کد خبر : 28901 / /
/

همه ما از داشتن پوست سالم و درخشان لذت می‌بریم اما تعداد بسیار کمی از افراد مراقبت‌های لازم را از پوست خود به عمل می‌آورند. پوست ما به‌صورت روزمره در مقابل عوامل آسیب‌زننده خارجی قرار دارد و در صورتی که ما به مراقبت‌های لازم برای پوست بی‌توجه باشیم، این ناحیه از بدن ما در مدت زمانی نه‌چندان طولانی، سلامت و زیبایی خود را از دست خواهد داد.

 

یکی از مواردی که همیشه در لیست مراقبت‌های روزانه از پوست به چشم می‌خورد، استفاده از کرم مرطوب‌کننده است اما استفاده از این کرم چه اهمیتی دارد؟ آیا جای‌دهی کرم مرطوب‌کننده در روتین پوستی ضروری است؟

در این مقاله با بررسی علت خشکی پوست و اهمیت استفاده از کرم مرطوب‌کننده در مراقبت روزانه پوست، به شما خواهیم گفت که این کرم چه ویژگی‌هایی دارد و استفاده از آن، چه مزایایی را برای پوست ما به همراه خواهد داشت.

علت خشکی پوست و عوارض آن

همان‌طور که از اسم خشکی پوست پیداست، این پدیده زمانی رخ می‌دهد که رطوبت و آب موجود در پوست در زمانی کوتاه تبخیر شود. وقتی که تبخیر این رطوبت در بازه‌های زمانی کوتاه و با سرعت بالایی اتفاق می‌افتد، پوست فرصت تأمین مجدد این رطوبت را در اختیار نداشته و خشک می‌شود.

خشکی پوست دلایل مختلفی دارد که در ادامه به تأثیرگذارترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • افزایش سن
  • کم‌آبی بدن
  • دوش گرفتن بیش‌ازحد
  • استفاده از شوینده‌های خشن
  • ابتلا به بیماری‌هایی همچون اگزما
  • قرارگیری در معرض اشعه‌های مضر خورشید
  • عوامل محیطی همچون آب‌وهوای سرد و خشک

هر کدام از موارد ذکرشده قابلیت این را دارند تا پوست شما را خشک و بی‌روح کنند اما خشکی پوست چه عوارضی به همراه دارد؟ برخی از مهم‌ترین عوارض خشکی پوست عبارتند از:

  • لایه‌لایه‌شدن پوست
  • سفتی و زبری پوست
  • خارش پوست
  • ایجاد چین‌وچروک
  • ترک‌خوردن پوست
  • کاهش طراوت و درخشندگی

شاید بپرسید که در این شرایط چه راهکارهایی پیش روی ما قرار دارند؟ استفاده روزمره از کرم مرطوب‌کننده یکی از این راهکارهاست که در ادامه به بررسی اهمیت آن می‌پردازیم.

2

کرم مرطوب‌کننده پوست چیست؟

کرم مرطوب‌کننده یک محصول موضعی است که باعث آبرسانی به پوست شما خواهد شد. این محصول با جذب آب، آن را در پوست به دام می‌اندازد و از تبخیر سریع آن و در نتیجه خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر کرم‌های مرطوب‌کننده با استفاده از مواد اولیه‌ی مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند که مهم‍‌ترین آن‌ها شامل موارد ذیل می‌شوند:

  • ویتامین E
  • گلیسیرین
  • پترولاتوم
  • کره شی
  • آلوورا

در ادامه با مرور فواید کرم مرطوب‌کننده برای پوست، اهمیت جای‌دهی این محصول در روتین مراقبت از پوست را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر نمی‌دانید از کدام برند کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما کرم مرطوب کننده ساج است.

اهمیت استفاده از کرم مرطوب‌کننده در مراقبت از پوست

پوست بزرگترین عضو بدن ماست که همیشه در برابر عوامل آسیب‌زننده‌ای همچون باد، اشعه‌های مضر خورشید، هوای سرد و غیره قرار دارد و همین مسئله، اهمیت مراقبت صحیح از پوست را دوچندان می‌کند.

