کد خبر : 28959 / /
/

بهترین نرم افزار مدیریت کارها یا اپلیکیشن پلنر کدامند؟ 3+ اپلیکیشن برنامه ریزی روزانه فارسی را بشناسید!

 

برنامه‌ریزی یکی از مهم‌ترین اعمالی است که می‌توانید به کمک آن به زندگی خود سروسامان بدهید. انتخاب بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی به شما اجازه می‌دهد تا حتی برای پیچیده‌ترین امور نیز یک بازه زمانی مشخص را تعیین کنید تا بتوانید با اطمینان خاطر کامل آن را به پایان برسانید. خوشبختانه اپلیکیشن‌های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا امور تحصیلی، شغلی، شخصی و... را به‌راحتی برنامه‌ریزی کنید. با ما در ادامۀ متن همراه شوید و این موارد را بیشتر بشناسید.

 

نرم‌افزار مدیریت کارها یا اپلیکیشن پلنر

پیش از معرفی بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی فارسی رایگان بهتر است شما را با این برنامه‌ها بیشتر آشنا کنیم. به‌طورکلی یک اپلیکیشن پلنر به ما این امکان را می‌دهد تا وظایف یا تسک‌های مختلف را به‌صورت کاملاً منظم دسته‌بندی کنیم و سپس یک زمان مشخص را به انجام آن‌ها اختصاص دهیم. در گذشته معمولاً از مواردی همچون دفترچۀ ‌یادداشت یا حتی سال‌نامه برای این نوع برنامه‌ریزی‌ استفاده می‌شد، اما اکنون می‌توانید به‌سادگی و با کمک تلفن همراه خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. متأسفانه تعداد برنامه‌های داخلی در این زمینه بسیار کم هستند.

بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی برنامه‌ای است که از سه بخش اساسی تشکیل شده باشد: بخش اول مربوط به تقویم داخلی آن اپ است. قسمت دوم را می‌توان بخشی دانست که در آن می‌توانید به مشخص کردن امور مدنظر خود بپردازید. قسمت آخر نیز به Reminders یا یادآورها اختصاص دارد. همۀ مواردی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم دارای این سه ویژگی‌ هستند و به همین دلیل می‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک گزینۀ قابل‌قبول و کاربردی یاد کرد.

1- اپلیکیشن برنامه ریزی روزانه فارسی تسکولو

تسکولو یک اپلیکیشن برنامه‌ریزی یا پلنر به زبان فارسی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کره است. این اپلیکیشن دارای ساختاری ویژه است که در آن تسک‌ها یا وظایف مدنظر خود را وارد یک سری کارت می‌کنید. سپس می‌توانید برای هر کارت یک مدت‌زمان مشخص تعیین کنید.

تسکولو در دو حالت رایگان و اشتراکی عرضه می‌شود. حالت رایگان تسکولو تمامی نیازهای شخصی شما را برطرف می‌‌کند و به همین دلیل است که باید آن را بهترین گزینۀ رایگان برای فارسی‌زبانان دانست. اگر قصد دارید برای شرکت یا کسب‌وکار خود برنامه‌ریزی کنید، بهتر است به سراغ پلن اشتراکی تسکولو بروید که برای آن باید هر ماه مبلغ مشخصی پرداخت شود.

2- اپلیکیشن دوایتیفای فارسی

برخی از افراد، بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی فارسی را دوایتیفای می‌دانند. این سرویس به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، اما به‌دلیل برخورداری از امکانات مناسب می‌توان آن را یک گزینۀ قابل‌قبول دانست. در دوایتیفای نیز شاهد به‌کارگیری همان ساختار کارتی هستیم که با کمک آن می‌توانید reminder یا یادآورهای گوناگونی را برای وظایف مختلف خود تنظیم کنید. این سرویس دارای حالت رایگان است، اما اگر علاقه‌مند به دریافت امکانات بیشتر هستید می‌توانید به سراغ پلن پولی آن بروید.

3- اپلیکیشن گوگل کلندر

اپلیکیشن گوگل کلندر

بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی در مارکت‌های بزرگی همچون گوگل پلی استور و اپ استور، اپ گوگل کلندر یا تقویم گوگل است. این اپ به‌صورت پیش‌فرض روی بسیاری از گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار نصب شده است و به کمک آن می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن اعمال خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنید. اپلیکیشن گوگل کلندر اگرچه ساختار ساده‌ای دارد، اما برای امور شخصی واقعاً مناسب است. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی آکادمی شریف مهر روش ساخت چنین اپ‌های حرفه‌ای و خاص را یاد بگیرید و مباحث مهم مربوط به آن مثل aso یا بهینه سازی اپلیکیشن آشنا شوید.

