کد خبر : 28692 / /
/

ورق کامپوزیت یکی از بهترین متریال های ساختمانی با کاربرد و مزایای بسیار در صنایع مختلف میباشد .

 

ورق کامپوزیت چیست ؟

ورق های کامپوزیت یک از انواع مصالح ساختمانی میباشد که اولین بار در کشور آلمان رونمایی شد و به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد از استقبال شدیدی برای اولین بار برخوردا شد. این ورق ها که از لایه های مختلف مواد در کنار یگدیگر تولید میشوند جزو بهترین متریال ها برای طراحی و ساخت نماهای ساختمانی ، دکوراسیون داخلی و صنعت تابلوسازی میباشند. 

ترکیب ساخت این ورق ها به این صورت است که لایه هسته درونی آنها که از جنس مواد معدنی پلی اتیلن و پلی اورتان میباشد، بیشتر ضخامت ورق های کامپوزیت را در بر گرفته است . یک لایه چسب بر روی دو طرف هسته درونی آن کشیده شده و در نهایت دولایه روکش پشت و رو آلومینیومی به آن اضافه میگردد که جزو مهم ترین لایه ها در تأیین قیمت این نوع ورق ها ، ضخامت لایه روکش آلومینیومی آنها میباشد.

 

کاربردهای ورق کامپوزیت در صنایع مختلف

همانطور که در بالا گفته شد ورق های کامپوزیت کاربرد های مختلفی در صنایع ساختمانی و ساخت و ساز به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارا میباشند ، دارند. در ادامه برخی از کاربردهای مختلف این ورق ها را به شما عزیزان توضیح میدهیم :

استفاده از ورق کامپوزیت در نمای ساختمان 

یکی از اصلی ترین کاربردهای ورق های کامپوزیت در صنعت ساخت و ساز ، نمای کامپوزیت ساختمان میباشد . این ورق ها به دلیل ویژگی هایی که دارند یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت و طراحی نمای ساختمان میباشند و همچنین بیشتر سازندگان و معماران به سمت این ورق ها برای پروژه های نمای ساختمانی بروند.

ورق کامپوزیت در دکوراسیون داخلی 

از دیگر کاربردهای ورق کامپوزیت ، کاربرد این ورق ها در طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی ساختمان یا سازه ها میباشد . این ورق ها به دلیل انعطاف پذیری بالایی که در طراحی و ساخت دارند به گزینه ای عالی برای طراحی دکوراسیون های داخلی تبدیل شده اند و میتوان به کمک دستگاه CNC به آنها طرح و نقش های متنوعی داد.

استفاده از ورق کامپوزیت در صنعت تابلوسازی 

یکی دیگر از بیشترین کاربردهایی که ورق های کامپوزیت دارند در صنعت تابلوسازی میباشد . تابلوسازان اغلب برای ساخت زیرسازی تابلوهای تبلیغاتی و چسباندن حروف این تابلو ها از ورق کامپوزیت استفاده میکنند تا همچنین از استحکام بالا و مقاومت فوق العاده ای برخوردار باشند.

مزایای ورق کامپوزیت 

همانطور که گفتیم ورق های کامپوزیت از مزایای فوق العاده ای برخوردار میباشند که باعث شده است تا کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف داشته باشند . در ادامه مزایای این ورق ها را به شما توضیح میدهیم :

وزن سبک 

این نوع ورق ها که به ورق های ACP (Aluminium Composite Panel) نیز شناخته میشوند از وزن کمتری نسبت به دیگر متریال های سنتی که در نمای ساختمان به کار میروند مانند آجر ، سنگ ، سیمان و ... ، برخوردار میباشند و همین امر باعث شده است تا حمل و نقل و نصب آنها بسیار راحت تر شود. همچنین در حوادث طبیعی مانند طوفان و زلزله آسیب و خسارات زیادی به بار نمی آورند.

