کد خبر : 28970 / /
/

خرید دستکش ایمنی هوبارت یک اقدام حیاتی برای حفاظت از سلامت و ایمنی کارگران در محیط کار است. انتخاب و استفاده از دستکش مناسب باعث کاهش حوادث و صدمات می‌شود و به افراد اطمینان می‌دهد که در محیط کار خود در معرض خطرات حداقلی هستند.

 

دستکش‌های ایمنی وسایل حفاظت فردی هستند که برای محافظت از دست‌ها در برابر آسیب‌های مختلف مانند برش، سایش، مواد شیمیایی، حرارت و شوک الکتریکی استفاده می‌شوند. امروز در این مطلب دستکش ایمنی هوبارت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دستکش ایمنی

قبل از پرداختن به معرفی دستکش هوبارت بهتر است درباره‌ی دستکش ایمنی و کاربرد آن بیشتر بدانیم.

دستکش‌های ایمنی نقش مهمی در حفاظت از دست‌ها در مقابل خطرات مختلف در محیط کار ایفا می‌کنند. این خطرات می‌توانند شامل آسیب‌های مکانیکی، حرارتی، شیمیایی، الکتریکی، یا خطرات بیولوژیکی باشند.

در هر صنعت و محیط کاری، انتخاب دستکش ایمنی مناسب و متناسب با خطرات موجود از اهمیت بسیاری برخوردار است تا کارگران در معرض خطرات کمتری باشند و امنیت شغلی بهبود یابد. دستکش‌های ایمنی انواع متفاوتی دارند. با توجه به نوع هرکدام از این دستکش‌های ایمنی کاربرد این دستکش‌ها نیز در صنعت متفاوت است. مانند دستکش‌های نسوز برای کار با مواد داغ، دستکش‌های دی‌الکتریک برای کار با برق، و دستکش‌های مقاوم در برابر مواد شیمیایی. اهمیت استفاده از دستکش‌های ایمنی در محیط‌های کاری بسیار زیاد است و بخشی از استانداردهای ایمنی را تشکیل می‌دهند. در ادامه به معرفی یکی از این نوع دستکش‌های ایمنی، دستکش هوبارت می‌پردازیم.

 

دستکش ایمنی هوبارت

دستکش‌های ایمنی هوبارت (Hobart) به تجهیزات حفاظت فردی متعلق به برند هوبارت آلمان اشاره دارند. از دستکش هوبارت معمولاً برای محافظت از دست‌ها در هنگام انجام کارهای صنعتی یا حرفه‌ای مانند صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع دارویی و دیگر صنایع مشابه استفاده می‌شود. این دستکش‌ها می‌توانند از چرم، کفشورهای مقاوم در برابر حرارت، یا دیگر مواد تقویت‌شده برای مقاومت در برابر برش‌ها، سوختگی‌ها و ساییدگی‌ها ساخته شده باشند. دستکش‌های ایمنی هوبارت نیز برای استفاده در محیط‌هایی مانند جوشکاری، کار با مواد داغ، یا با ماشین‌آلات سنگین طراحی شده‌اند.

دستکش هوبارت به دلیل داشتن خصوصیاتی همچون مقاومت در برابر حرارت، اسید، قلیایی، گریس و روغن، محافظت بیشتری برای دستان کاربر فراهم می‌کند. دستکش هوبارت از موادی همچون پلی‌اتیلن، پلی‌اورتان، پلی‌کربونات و یا نئوپرن ساخته می‌شود. این دستکش به دلیل داشتن طراحی منحصر به فرد، انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت در برابر خوردگی و پارگی، از دستکش‌های مناسب برای کاربردهای صنعتی و غذایی محسوب می‌شود. همچنین دستکش هوبارت به دلیل داشتن طراحی بدون درز و داشتن متریال‌هایی باعث جذب عرق نمی‌شود و از سر خوردن دستکش کاسته می‌شود. این دستکش هوبارت به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای استفاده در صنایع مختلف شناخته می‌شود.

نقش دستکش ایمنی در صنعت

حفاظت در برابر آسیب‌های مکانیکی:

دستکش‌های مقاوم به برش، خراش و ضربه می‌توانند در مواجهه با اشیاء تیز، تیغه‌ها، و وسایل مکانیکی دیگر حفاظت فراهم کنند.دستکش هوبارت نیز به دلیل جنسی که در ساخت آن استفاده شده در برابر این آسیب‌ها مقاوم است.