4- اپلیکیشن مایکروسافت تودولیست

گزینۀ بعدی در فهرست ما که از سوی برخی به‌عنوان بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی برای انواع سیستم‌عامل‌ها (حتی ویندوز) شناخته می‌شود todo list‌ از مایکروسافت است. این غول نرم‌افزاری، اپلیکیشن برنامه‌ریزی خود را با یک رابط کاربری دوستانه به شما ارائه می‌کند تا بتوانید تنها بر وظایف و امور مدنظرتان تمرکز کنید. تودولیست حتی به شکل آنلاین نیز قابل دسترس است و لازم نیست که حتماً اپ آن را روی سیستم‌عامل مدنظر خود نصب کنید.

5- اپلیکیشن نوشن

NOTION در سال ۲۰۲۳ غوغا به پا کرده است. تقریباً اکثر یوتیوبرها، نوشن را به‌عنوان بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی خود معرفی می‌کنند.

اپلیکیشن Notion یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین ابزارهای مدیریت کاری است که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها، تیم‌ها و فردی‌ها از آن استفاده می‌کنند.

. مهم‌ترین مشخصۀ این اپلیکیشن گستردگی امکانات آن است. تقریباً هر نوع فهرست، بولت پوینت، تقویم، یادآور و... را می‌توان در نوشن به‌سادگی پیدا کرد و از آن‌ها بهره برد. نوشن برای دانشجویان و دانش‌آموزان انتخاب بسیار خوبی به‌ شمار می‌رود. نکتۀ جالب در مورد این برنامه آن است که می‌توانید به کمک هوش مصنوعی آن به‌صورت خودکار مواردی همچون لیست خرید هفتگی یا ماهانه ایجاد کنید.

6- اپلیکیشن اورنوت

EVERNOTE با آن آیکون دوست‌داشتنی خود به بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی برای اکثر کاربران حرفه‌ای تبدیل شده است. این سرویس در ابتدا تنها به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کرد، اما امروزه امکان نصب اپ آن نیز وجود دارد که مزیت بسیار خوبی محسوب می‌شود. کارکرد اورنوت و نوشن بسیار شبیه به هم است، اما اورنوت علاوه بر برنامه‌ریزی می‌تواند جهت یادداشت‌برداری از کلاس‌ها نیز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. اورنوت رایگان است، اما خدمات پولی جداگانه هم دارد.

7- اپلیکیشن ترلو

اپلیکیشن trello

نمی‌‌توان به دنبال بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی گشت، اما نامی از اپلیکیشن ترلو (Trello) نبرد. این برنامۀ بسیار جذاب توانسته است به میلیون‌ها کسب‌وکار در سراسر جهان جهت برنامه‌ریزی مداوم و تعیین وظایف برای پرسنل مختلف یک تیم کمک کند. در این اپلیکیشن می‌توان تسک‌های مختلف را ایجاد کرد و حتی آ‌ن‌ها را از یک لیست اختصاصی به لیست دیگری انتقال داد. مهم‌ترین مزیت ترلو آن است که به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های مختلف را برای یک تسک مختلف اتچ (attach)‌ کنید. ترلو برای برنامه‌ریزی شخصی نیز مناسب است.

8- اپلیکیشن آسانا

اگر به دنبال بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی برای سیستم‌عامل اندروید هستید می‌‌توانید به سراغ اپلیکیشن آسانا بروید. این اپلیکیشن به‌صورت ویژه برای این سیستم‌عامل طراحی شده است، اما نسخۀ آی او اس آن نیز می‌تواند کاربردی باشد. در آسانا تمرکز اصلی روی تعریف یادآورهایی است که دقیقاً در زمان تعیین‌شده توسط شما وظایف مختلف را با کمک نوتیفیکشن اطلاع‌رسانی کنند. آسانا محیط کاربری بسیار جذابی دارد و از این نظر نیز خاص است.

9- گوگل کیپ

اگر قصد دارید برای امور بسیار شخصی همچون تهیۀ لیست خرید از سوپرمارکت یا مواردی این‌چنینی یک اپ برنامه‌ریزی داشته باشید، یا برای استفاده از بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی وقت مناسبی در برنامه خود قرار دهید، گوگل کیپ نیازهای شما را برطرف خواهد کرد. این برنامه کاملاً رایگان است و گوگل در قبال استفاده از آن هیچ مبلغی از شما دریافت نخواهد کرد.

بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی فارسی را خودتان بسازید!

برنامه‌ریزی برای امور مختلف امری است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید با خیال راحت زندگی خود را پیش ببرید. بارها ثابت شده ‌است که عدم توجه به همین موضوع منجر به ایجاد اضطراب و استرس در افراد مختلف می‌شود. امروزه می‌توان با کمک اپلیکیشن‌های پنلر به چنین نیاز مهمی پاسخ داد.

انتخاب بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی با توجه به گزینه‌هایی که به آ‌ن‌ها اشاره کردیم کار ساده‌ای خواهد بود، اما ممکن است حتی در بین این موارد نیز نتوانید امکانات مدنظر خود را بیابید. در این حالت بهتر است خودتان نسبت به ساخت یک اپلیکیشن پلنر اقدام کنید. دوره‌های آموزشی ساخت اپلیکیشن در آکادمی شریف مهر (sharifmehr.com) انتخاب بسیار مناسبی برای این کار هستند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.