کد خبر : 28983 / /
/

 

همانطور که میدانید پتاسیم هیدروژن فتالات، نوعی ترکیب شیمیایی و سمی است که به صورت جامد بوده و بی رنگ یا سفید می‌باشد. فرمول مولکولی این ماده شیمیایی C8H5KO4 بوده و نام اختصاری آن KHP می‌باشد و جرم مولی آن حدود 22/204 گرم بر مول است. KHP نوعی ترکیب نمک و اسید است که درون مایعاتی همچون آب و الکل به صورت محلول می‌باشد و به خوبی حل می‌شود. نقطه ذوب و نقطه جوش این ماده اسیدی به ترتیب 295 و 3/378 درجه سانتی گراد می‌باشد. همچنین این ماده شیمیایی در دمای اتاق، کاملا پایدار است. ناگفته نماند که برای تهیه و اطلاع از قیمت مواد شیمیایی و پتاسیم هیدروژن فتالات میتوانید به نمایندگی مرک ایران شرکت دایا اکسیر مراجعه کنید. پس بنابراین با خیال راحت میتوانید انواع لوازم آزمایشگاهی و مواد شیمیایی و ... را از این مرکز معروف فروش مواد آزمایشگاهی تهران تهیه نمایید. البته ناگفته نماند که برند مرک بهترین و باکیفیت ترین محصولات شیمیایی را تولید می‌کند.

 

پتاسیم هیدروژن فتالات چه کاربرد هایی دارد؟

همانطور که میدانید پتاسیم هیدروژن فتالات در آزمایشگاه های تحقیقاتی و صنعتی از کاربرد های بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال، این ماده شیمیایی را به عنوان تیتراسیون مورد استفاده قرار می دهند. این ماده شیمیایی مقداری اسیدی است و به همین دلیل در تیتراسیون های اسید پاشی از آن استفاده می‌کنند. همچنین به دلیل جامد بودن باعث وزن گیری دقیق و آسان اسید ها  می‌شود. برای کالیبراسیون PH متر از این ماده استفاده می‌کنند، زیرا PH این ماده درون انواع محلول ها بسیار پایدار است. ناگفته نماند که هیدروژن فتالات برای تست کل کربن آلی (TOC) استاندارد بسیار مفیدی است. لازم به ذکر است که برای آنالیز تست گرماسنجی از هیدروژن فتالات به عنوان استاندارد مفید استفاده می‌شود. قیمت پتاسیم هیدروژن فتالات نسبت به سایر مواد شیمیایی بسیار ارزان می‌باشد. همچنین این ماده شیمیایی در محیط اتاق به راحتی خشک شده و توسط هوا اکسید نمی‌شود.

از پتاسیم هیدروژن فتالات در ترکیباتی که دارای اسید هیدروکلریک (HCl) و هیدروکسید سدیم (NaOH) هستند به عنوان عامل بافری استفاده می‌کنند. البته باید توجه کرد که PH باتری در کدام طرف قرار دارد.

ترکیبات هیدروژن فتالات

 

 

این ماده شیمیایی چه خطراتی به همراه دارد؟

همانطور که میدانید همه مواد شیمیایی خطرات و عوارضی را به همراه دارند که پتاسیم هیدروژن فتالات هم از این قاعده مستثنی نیست. پس بنابراین بهتر است حین استفاده از تمام مواد شیمیایی نکات ایمنی را رعایت کنید. ناگفته نماند که پتاسیم هیدروژن فتالات تحریک کننده چشم و پوست می‌باشد. بهتر است حین کار با این ماده سمی از دستکش و عینک های مخصوص آزمایشگاه استفاده کنید. البته این ماده شیمیایی باعث تحریک سیستم تنفسی می‌شود که استفاده از ماسک در حین کار با تمام مواد شیمیایی الزامی است. شرکت دایا اکسیر یکی از بهترین و معتبر ترین شرکت هایی می‌باشد که انواع لوازم آزمایشگاهی و مواد شیمیایی را تولید می‌ کند. اگر قصد خرید انواع لوازم آزمایشگاهی و مواد شیمیایی را دارید بهتر است به شرکت دایا اکسیر مراجعه کرده و لوازم مورد نیازتان را با قیمت مناسب خریداری کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.