کد خبر : 28921 / /
/

شرکت بین المللی مهندسی هیوا ارائه کننده خدمات مشاوره مهندسی در زمینه استقرار سیستم های مدیریتی بین المللی ایزو در تهران و سایر شهرهای ایران میباشد. این شرکت شما را از مرحله استقرار سیستم های مدیریتی در سازمان تا پایان اخذ گواهینامه های بین المللی ایزو همراهی میکند. برای مشاوره رایگان در زمینه استقرار سیستم های مدیریتی ایزو و اخذ گواهینامه از مرجع های معتبر صادر کننده گواهینامه با ما تماس بگیرید.

 

03195016413

 

مراحل اخذ گواهی ایزو در تهران

اخذ گواهی ایزو در تهران ، شامل مراحل زیر است:

  1. انتخاب استاندارد ایزوی مورد نظر: اولین قدم در اخذ گواهی ایزو، انتخاب استاندارد ایزوی مورد نظر است. استانداردهای ایزوی مختلفی وجود دارند که هر کدام برای یک حوزه خاص طراحی شده اند. برخی از استانداردهای ایزوی محبوب در ایران عبارتند از:
    • ISO 9001:2015  مدیریت کیفیت
    • ISO 14001:2015  مدیریت زیست محیطی
    • ISO 45001:2018 مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی
    • ISO 22000:2018  مدیریت ایمنی مواد غذایی
    • ISO 27001:2022  مدیریت امنیت اطلاعات
  2. بررسی الزامات استاندارد: پس از انتخاب استاندارد ایزوی مورد نظر، باید الزامات آن را بطور کامل بررسی کنید. الزامات استانداردهای ایزو در قالب یک کتابچه راهنمای استاندارد در وب سایت سازمان بین المللی استاندارد (ISO) منتشر میشوند.

برای دریافت اطلاعات جامع راجع به هر یک از استانداردهای ایزو روی لینک زیر کلیلک کنید:

https://hivainco.com/

 

  1. ارزیابی انطباق: پس از بررسی الزامات استاندارد، باید عملکرد سازمان خود را ارزیابی کنید تا مشخص کنید آیا با الزامات استاندارد مطابقت دارد یا خیر. برای انجام این ارزیابی میتوانید از مشاوران متخصص شرکت بین المللی مهندسی هیوا کمک بگیرید.
  2. استقرار سیستم مدیریت: اگر ارزیابی نشان داد که سازمان شما با الزامات استاندارد مطابقت ندارد، باید سیستم مدیریت خود را بر اساس الزامات استاندارد پیاده سازی کنید. پیاده سازی سیستم مدیریت شامل ایجاد مستندات، آموزش کارکنان و اجرای فرآیندهای جدید است.
  3. ممیزی داخلی: پس از پیاده سازی سیستم مدیریت، باید یک ممیزی داخلی برای بررسی انطباق سیستم با الزامات استاندارد انجام دهید. این ممیزی توسط مشاوران شرکت بین المللی مهندسی هیوا در سازمان متقاضی انجام می شود.
  4. درخواست صدور گواهینامه : پس از انجام ممیزی داخلی و رفع هرگونه نقص، مرکز صدور گواهینامه یک ممیزی رسمی برای بررسی انطباق سیستم مدیریت سازمان شما با الزامات استاندارد انجام میدهد.
  5. دریافت گواهینامه: اگر ممیزی رسمی نشان داد که سیستم مدیریت سازمان شما با الزامات استاندارد مطابقت دارد، مرکز صدور گواهینامه، مراحل صدور گواهینامه ایزو را انجام داده و گواهینامه به سازمان شما اعطا میگردد. گواهینامه ایزو معمولاً برای سه سال اعتبار دارد و پس از آن باید تمدید شود.

شایان ذکر است در بازه زمان اعتبار گواهینامه، سالی یکبار ممیزی مراقبتی از طرف سازمان صادر کننده گواهینامه انجام میشود. مجموعا دو مرتبه و پس از سه سال گواهینامه صادره نیازمند تمدید (صدور مجدد) میباشد. برای موفقیت در ممیزی های خارجی که از طرف سازمان صادر کننده گواهینامه انجام میگیرد، شرکت مشاوره بین المللی مهندسی هیوا نگهداری از سیستم را انجام میدهد. در قرارداد نگهداری ، مشاوران شرکت هیوا ، الزامات استقرار یافته در سازمان را مجدداً بررسی میکنند و ایرادات سیستم را پیدا کرده ، عدم انطباقها با الزامات سیستم مدیریتی مشخص شده و رفع میگردد.