برخی از مهمترین فواید کرم مرطوب‌کننده برای پوست عبارتند از:

1.حفظ رطوبت پوست

هیدراته نگه داشتن پوست و جلوگیری از تبخیر سریع آب موجود در پوست را می‌توان مزیت اصلی کرم مرطوب‌کننده دانست. تأمین رطوبت پوست باعث می‌شود تا شما پوستی نرم، لطیف و درخشان داشته باشید.

همچنین استفاده منظم از کرم مرطوب‌کننده، از بروز مشکلاتی که در اثر خشکی پوست رخ می‌دهند پیشگیری خواهد کرد.

2.محافظت از پوست

کرم مرطوب‌کننده از پوست شما در برابر خطراتی مثل اشعه ماورای بنفش خورشید، باد یا هوای سرد محافظت می‌کند. کرم مرطوب‌کننده همچنین از پیری زودرس پوست و ایجاد چین‌وچروک جلوگیری خواهد کرد.

3.بهبود ظاهر پوست

جای‌دهی این محصول در روتین مراقبت از پوست با جلوگیری از خشکی پوست و زبر شدن آن، ظاهری لطیف و درخشان به پوست شما خواهد داد. در واقع زمانی که در پوست شما به اندازه کافی رطوبت وجود داشته باشد، پوست شما ظاهری جوان‌تر خواهد داشت.

4.تسکین التهاب پوست

یکی از مشکلاتی که شما با استفاده از کرم مرطوب‌کننده می‌توانید آن را کنترل کنید، التهاب پوست در اثر اگزما یا خشکی بیش‌ازحد است. این محصول با کاهش التهاب و خارش پوست، از پیشرفت شرایط جلوگیری کرده و روند بهبود شما را تسریع خواهد کرد.

3

نکات مهم استفاده از کرم مرطوب‌کننده

برای استفاده صحیح از کرم مرطوب‌کننده و دریافت بهترین نتیجه باید به نکات مهمی توجه داشت که عدم رعایت آن‌ها می‌تواند برای شما چالش‌برانگیز باشد. در ادامه به برخی از نکاتی که به شما در استفاده صحیح از کرم مرطوب‌کننده کمک خواهند کرد، اشاره می‌کنیم:

  1. نوع کرم مرطوب‌کننده را با توجه نوع پوست خود انتخاب کنید. به‌عنوان مثال اگر پوست شما چرب است، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی روغن برای شما گزینه مناسبی نیست.
  2. در صورتی که می‌خواهید کرم مرطوب‌کننده در برابر خورشید نیز از پوست شما محافظت کنید، کرمی را خریداری کنید که حاوی SPF هست. توصیه می‌کنیم که قبل از انتخاب نهایی نظر یک متخصص را نیز جویا شوید.
  3. برخی از متخصصین معتقدند که استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی هیالورونیک اسید بهترین انتخاب برای افراد محسوب می‌شود؛ چراکه این اسید به‌عنوان یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی کمک چشمگیری به جذب آب و حفظ آن می‌کند.
  4. اگر پوست حساسی دارید، مرطوب‌کننده‌ای انتخاب کنید که حاوی عطر نبوده و حساسیت‌زا نیست. در این شرایط مشورت با پزشک متخصص بهترین گزینه برای شماست.
  5. برای حفظ رطوبت لب‌های خود می‌توانید به‌صورت روزمره از بالم لب استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که بالم لب برای پوست شما مناسب باشد.

جمع‌بندی

استفاده از کرم مرطوب‌کننده به یکی از مراحل مهم روتین مراقبت از پوست تبدیل شده اما اهمیت استفاده از کرم مرطوب‌کننده در مراقبت از پوست چیست؟ رطوبت یکی از شاخص‌های مهمی است که در سلامت و زیبایی پوست ما تاثیر مستقیم دارد و خشکی پوست می‌تواند چالش‌های مختلفی برای ما ایجاد کند.

استفاده روزمره از کرم مرطوب‌کننده علاوه‌بر جلوگیری از خشکی پوست، مزایای مهمی برای پوست ما به همراه دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم. در نهایت توجه داشته باشید که کرم مرطوب‌کننده باید با توجه به نوع پوست شما انتخاب شود تا شما به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.