حفاظت در برابر حرارت و سرما:

دستکش‌های حرارتی می‌توانند در مواجهه با دماهای بالا یا پایین کاربرد داشته باشند. این شامل دستکش‌های عایق حرارتی برای کارهای پخت و پز، دستکش‌های ضد سرما برای محیط‌های سرد و دستکش‌های مقاوم به حرارت بالا برای صنایع مانند فولاد، گاز و نفت است. دستکش هوبارت به دلیل عایقی که در آن وجود دارد در برابر سرما و گرما مقاومت بسیاری دارد.

حفاظت در برابر مواد شیمیایی:

دستکش‌های ایمنی از جنس‌های مانند لاتکس، نایلون، یا نایلون مستحکم در برابر تماس با مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستکش‌ها جلوگیری از تماس مستقیم با مواد شیمیایی و جلوگیری از آسیب به پوست را فراهم می‌کنند.

حفاظت در برابر خطرات الکتریکی:

برخی از دستکش‌ها برای حفاظت در برابر جریان الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستکش‌ها عمدتاً در صنعت الکتریکی یا الکترونیک مورد نیاز هستند.

حفاظت در برابر خطرات بیولوژیکی:

در صنایع بهداشتی، پزشکی و دیگر حوزه‌هایی که ممکن است با مواد بیولوژیکی یا میکروب‌ها سر و کار داشته باشند، دستکش‌های حاوی مواد ضد باکتری و ضدویروس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستکش هوبارت تمام چرم آلمانی:

 دستکش هوبارت یکی از محصولات پر فروش و محبوب در حوزه جوشکاری است. در واقع این محصول یک محصول تخصصی در حوزه دستکش های ایمنی است که استفاده آن به صورت تخصصی است.

دستکش ایمنی به دلیل اینکه سلامتی دست‌ها تحت تاثیر آن است بسیار پراهمیت می‌باشد. به همین دلیل استاندارد ها و کیفیت لازم باید در طراحی و تولید این دستکش ایمنی رعایت شود. دستکش هوبارت تمام چرم جز محصولاتی است که کیفیت ساخت آن بسیار پر اهمیت است. به همین منظور در تولید این دستکش از بهترین متریال استفاده شده است. در تولید دستکش هوبارت از بهترین و بالاترین درجه کیفی چرم گاوی استفاده شده است. این دستکش با یک ساختار مهندسی شده طراحی شده به شکلی که ضخامت کل دستکش در سراسر آن به صورت یکسان می‌باشد. این محصول ضمن داشتن کیفیت استثنایی و استقامت بسیار بالای خود، از انعطاف بسیار زیادی برخوردار است که آن را تبدیل به یک دستکش بی نظیر در زمینه جوشکاری کرده است.

در ساخت این محصول از یک آستر از جنس نمد و بسیار راحت استفاده شده است که باعث میشود در حین کار خستگی برای دست‌ها به وجود نیاید. به همین دلیل می‌توان بی‌وقفه و در ساعات طولانی در هنگام کار از دستکش هوبارت استفاده کرد. این دستکش هوبارت تمام چرم آلمانی تنها دستکشی است که ناحیه انگشت اشاره و شصت دست به صورت کامل با لایه های محکمی در آن پوشیده شده است. نوع دوخت این محصول نیز به شکلی است که آن را بسیار مقاوم و مستحکم کرده است.

تفاوت دستکش هوبارت و اتش نشانی

تفاوت اصلی بین این دو دستکش هوبارت و آتش نشانی، در استفاده از مواد و تکنولوژی‌های متفاوت برای ساخت آنها می‌باشد.

از دستکش هوبارت برای استفاده در صنایع غذایی، شیمیایی و دیگر صنایع مشابه استفاده می‌کنند و به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر حرارت، اسید، قلیایی، گریس و روغن، محافظت بیشتری برای دست‌های کاربران فراهم می‌کند. همچنین دستکش هوبارت از موادی همچون پلی‌اتیلن، پلی‌اورتان، پلی‌کربونات و یا نئوپرن ساخته می‌شود.

اما از دستکش آتش نشانی برای استفاده در حوادث اضطراری مانند آتش‌سوزی‌ها استفاده می‌شود. این دستکش‌ها به دلیل داشتن مواد مقاوم در برابر حرارت و شعله، مقاوم در برابر آب، خاک و دود، محافظت بیشتری برای دستان فراهم می‌کنند. دستکش آتش نشانی عمدتا از لایه‌های مختلف موادی همچون کاست، نایلون، کربن و گاهی اوقات پلی‌اورتان ساخته می‌شود.