استحکام بالا 

ورق های کامپوزیت در عین وزن سبکی که دارند از استحکام بالایی برخوردار میباشند . این نوع ورق ها در برابر باد ، باران و اشعه فرابنفش نور خورشید از مقاومت بالایی برخوردار میباشند. به همین سبب از این ورق ها در ساختمان های مرتفع و سازه هایی با ارتفاع بالا استفاده میشود.

قابلیت آکوستیک و عایق صدا

ورق های کامپوزیت با توجه به ساختاری که در ترکیب آنها موجود است دارای قابلیت آکوستیک میباشد و این به معنای این است که عایق دما میباشند و از ورود و خروج هوای سرد و گرم به داخل ساختمان جلوگیری میکنند و دمای ساختمان را متعادل میکنند. همچنین این ورق ها دارای عایق صوتی نیز میباشند و از ورود سر و صدای اضافه به ساختمان جلوگیری نیز میکنند.

انعطاف پذیری در طراحی و نصب راحت

خب همانطور که میدانید ورق های ACP از لحاظ انعطاف پذیری در طراحی بسیار قابلیت بالایی دارند و شما میتوانید انواع و اقسام طرح ها و شکل های مختلف را به این ورق ها دهید تا یک نمای جذاب و نحصر به فرد را برای پروژه خود به ارمغان آورید. همچنین این ورق ها با توجه به روش های نصبی که دارند به راحتی اجرا شده و روند پیشرفت پروژه را بسیار افزایش میدهند.

انواع ورق کامپوزیت 

ورق های کامپوزیت از لحاظ ضخامت رویه آلومینیومی به سه نوع تابلویی ، اکونومی و مدیوم تقسیم میشوند که در ادامه توضیحاتی درباره انواع این ورق ها به شما میدهیم :

ورق کامپوزیت تابلویی 

انواع ورق های تابلویی از ضخامت کمتری نسبت به سایر ورق های کامپوزیت برخوردار هستند ، ضخامت رویه آلومینیومی این ورق ها 0/13 میباشد و قابل استفاده برای زیر سازی تابلوهای تبلیغاتی با اندازه کوچک میباشند.

ورق کامپوزیت اکونومی 

ورق های اکونومی نسبت به ورق های تابلویی از ضخامت آلومینیومی بیشتری برخوردار میباشند و قابل استفاده در نمای ساختمان ها و سازه ها میباشد . ضخامت رویه آلومینیومی این ورق ها 0/25 میباشد.

ورق کامپوزیت مدیوم

ورق های مدیوم جزو ضخیم ترین و گران ترین ورق های کامپوزیت میباشند. این ورق ها به دلیل ضخامت بالای آلومینیومی که دارند قابل استفاده در نمای ساختمان ها و برج های مرتفع میباشند زیرا نسبت به سایر ورق های کامپوزیت از کیفیت و مقاومت بیشتری برخوردار هستند. ضخامت آلومینیومی این ورق ها 0/3 میباشد.

شرکت بازرگانی آلکونایس 

گروه بازرگانی آلکونایس به عنوان یک شرکت فعال با بیش از 10 سال تجربه در صنعت تولید، واردات و پخش ورق های کامپوزیت، اجرای نمای کامپوزیت در سراسر ایران فعالیت می کند. همچنین این شرکت با ارائه محصولات با کیفیت و متنوع تلاش می کند تا نیازها و خواسته های مشتریان خود را برطرف کند. بازرگانی آلکونایس با داشتن تیم فروش مجرب و متخصص، قادر است به مشتریان خود نسبت به انواع محصولات خود مشاوره کامل ارائه دهد و به صورت حرفه ای و کارآمد از مراحل فروش و اجرا و حتی خدمات پس از فروش را به صورت کامل ارائه دهد.

وب سایت: Aluconice.com

آدرس: تهران ، بازار بزرگ آهن مکان، فاز هشت مرکزی ، پلاک 2019

شماره تماس: 09124051174

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.