کد خبر : 28840 / /
/

 

 

چگونه پرز پالتو را بگیریم + ترفند های کاربردی برای رفع پرز

پرز پالتو در واقع همان رشته و تار و پودی پالتو است که بر اثر اصطکاک، از هم جدا می شوند. گاهی می توان با یک قیچی کوچک برخی از پرزها را از بین برد و گاهی یک غلطک چسبی می تواند به راحتی علاوه بر پرز، موی حیوانات خانگی را نیز از پالتو پاک کند. در این مقاله قصد داریم به راهکارهای رفع پرز از انواع پالتو بپردازیم.

چرا پالتو پرز میگیرد؟

پارچه از تار و پود تشکیل می شود و در گذر زمان به دلیل اصطکاک، تار و پودهای سطح پالتو از هم گسسته می شوند. متاسفانه زمانی که پرزها در معرض هوا قرار می گیرند، با گرد و خاک موجود در هوا ترکیب شده و حالتی ناخوشایند ایجاد می کنند. به طبع خرید پالتو یی که از پارچه ای با کیفیت بالا ساخته شده باشد، باعث می شود تا مقاومت بیشتری داشته و ظاهر خود را در طولانی مدت حفظ کند

 

روش های جلوگیری از پرز گرفتن پارچه پالتویی

یکی از روش های جلوگیری از پرز، انتخاب پارچه مناسب است. شما می توانید با مطالعه « راهنمای انتخاب بهترین پارچه برای پالتو » در وب سایت مزون ثامن بهترین نوع پارچه را انتخاب کنید تا نسبت به اصطکاک مقاومت بیشتری داشته باشد. اما راهکارهای دیگری نیز برای جلوگیری از این مسئله وجود دارد، از جمله:

دقت در شستشو پالتو

پالتو را جداگانه بشویید. لباس های نخی و مخمل راحت تر پرز می دهند و این پرز می تواند به دیگر لباس ها بچسبد و حالت بدی ایجاد کند. پارچه های لنین، بافت و نوع کبریتی به راحتی پرز را جذب می کنند. حتما قبل از شستشو، جیب های پالتو را بررسی کنید و دستمال کاغذی یا کاغذ را از جیب ها خارج کنید. وجود آنها باعث می شود تا پرز بیشتری جذب شود و حالتی ناخوشاید ایجاد می کنند.

عدم استفاده مکرر از پالتو

با سرد شدن هوا، پوشیدن پالتو ضرورت پیدا می کند. از آنجایی که ماه های سرد سال طولانی هستند، بهتر است حداقل از 2 یا 3 پالتو استفاده کنید و از پوشیدن مداوم یک پالتو خودداری کنید. استفاده مکرر باعث شل شدن بافت و در نتیجه ایجاد پرز خواهد شد.

محدود کردن حمل کوله پشتی و کیف های دوشی

اصطکاک بین کیف و پالتو می تواند باعث پرز شود. اگر در طول روز مدت زیادی کیف دوشی یا کوله به همراه دارید، این امکان وجود دارد که پالتوی شما پرز بگیرد. تا حد ممکن استفاده از آنها را محدود کرده یا در زمان استفاده طولانی مدت از کیف و کوله، از پوشیدن پالتوهایی که مستعد پرز دادن هستند، خودداری کنید.

ترفند های رفع پرز پالتو

گاهی با آنکه تمام دقت خود را می کنیم، باز هم به دلیل افزایش عمر پالتو، پرزها ایجاد می شوند. برای رفع آنها از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • از غلتک چسبی استفاده کنید.

  • نوار چسب پهن به کار ببرید. نوار چسب پهن را دور انگشتان خود پیچیده و روی سطح پالتو بکشید.

  • از قیچی کوچک برای برداشتن پرزهای بلند استفاده کنید.

  • تیغ های مخصوص برای پاک کردن پرز را خریداری کنید.

  • اگر ریش تراش الکتریکی دارید، به آرامی آن را با فاصله روی سطح پالتو قرار دهید تا پرزها جدا شده را به خود بگیرد.

  • از یک اسفنج مرطوب برای رفع پرز استفاده کنید.

  • جوراب نایلونی یا جوراب شلواری می تواند پرز را به خود جلب کند.

  • پالتو را پس از شستشو، برای بار دوم بدون مواد شوینده، آبکشی کنید تا پرزها جدا شوند.

  • در صورت نیاز از سرکه استفاده کنید. یک چهارم فنجان سرکه سفید را به آب اضافه کنید تا پرز به پالتو نچسبد و از آن جدا شود.

  • پالتو را در فضای باز خشک کنید و اجازه دهید تا باد طبیعی، پرز را جدا کرده و از لباس دور کند.

کدام پارچه های پالتویی پرز نمیگیرند؟

پارچه هایی که از الیافی با تارهای بلند ساخته شده اند، کمتر به پرز پالتو دچار می شوند. چنین پارچه هایی به طور معمول از پشم، ابریشم یا پنبه تهیه می شوند.

  • پشم: یکی از گزینه های مناسب برای پارچه پالتو است. گرم، نرم و بادوام است و پرز کمی می دهد.

  • ابریشم: ابریشم گران قیمت است اما ظاهری زیبا و شیک دارد و در عین حال میزان پرزدهی آن کم است.

  • پنبه: پارچه ساخته شده از پنبه، پرز کمی می دهد. پنبه ارزان قیمت بوده و برای ساخت پالتو مناسب است.

پالتوهای شیک و با دوام در مزون ثامن

کیفیت بالا، تنوع محصولات و طراحی مدرن باعث شده است تا مزون ثامن به یکی از مزون های محبوب تبدیل شود. این مجموعه 12 سال در صنعت مد و پوشاک فعالیت داشته و از بهترین تجهیزات دوخت و با کیفیت ترین مواد در راستای تولید انواع مانتو، پالتو و فرم های اداری بهره می گیرد. شما می توانید پالتوهایی با کیفیت مرغوب را از این مجموعه خریداری کنید و تا مدت ها نگران پرز دهی پالتو نباشید. برای ثبت سفارش به وب سایت رسمی مزون ثامن مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. آیا با چسب می توان پرز پالتو را گرفت؟

بله، از یک نوار چسب با عرض زیاد استفاده کرده و آن را روی پرز بکشید.

  1. خرید پالتو با پارچه هایی که پرز کمی دارند امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید سفارش خرید پالتو با پارچه های مرغوب و با دوام را در مجموعه مزون ثامن ثبت کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.