کد خبر : 28693 / /
/

کدام رنگ فرش همیشه مد است؟ بهترین رنگ فرش برای پذیرایی کدام است؟ در این مطلب به این سوال که چه رنگ فرشی از مد نمیفته به طور کامل توضیح دادیم.

 

بهترین رنگ فرش چیست؟ این سؤالی است که همه ما یک بار از خود پرسیده‌ایم. امروزه فرش‌ها از نظر رنگ دارای تنوع بسیار زیادی هستند و همین امر انتخاب یک فرش با رنگ مناسب را به امری دشوار تبدیل کرده است. رنگ فرش نشان دهنده سلیقه شما در طراحی داخلی منزلتان است و به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به منظور برگزیدن فرش‌هایی با رنگ‌های جذاب به کار بگیرید.

 

چرا انتخاب رنگ فرش اهمیت دارد؟

بهتر است همین ابتدا به اهمیت رنگ فرش اشاره کنیم. تحقیقات متفاوتی نشان داده‌اند که رنگ‌ فرش بر روح و روان افراد تأثیر می­گذارد. فرش‌هایی که از رنگ‌های مناسب و آرامش‌بخش برخوردار هستند، می‌توانند بر روحیه شما اثر مثبت بگذارند و منجر به ایجاد احساسات بهتر در ذهنتان شوند. علاوه بر این، رنگ فرش بر روی طراحی داخلی منزل شما نیز مؤثر است. برخی رنگ‌ها می‌توانند فضا را بزرگ‌تر از حالت عادی نشان دهند. با توجه به همین موارد می‌توان گفت که انتخاب رنگ فرش از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

4 رنگ فرش که همیشه مد است

برای پاسخ به این پرسش که «بهترین رنگ فرش چیست؟» می‌توانیم به چهار رنگ بسیار محبوب اشاره کنیم که به واقع هیچ‌گاه جذابیت خود را از دست نمی‌دهند. این چهار رنگ عبارت‌اند از: رنگ طوسی، رنگ لاکی، رنگ کرمی و رنگ سرمه‌ای. این رنگ‌ها با گذشت زمان هنوز هم ترند هستند و همواره مصرف‌کنندگان را به سمت خود جلب می‌کنند. همچنین باید به فرش دودی  نیز اشاره کرد  اگر قصد تهیه فرشی را دارید که پس از سال‌های متمادی همچنان زیبایی خود را حفظ کند، چنین فرش‌هایی را انتخاب کنید.

  • فرش طوسی

    فرش طوسی

طوسی را می‌توان یک رنگ مناسب برای فرش نشیمن در نظر گرفت. از نظر روان‌شناسی این رنگ جزو رنگ‌های آرامش­بخش است و به همین دلیل از آن به عنوان یک رنگ مناسب یاد می‌شود. با انتخاب فرش‌های طوسی امکان ایجاد یک فضای گرم و جذاب در اتاق نشیمن وجود دارد. رنگ طوسی آلودگی‌ها را کمتر نشان می‌دهد و همین موضوع یک مزیت بسیار مهم فرش‌های طوسی محسوب می­شود؛ بنابراین اگر به دنبال فرش‌هایی جذاب و باشکوه هستید، این رنگ می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

  •  فرش لاکی

رنگ لاکی نیز به عنوان یک رنگ روشن و فوق‌العاده جذاب برای تولید فرش‌های ماشینی به کار گرفته می‌شود. فرش‌های لاکی می‌توانند برای فضاهای کوچک گزینه‌ای عالی به شمار آیند؛ زیرا فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند. شاید سؤال کنید که دلیل انتخاب این رنگ به عنوان بهترین رنگ فرش چیست؟

باید گفت که فرش‌هایی با رنگ زمینه لاکی نقوش موجود بر روی خود را به بهترین شکل ممکن نمایش می­دهند و از این نظر بی‌رقیب هستند. باید به خوبی از فرش‌های لاکی نگهداری کنید؛ زیرا برخلاف فرش‌های طوسی آلودگی‌های مختلف در آنها به راحتی مشاهده می­شود.  

  •  فرش کرمی

اگر به دنبال فرشی هستید که گرمابخش فضای منزل شما باشد، فرش کرم گزینه مناسبی است.

رنگ کرم در دسته رنگ های روشن قرار دارد. این رنگ، شادی آور و آرامش بخش می باشد. ساختار رنگ کرم از ترکیب دو رنگ قهوه ای و سفید ساخته می شود.

فرش‌های کرم رنگ در بین مصرف‌کنندگان ایرانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در بسیاری از منازل می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. محدودیتی در محل قرارگیری فرش‌های کرمی وجود ندارد، شما می‌توانید این فرش‌ها را در اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق پذیرایی و... قرار دهید و از زیبایی چشم‌نوازشان لذت ببرید. مزیت اصلی فرش‌های کرمی را می‌توان هماهنگی آن‌ها با انواع طراحی داخلی دانست.