تفاوت دستکش برزنتی و هوبارت

دستکش‌های برزنتی و هوبارت هردو از دستکش‌های بسیار پرکاربرد در صنایع هستند. تفاوت اصلی بین دو دستکش هوبارت و برزنتی در مواد استفاده شده در ساخت آنها است.

دستکش های برزنتی از موادی مانند لاتکس، نئوپرن، نایلون و پلی‌اورتان ساخته می‌شوند و به منظور مقاومت بالایی که در برابر سایش، بریدگی و پارگی از خود به نمایش می‌گذارند، در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستکش‌ها باعث عرق کردن دست نمی‌شوند و می‌توانند برای مدت طولانی بکار روند.

دستکش‌های هوبارت از لایه های مختلفی از جمله پارچه، فوم، و نایلون ساخته شده‌اند و به عنوان دستکش های چندمنظوره برای محافظت از دست‌ها در بسیاری از صنایع استفاده می‌شوند. این دستکش ها عموماً بهترین مقاومت را در برابر سایش، بریدگی و پارگی ندارند اما از لحاظ ظاهری جذاب تر هستند و بهترین قابلیت هوادهی دست را دارند.

بزگترین تفاوت این دو دستکش دقیقا در خصوص همین ویژگی هوادهی می‌باشد. دستکش هوبارت‌ عموماً بهترین قابلیت هوادهی را دارد اما برزنت‌ها مقاومت بیشتری در برابر خراشیدگی و سایش برای بسیاری از کاربردهای صنعتی مناسب تر هستند.

بیشترین استفاده دستکش هوبارت

  • شیشه گری

  • امور ریخته گری

  • ذوب مواد معدنی

  • امور تاسیساتی و ساختمانی

  • جوشکاری های صنعتی و تخصصی

  • فعالیت در فرآیندهای داغ متناسب با کوره های پخت

 

 

مزایای استفاده از دستکش هوبارت

  • افزایش سرعت و راندمان کار به دلیل رعایت اصول ارگونومی

  • متناسب با سایز دستان و ایجاد راحتی در حین کار

  • مقاوم در برابر حرارت و دمای بالا

  • دارای عایق‌های الکتریکی برای جلوگیری از برق گرفتگی

  • پوشش سطح مناسبی از دست و ساعد

  • دارای جنس محکم و مقاوم در برابر سوراخ شدن

  • مقاوم در برابر نفوذ رطوبت

  • دارای تنفس خوب و جلوگیری از تعریق دستان

  • عایق بندی شده با چرم گاوی برای جلوگیری از نفوذ آلودگی‌ها

  • دارای وزن مناسب برای جلوگیری از ایجاد اختلال در حین کار

استانداردهای رعایت شده در دستکش هوبارت

  • استاندارد EN408 که مقاومت دستکش در برابر قطرات فلز مذاب، شعله مستقیم و گرمای تابشی را نشان می‌دهد.

  • استاندارد EN388 که مقاومت ساق دستکش‌ها و ماندگاری آن در دمای بالا را بررسی می‌کند.

  • استاندارد EN420 که ارگونومی و راحتی دستکش‌ها را موردبررسی قرار می‌دهد.

چرا استفاده از دستکش هوبارت اهمیت دارد؟

حفاظت از دست‌ها:

  • دستکش‌ هوبارت مانند یک لایه محافظ بر روی دستان عمل می‌کنند و از تماس مستقیم با مواد خطرناک، مواد شیمیایی، اشیاء تیز یا داغ، و دیگر خطرات حفاظت می‌کنند.

کاهش خطرات مکانیکی:

  • در محیط‌هایی که خطرات مکانیکی مانند برش، ضربه، خراش و سایر آسیب‌ها وجود دارد، دستکش هوبارت می‌تواند آسیب و صدمات به دست‌ها را به حداقل برساند.

حفاظت در برابر مواد شیمیایی:

  • در صنایع شیمیایی، دستکش‌های هوبارت از جنس‌های مختلفی استفاده می‌شوند تا از تماس با مواد شیمیایی جلوگیری کرده و پوست را حفاظت کنند.

جلوگیری از الکتریسیته ساکن:

  • دستکش‌ هوبارت مقاوم به الکتریسیته ساکن در صنایع الکتریکی هستند تا کارگران را در معرض خطرات الکتریکی قرار ندهند.

