کد خبر : 28961 / /
/

منابع اصلی برای آیلتس چیست؟ بهترین منبع برای گرفتن نمره آیلتس بالای 7 چیست؟ آکادمی زبان تات پاسخ تمامی این سوالات را در این مقاله داده است.

 

اگر شما هم قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید احتمالا در انتخاب منابع مناسب برای مطالعه و آمادگی آزمون به مشکل خورده‌اید که البته حق دارید چراکه امروزه تعداد بسیار زیادی از منابع به صورت کتاب و دیگر انواع آن وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد. اما واضح است که حتی اگر قرار باشد تمام زمان خود را برای مطالعه و درس خواندن بگذارید، باز هم زمان کافی برای مطالعه و تمرین تمام منابع را نخواهید داشت به همین دلیل ما سعی داریم در این مقاله بهترین کتاب‌ها برای آمادگی آزمون آیلتس را به شما معرفی کنیم.

 

بهترین منابع آزمون آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک

 

نکات مهم در انتخاب کتاب آیلتس

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، تعداد کتب مختص آیتس بسیار زیاد هستند و انتخاب بهترین آنها شاید چندان ساده نباشد. ما در ادامه نکاتی را برای شما آورده‌ایم که با رعایت کردن آنها می‌توانید بهترین منابع را برای خودتان انتخاب کنید که این کتب ممکن است با کتب مناسب برای دوست شما متفاوت باشد.

  • سطح زبان متقاضی

کلاس لیسنینگ آیلتس، کلاس رایتینگ آیلتس، کلاس گرامر آیلتس، کلاس ریدینگ آیلتس و کلاس اسپیکنینگ  تنها برخی از کلاس‌‌هایی هستند که در آکادمی تات برگزار می‌شوند. اما آیا یک زبان‌اموز باید همه آنها را باهم شرکت کند؟ قطعا خیر. در صورتی که سطح زبان انگلیسی شما ضعیف‌تر باشد بهتر است ابتدا کلاس‌های Pre-Ielts را سپری کرده و سپس دوره آیلتس را بگذارنید تا بتوانید تمام مفاهیم را درک کنید. در انتخاب کتاب نیز باید با توجه به سطح زبان انگلیسی خود، منبع مناسب آموزشی را انتخاب کنید.

 

آشنایی با سطوح مختلف زبان انگلیسی بر اساس CEFR

 

 

  • هدف متقاضی

آیا شما نیاز دارید در محل کار و تحصیل خود به زبان انگلیسی مسلط باشید، یا صرفا می‌خواهید در یک کشور خارجی زندگی کنید و مکالمات روزمره را داشته باشید؟ با توجه به این مورد، هر فرد ممکن است به کتاب‌های خاصی در تقویت زبان انگلیسی خود نیاز داشته باشد.

 

 

  • اعتبار کتب

حتما شما هم می‌خواهید کارنامه آیلتس خود را با نمره دلخواه به دست آورید، برای رسیدن به هدف خود باید به دنبال کتاب‌های معتبر باشید که دقیقا نیازهای شما را برای آزمون آیلتس برآورده می‌کنند. پس در زمان انتخاب کتاب‌ها به مولف، انتشارات و اعتبار آنها نیز توجه کنید.

 

  • کتاب‌هایی دارای آزمون

بهتر است در زمان انتخاب کتاب‌های آیلتس، آن دسته را انتخاب کنید که دارای آزمون هستند چراکه این دسته از کتاب‌ها علاوه بر آموزش، میزان دریافت مطالب را نیز می‌سنجند بنابراین شما می‌توانید متوجه شوید که آیا آمادگی رفتن به دروس پیشرفته‌تر را دارید یا خیر. معمولا پاسخ آزمون‌ها و سوالات نیز در چنین کتاب‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند مطالبی که یاد نگرفته بودید را فرا گیرید.