در قرارداد نگهداری، سیستم مدیریتی استقرار یافته در سازمان متقاضی، باید هر چند ماه یکبار توسط مشاورین متخصص شرکت بین المللی هیوا چک شود، بسته به سازمان،این زمان میتواند بین دو تا شش بار در سال متغیر باشد. در بعضی سازمانها بواسطه پختگی سیستم استقرار یافته تنها دو بار چک شدن سیستم و پیدا شدن ایرادات ، توسط مشاور کافیست، این در حالیست که در برخی سازمانها هر دو ماه یکبار ، سازمان نیازمند راهبری سیستم مدیریتی استقرار یافته ، توسط مشاور میباشد. نگهداری سیستم از بخش های مهم استقرار سیستم مدیریت بین المللی ایزو بوده و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

هزینه اخذ گواهی ایزو در تهران

هزینه اخذ گواهی ایزو در تهران به عوامل مختلفی، از جمله نوع استاندارد ایزو، حجم فعالیت سازمان، و اعتبار مرکز مشاوره در زمینه استقرار الزمات ایزو و همچنین اعتبار مرجع صدور گواهینامه بستگی دارد.

 

مزایای اخذ گواهی ایزو در تهران

اخذ گواهی ایزو مزایای بسیاری برای سازمان ها دارد، از جمله:

  • افزایش اعتبار و اعتماد مشتریان
  • بهبود عملکرد کلی سازمان
  • کاهش هزینه ها
  • افزایش بهره وری
  • بهبود ایمنی و بهداشت شغلی
  • حفاظت از محیط زیست
  • بهبود کیفیت محصولات و خدمات
  • بهبود روابط با تامین کنندگان و شرکای تجاری

 

 

گواهی ایزو معتبر را چگونه تشخیص دهیم؟

مراکز صدور گواهی نامه (CB)خود توسط مراکز اعتبار بخشی  (AB) مورد ممیزی و تایید قرار میگیرند و مراکز اعتبار بخشی (AB) توسط سازمان (IAF) باید به رسمیت شناخته شده باشند و این پروسه باید برای هر شرکت صدور گواهینامه ایی که ادعا میکند گواهینامه معتبر صادر میکند، چک شود .  

 

   2

مشاور ایزو کیست و چه وظیفه ای دارد؟

مشاور ایزو، فردی متخصص در زمینه استانداردهای ایزو است که به سازمان ها برای استقرار الزامات هر ایزوی بین المللی و دریافت گواهینامه ایزو کمک میکند. وظایف مشاور ایزو عبارتند از:

  • مشاور ایزو به سازمان کمک می کند تا استاندارد ایزو مناسب با نیازها و اهداف خود را انتخاب کند.
  • مشاور ایزو الزامات استقرار یافته استاندارد ایزوی مورد نظر را به طور کامل در سازمان بررسی می کند و به سازمان کمک می کند تا عملکرد خود را با این الزامات مطابقت دهد.
  • مشاور ایزو کارکنان سازمان را در زمینه استقرار الزامات استاندارد ایزو آموزش می دهد.
  • مشاور ایزو فرآیند استقرار سیستم مدیریت بر اساس الزامات استاندارد ایزو را مدیریت میکند.
  • مشاور ایزو ممیزی داخلی برای بررسی انطباق سیستم مدیریت سازمان با الزامات استاندارد را انجام می دهد.

 

مشاور ایزو می تواند یک فرد یا یک شرکت باشد. این دو تفاوتهای بسیاری با هم دارند. شرکت های مشاوره در زمینه استقرار سیستم های مدیریتی دارای تخصص تیم، تجربه گسترده، منابع و ابزارهای به روز، پوشش گسترده ، مسئولیت حقوقی و تیم مشاوره قوی میباشند. این ها مزایاییست که با انتخاب یک شرکت مشاوره قوی و متخصص در زمینه استقرار سیستم های مدیریتی ایزو بدست می آورید. این در حالیست که مشاورانی که بصورت تکی کار میکنند و شرکت ثبت شده ای در این راستا ندارند معمولاً فاقد توانمندیهای فوق میباشند. مشاوران ایزو معمولاً دارای تحصیلات دانشگاهی در زمینه های مرتبط با مدیریت، کیفیت، یا مهندسی هستند. همچنین باید تجربه کافی در زمینه استقرار سیستم های مدیریت بر اساس استانداردهای ایزو را داشته باشند.

شرکت بین المللی مهندسی هیوا از سال 1382 در این عرصه تجربه اندوخته است و آماده ارائه خدمات مشاوره مهندسی در زمینه استقرار سیستم های مدیریتی ایزو به سازمانها، کارخانجات و صنایع مستقر در تهران میباشد.

 

مدت زمان لازم برای اخذ گواهی ایزو چقدر است؟

مدت زمان لازم برای اخذ گواهی ایزو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع استاندارد ایزو، حجم فعالیت سازمان، و میزان آمادگی سازمان برای استقرار سیستم مدیریت.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.