انطباق با استانداردها:

  • دستکش‌ هوبارت معمولاً با استانداردها و مقررات ایمنی تطابق دارند. این به معنای اطمینان از کیفیت و عملکرد بهینه در شرایط مختلف است.

افزایش راحتی و بهبود عملکرد:

  • استفاده از دستکش هوبارت باعث افزایش راحتی کارگران می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد که بهتر و با اطمینان بیشتری در محیط کار عمل کنند.

مناسب برای صنایع مختلف:

  • هر صنعتی نیازهای خاص خود را دارد و دستکش‌های هوبارت با تنوع مواد و طراحی‌، متناسب با نیازهای مختلف صنایع تولید می‌شوند.

نکات مهم در انتخاب دستکش ایمنی

نوع خطرات:

  • شناختن نوع خطرات موجود در محیط کار شما اولین گام است. اگر خطرات از جمله برش، خراش، آسیب‌های مکانیکی، مواد شیمیایی یا حتی خطرات حرارتی باشند، دستکش مناسب باید از جنس و طراحی مناسبی برخوردار باشد.

مواد ساخت:

  • مواد دستکش بسیار مهم هستند. مثلاً، دستکش‌های لاتکس برای مقاومت به مواد شیمیایی، دستکش‌های نایلون برای حفاظت در برابر خطرات مکانیکی، و دستکش‌های نایلون مقاوم به حرارت برای محیط‌های داغ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سایز و اندازه:

  • دستکش باید به اندازه دقیق دست شما باشد تا از انطباق مناسب و عملکرد بهینه برخوردار باشد. دستکش‌های بیشتر در اندازه‌های مختلف وجود دارند.

تعویض و استفاده دوباره:

  • برخی دستکش‌ها قابلیت تعویض و استفاده دوباره دارند، در حالی که برخی دیگر مناسب برای استفاده یکباره هستند. تصمیم بر اساس نوع کار و تعداد استفاده‌ها را بگیرید.

پوشش دست:

  • انتخاب بین دستکش‌های یکپارچه (بدون انگشت) یا دستکش‌های دارای انگشت، به نوع کاری که انجام می‌دهید بستگی دارد. برخی مواقع نیاز به دقت بیشتر در انگشتان و برخی مواقع نیاز به حفاظت کل دست و انگشتان دارید.

تهویه:

  • در برخی مواقع، تهویه دستکش مهم است تا از گرما و رطوبت کمکی شود. دستکش‌هایی با داشتن سوراخ‌ها یا مواد تهویه ممکن است مناسب‌تر باشند.

استانداردها و گواهی‌نامه‌ها:

  • اطمینان حاصل کنید که دستکش‌ها به استانداردهای ایمنی معتبری مانند ANSI یا EN تطابق دارند. این استانداردها معمولاً به نوع و استفاده موردی دستکش اشاره دارند.

راحتی و قابلیت حرکت:

  • دستکش باید به شما اجازه حرکت آزادانه داده و از راحتی در انجام کارهایتان حاصل کند. دستکش‌هایی با طراحی ارتقاء یافته و خواص انعطاف‌پذیری می‌توانند این هدف را بهبود بخشند.

خرید دستکش هوبارت به صورت آنلاین

توجه به کیفیت و مشخصات فنی دستکش‌ها، نقش مهمی در حفاظت از کارکنان در برابر آسیب‌های احتمالی در محیط‌های کاری دارد. از آنجا که دستکش‌ها باید شرایط کاری خاصی را تحمل کنند، بهتر است که کاربران قبل از خرید یا انتخاب دستکش‌ها، به دقت نسبت به استانداردهای مورد نیاز و مشخصات مطلوب تحقیق کنند.. فروشگاه تدبیر پاسارگاد نوآور سال‌ها با تجربه در زمینه عرضه عمده تجیزات ایمنی در این حوزه در حال فعالیت می‌باشد. یکی از محصولاتی که این فروشگاه به صورت عمده و همچنین به صورت آنلاین با قیمتی ویژه و مناسب به مشتریان خود ارائه می‌دهد دستکش هوبارت می‌باشد.

کاربرانی که قصد خرید و استفاده از این نوع دستکش هوبارت را دارند می‌توانند با مراجعه به سایت تدبیرپاسارگاد نوآور انواع متفاوتی از دستکش‌های ایمنی و همچنین دستکش هوبارت را مشاهده کنند. و در صورت لزوم مشاوره می‌توانند از مشاوره تخصصی کارشناسان این مجموعه بهره‌مند شوند. و همچنین با خرید این محصول از خدمات پس از فروش این مجموعه نیز بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.