 

معرفی برخی از بهترین منابع آیلتس

حالا که با نکات مهم در زمان انتخاب منابع آشنا شدید، زمان آن رسیده است که برخی از بهترین کتاب‌های مناسب برای آزمون آیلتس را نیز بشناسید. در ادامه برخی از این کتب را مختصرا معرفی خواهیم کرد.

4 مهارت آیلتس کدامند؟ راهکارهای کسب نمره بالا در هر مهارت

 

 

  • Cambridge IELTS 10 to 16

در این کتاب‌ها شما به طور دقیق با آزمون آیلتس آشنا می‌شوید چراکه آزمون‌های آیلتس در دوره‌های قبل در این کتاب آورده شده است که با توجه به پاسخ سوالات و همچنین انتشارات معتبر (دانشگاه کمبریج) یکی از منابع ضروری برای افرادی است که در حال آمادگی برای آزمون آیلتس هستند.

 

  • English Collocation in Use (Advanced)

مجموعه InUse یکی از بهترین منابع برای افرادی است که قصد دارند زبان انگلیسی خود را با هر هدفی ارتقا دهند. این کتاب در 60 درس طراحی و منتشر شده است و همچون دیگر کتاب‌های این مجموعه علاوه بر درس شامل آزمون‌ها و پاسخ صحیح آنها در انتهای کتاب است.

 

  • English Vocabulary in Use

مهم نیست شما در کلاس آنلاین آیلتس شرکت کرده‌اید و یا هر روش دیگر را برای آمادگی خود در آزمون آیلتس در پیش گرفته‌اید، ارتقای دایره لغات یکی از ضروری‌ترین نیازهای شما در هر 4 مهارت آزمون آیلتس است که باید همیشه بر روی آن کار کنید. کتاب English Vocaulary in Use یکی از بهترین منابع افزایش دایره لغات زبان انگلیسی است که به متقاضیان آزمون آیلتس کمک بزرگی می‌کند.

 

  • The Official Cambridge Guide to IELTS

این کتاب‌ها توسط انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شده است و هر 4 مهارت را برای دو نوع آزمون (آکادمیک و جنرال) پوشش می‌دهد. با مطالعه این کتاب به صورت قدم به قدم با آزمون آیلتس و نکات مهم برای کسب نمره آیلتس بالا آشنا خواهید شد.

 

  • Barron’s IELTS super pack

در این کتاب شما می‌توانید با آزمون‌های آیلتس آزمایشی آشنا شوید که لغات ضروری آورده شده در این کتاب باعث شده که یکی از بهترین منابع برای افرادی باشد که قصد دارند خود را برای آزمون آیلتس آماده کنند. آموزش آنلاین آیلتس، حضوری و یا حتی خودخوان باید به کمک منابع مناسب انجام شوند که این کتاب یکی از بهترین منابع برای این هدف است.

 

  • Cambridge Vocabulary for IELTS

یکی دیگر از بهترین کتب در زمینه ارتقا دایره لغات کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS است که همان‌طور که از نام آن مشخص است توسط انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شده است و از اعتبار بالایی برخوردار است.

 

  • Official IELTS Practice Materials

طراحان سوالات آیلتس این کتاب را طراحی کرده و نکات مهم برای کسب نمره بالاتر را در کنار آزمون‌های آزمایشی در کتاب جای داده‌اند که با مطالعه آنها می‌توانید نمره آیلتس خود را ارتقا دهید. برای آنکه تنها یک بار هزینه آزمون آیلتس را پرداخت کنید، بهتر است که این کتاب و دیگر کتب معتبر را به خوبی مطالعه و تمرین کنید.

 

  • Cambridge Grammar for IELTS

آشنایی با گرامر انگلیسی به متقاضیان آزمون آیلتس کمک می‌کند که برای هر 4 مهارت آیلتس آماده باشند. در این کتاب نکاتی جامع و کاملا کاربردی به خصوص برای مهارت‌های ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ آیلتس آورده شده است. در صورتی که آموزش آیلتس را به صورت خودخوان در پیش گرفته‌اید، این کتاب را فراموش نکنید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.