  • فرش سرمه ای

نمی‌توان از فرش‌هایی با رنگ ماندگار صحبت کرد؛ اما از فرش سرمه‌ای چیزی نگفت. رنگ سرمه‌ای نیز از جمله رنگ‌هایی است که با گذشت زمان جذابیت خود را از دست نمی‌دهد. وجود رگه‌های آبی در این نوع فرش‌ها آن‌ها را به محصولاتی خاص تبدیل کرده است. اگر طراحی داخلی شما از نوع طراحی داخلی مینیمال و یا مدرن است، می‌توانید به سراغ فرش‌های سرمه‌ای بروید.

فرش سرمه ای

این فرش‌ها نیز علاوه بر سایر فرش‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، در سایت فرشچین (farshchin.com) با نازل‌ترین قیمت ممکن قابل خریداری هستند و می‌توانید از این سایت محصولات مدنظر خود را تهیه کنید. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که فاکتورهای اصلی برای انتخاب بهترین رنگ فرش چیست؟

 فاکتور های انتخاب بهترین رنگ فرش ماشینی چیست؟

انتخاب بهترین رنگ برای فرش‌های ماشینی به پارامترها یا فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ به همین علت است که نمی‌توان تنها یک رنگ خاص را در این زمینه مدنظر قرار داد. اولین موردی که در این زمینه اثرگذار بوده، سلیقه شخصی شما است. با توجه به اینکه هر فردی سلیقه مختص به خود را دارد، بهترین رنگ فرش برای هر مصرف‌کننده متفاوت است.

مورد دیگری که در این رابطه باید در نظر گرفته شود، تناسب رنگ فرش با محیطی است که قرار بوده در آنجا استفاده شود. عدم توجه به این موضوع منجر به خرید فرش‌هایی شده که نه تنها به زیبایی کلی محیط نمی‌افزایند،‌ بلکه شما را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌کنند؛ لذا بهترین رنگ فرش ماشینی، رنگی است که به خوبی با محیط مدنظر ما همخوانی داشته باشد.

بهترین رنگ فرش ماشینی برای پذیرایی کدام است؟

پذیرایی از مهم‌ترین بخش‌های هر منزلی محسوب می‌شود و مهم است که از فرش جذابی برای بهبود دکوراسیون آن استفاده شود. اگر می‌پرسید برای بخش پذیرایی بهترین رنگ فرش چیست، باید به رنگ‌های کرمی و لاکی اشاره کنیم. فرش‌های کرمی و لاکی بیش از هر رنگ دیگری در بخش پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از این نظر می‌توان آن‌ها را دو گزینه برتر دانست.

البته این شما هستید که باید با توجه به سلیقه و نیازتان رنگ­ها را مورد بررسی قرار دهید. به یاد داشته باشید که شما مصرف‌کننده نهایی هستید و این فرش‌ها در منزل شما استفاده می‌شوند! انتخاب کردن رنگ فرش تنها بر اساس پیشنهادات دیگران، شما را به نتیجه مناسبی نمی‌رساند. معمولاً در این موارد پس از تهیه فرش نسبت به آن دل‌زده می‌شوید و به سراغ خرید یک فرش دیگر با طراحی کاملاً متفاوت می‌روید.

بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب

با توجه به روان‌شناسی رنگ‌ها می‌توان بیان کرد که فرش‌هایی با رنگ آبی، نیلی و طوسی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای اتاق خواب شما باشند، البته این موضوع به نوع اتاق خواب شما نیز بستگی دارد. به عنوان نمونه برای خرید فرش اتاق خرید کودک طبیعتاً باید رنگ‌های شادتر را در نظر داشته باشید.

برای انتخاب رنگ فرش‌های اتاق‌خواب باید به ویژگی‌های آرامش‌بخش بودن فرش‌ها و هماهنگی آن‌ها با دکور اتاق و مواردی ازاین‌دست توجه کنید

همچنین باید نوع طراحی محیط و سلیقه خود را مد نظر قرار دهید تا بتوانید از بین گزینه‌های گوناگون محصولی قابل قبول را بخرید. شایان ذکر است که در زمان تهیه هر نوع فرشی باید علاوه بر رنگ، موارد دیگری همچون نقش و نگار موجود بر روی آن، ضخامت فرش، نوع لبه فرش و... را نیز مدنظر خود قرار بدهید.

خرید فرش‌های ماشینی با بهترین رنگ

به راستی نمی‌توان به این پرسش که بهترین رنگ فرش چیست؟ پاسخ معینی داد. هر خریدار دارای سلیقه منحصربه‌فرد خود است و از سوی دیگر، فرش‌ها با تنوع رنگی شگفت‌انگیزی به فروش می‌رسند. امروزه شما می‌توانید فرش‌ها را با هر رنگ و طرحی از فروشگاه‌های معتبر و بزرگی همچون فرشچین خریداری کنید. فرشچین سال‌های متمادی است که به عنوان یکی از بهترین برند فرش ماشینی فعالیت می کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.