کد خبر : 29021 / /
/

 

یکی از مصالحی که برای زیبا سازی محیط از آن استفاده می شود موزاییک بتنی پیاده رو می باشد که به آن موزاییک شسته و یا موزاییک واش بتن نیز گفته می شود . در این نوع از موزاییک ها عموما از سنگ دانه های ریز ، جهت نمای بهتر و زیبایی بیش تر استفاده می شود . همان طور که از نامش مشخص است ، جنس موزاییک بتنی از بتن می باشد ؛ به همین دلیل علاوه بر زیبایی و نمای ظاهری ، از کیفیت بالا و استحکام زیادی برخوردارند .

موزاییک بتنی پیاده رو از خصوصیت های زیادی برخوردار است که آن ها را در ادامه برای شما شرح می دهیم :

1 . پایدار بودن در برابر نفوذ آب :

همان طور که گفتیم جنس موزاییک بتنی از بتن می باشد . مواد تشکیل دهنده بتن اجازه ی نفوذ آب را به داخل موزاییک نمی دهد . به همین دلیل این نوع از موزاییک با آب باران و . . . ترک نمی خورد و نمی شکند .

2 . نصب آسان موزاییک بتنی :

این نوع از موزاییک ها نسبت به نوع های دیگر آسان تر نصب می شوند . البته این به این معنا نیست که نباید در نصب آن دقت داشت . با زیر سازی صحیح به راحتی می توان این موزاییک را نصب کرد ، و از استحکام و مقاومت آن آسوده خیال بود .

3 . متنوع بودن موزاییک بتنی :

گونه ی بتنی موزاییک ، از هر لحاظ که بخواهید دارای تنوع می باشد . از لحاظ سایز و اندازه ، رنگ بندی و . . . . متنوع بودن این نوع از موزاییک به طراحان اجازه ی آن را می دهد که از طرح های متفاوت و متنوع استفاده کنند و الگوهای زیبا و گوناگونی ایجاد کنند .

4 . مقاومت و پایداری موزاییک بتنی :

به علت مقاوم و پایدار بودن بتن در برابر فشار ، آب ، گرما و حرارت و عوامل محیطی گوناگون ، این موزاییک نیز از مقاومت بالایی برخوردار است . به همین خاطر به سختی و به ندرت دچار فرسودگی و یا شکستگی و آسیب دیدگی می شود .

5 . زیبایی ظاهری و نمای موزاییک بتنی پیاده رو:

از این نوع موزاییک همواره به عنوان یک روند زیبا سازی استفاده می شود که از طرح ها و الگو های هنری و فرهنگی بهره گرفته شده است .

 

موزاییک بتنی پیاده روانواع گوناگونی دارد که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم :

این موزاییک ها از آن جهت که سنگ ریزه های تشکیل دهنده آن ها باهم تفاوت دارند ، از یک دیگر تفکیک می شوند .

1 . موزاییک بتنی از نوع آنتیک :

این گونه از موزاییک به دلیل متراکم بودن سنگ دانه ها ، دارای بافت منسجم تری می باشد . سنگ دانه های آن از سنگ های کوچک معدنی تشکیل شده است که باعث زیبایی چندین برابری آن شده است . همچنین دارای استحکام و مقاومت زیادی می باشد .

2 . موزاییک بتنی از نوع معمولی :

این نوع موزاییک از نوع قبلی سنگ های درشت تری دارد .

به همین دلیل دارای انسجام کم تری نسبت به موزاییک بتنی پیاده رواز نوع آنتیک می باشد .

 اما بعد از این که فرایند تولید آن به پایان رسید ، سطح آن با استفاده از فرچه های فلزی شسته می شود تا صاف و یک دست و منظم شوند ، و به مقدار مشخص و معینی از موزاییک خارج بمانند .

 به دلیل اینکه در این نوع موزاییک از سنگ های نا همگن استفاده می شود ، نا همواری و پستی بلندی بیش تری نسبت به نوع قبلی دارد . درست است که استحکام و مقاومت آن نسبت به موزاییک بتنی نوع آنتیک کم تر است اما همچنان دارای استحکام و پایداری زیادی می باشد و فرسودگی و خراب شدن آن به ندرت و سختی می باشد .

 

استفاده و کاربرد موزاییک بتنی پیاده رو :

از این گونه موزاییک ها می توان در تمامی مسیر های عبور و مرور استفاده کرد زیرا در برابر گرما و حرارت و فشار مقاوم می باشند ؛ اما بهتر است در مناطق سرد سیر از آن استفاده نشود ، زیرا در برابر سرما دارای استقامت کم تری می باشد . از این موزاییک ها همچنین برای حیاط ، محوطه ساختمان ها ، ویلا ها ، برج ها ، مجتمع های مسکونی ، پشت بام ، روف گاردن ، پارکینگ ها ، تمامی مسیر های عبور خودرو ، پالایشگاه ها ، کارخانه ها ، باغ و تالار ها ، مجموعه های گردشی و تفریحی و . . . استفاده می شود .

 

قیمت موزاییک بتنی پیاده رو:

11

به طور کلی موزاییک ها کم هزینه و مقرون به صرفه هستند ؛ چرا که تمامی مواد تشکیل دهنده موزاییک و مصالح سازنده ی آن داخل کشور خودمان وجود دارد و تولید می شود .

 همچنین قابل گفتن است که قیمت موزاییک بتنی پیاده روآنتیک از موزاییک بتنی معمولی بیش تر می باشد . زیرا جمع آوری و الک کردن سنگ ریزه های آنتیک بسیار زحمت  بیشتری دارد و همچنین دارای کیفیت بیش تری می باشد که باعث می شود در پایان کار هزینه ی بیش تری متحمل شود .

با این حال که موزاییک ها مقرون به صرفه هستند ، کفپوش گلشن فرصتی استثنایی برای شما مشتریان عزیز به وجود آورده است تا بتوانید از تخفیف های باور نکردنی و عالی فقط و فقط تا شب عید استفاده کنید . فرصت را غنیمت بشمارید و کیفیت و اصالت را با ما تجربه کنید

منبع : www. kafpooshegolshan.ir

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.