خم کردن قطعات و مقاطع مختلف مانند ورق ها و لوله ها استفاده می شود. با کمک این دستگاه می توان اشکال پیچیده و مختلفی را در قطعات مورد نیاز ایجاد کرد. در ادامه به بررسی برخی از مهمترین کاربردهای این دستگاه ها اشاره می کنیم.

  • صنایع فلزی

استفاده از خم کن ها در صنایع فلزی برای ساخت قطعات مختلف بسیار رایج است. در این صنایع از دستگاه های خم کن برای ساخت قاب های فلزی در اشکال مختلف، قفسه ها، میز و سایز اشیای فلزی استفاده می شود.

  • صنایع پلاستیکی

این دستگاه ها در ساخت محصولات پلاستیکی نیز به کار می روند. از مهمترین کاربردهای آن ها، می توانیم به ساخت اسباب بازی های پلاستیکی، ظروف و اشیای مختلف پلاستیکی اشاره کنیم. این ها جز پرکاربردترین ابزارهای مورد استفاده در زندگی روزمره هستند که برای ساخت آن ها باید از دستگاه های خم کن استفاده کرد.

  • صنایع چوبی

ساخت قطعات چوبی مختلف مانند درب های چوبی، مبلمان، پنجره ها و هر نوع وسیله چوبی دیگری، نیاز به دستگاهی دارد که بتواند اشکال مختلف را از مقاطع اولیه ایجاد کند. برای این کار از دستگاه خم کن برای تولید محصولات چوبی استفاده می کنند.

  • صنایع کاغذی

در تولید محصولات کاغذی نیز نیاز به استفاده از دستگاه خم کن خواهد بود. برای تولید محصولاتی مانند جعبه، ظروف کاغذی و کارتن های بسته بندی از این دستگاه ها استفاده می شود.

9

مزایای استفاده از دستگاه خم کن

با توجه به کاربردهای مختلفی که در مورد دستگاه خم کن وجود دارد، می توان گفت که استفاده از آن در صنایع مختلف دارای مزایای بسیار زیادی است. این دستگاه دارای سرعت و دقت بالایی در خم کردن قطعات مختلف است. این ویژگی باعث می شود که مقاطع مورد نیاز برای تولید محصولات مختلف را با دقت بسیار زیاد و سرعت بالا خم کنند.

انواع ورق های مختلف را می توان با استفاده از این نوع دستگاه ها خم کرده و به اشکال مورد نیاز درآورد. مقاطع پلاستیکی، چوبی و حتی ورق های سخت فلزی را می توان با خم کن های صنعتی به اشکال دلخواه درآورد. علاوه بر این، تنوع بسیار زیادی در مدل های مختلف این دستگاه ها وجود دارد. در بازارهای داخلی انواع مختلفی از دستگاه های خم کن عرضه می شوند که امکان انجام کارهای مختلف را به کاربران می دهند.

این دستگاه ها دارای کارایی بالایی هستند و در مدت زمان کوتاه، می توانند مقاطع مختلف را با نهایت دقت تغییر شکل دهند. از دیگر مزایای استفاده از دستگاه خم کن، هزینه مناسب و مقرون به صرفه آن ها است که نسبت به دستگاه های برش و سایر دستگاه های مورد نیاز در صنایع، با قیمت های مناسب تری تولید و عرضه می شوند. البته انواع دستگاه خم کن ورق قیمت های متنوعی دارند که بر اساس نوع و کاربردهای مختلف آن ها، تغییر می کنند.

10

بهترین دستگاه خم کن ورق ابوذر ماشین

با توجه به کاربردها و مزایایی که در مورد استفاده از انواع دستگاه های خم کن وجود دارد، خرید این ابزارها برای شرکت های تولیدی بسیار مهم و ضروری است. قبل از خرید این دستگاه ها، باید اطلاعات کافی در مورد انواع و نحوه عملکرد هر کدام از آن ها را به دست آورید تا بتوانید دستگاهی را انتخاب کنید که با اهداف مورد نظر شما مطابقت داشته باشد. برای این کار باید به نکاتی توجه داشته باشید. از جمله این نکات می توانیم به نوع ماده مورد نظر برای خم کردن و تغییر شکل اشاره کنیم. نوع ماده تعیین کننده انتخاب دستگاه مناسب است؛ زیرا مدل های مختلفی از این دستگاه ها مانند خم کن های مخصوص فلزات، چوب و پلاستیک وجود دارد.

با توجه به اندازه های مختلفی که در تولید انواع خم کن وجود دارد، می توانید دستگاهی را انتخاب کنید که با اندازه دلخواه شما باشد. این مورد برای قرارگیری مناسب در فضا و همچنین کارایی دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این ها، باید به کیفیت و گارانتی دستگاه نیز توجه داشته باشید تا در صورت استفاده و به وجود آمدن مشکلات فنی، بتوانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

به طور کلی، دستگاه خم کن با کاربردهای مختلفی در صنایع همراه است که آن را به یکی از ابزارهای اصلی برای تولید و عرضه بسیاری از محصولات تبدیل کرده است. ابوذر ماشین تولید کننده انواع دستگاه های خم کن در ابعاد و مدل های مختلف است که محصولات با کیفیتی را با قیمت های مناسب به بازارهای داخلی عرضه می کند. برای خرید این محصولات می توانید از طریق سایت این مجموعه اقدام نمایید.

 

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.