کد خبر : 29023 / /
/

 

 

کد های خطای ماشین لباسشویی سامسونگ به شما این امکان را می دهند تا با استفاده از این کد ها، بررسی مشکل پیش آمده برای شما راحت تر شود. نمایان شدن اعداد یا حروف به معنی آن است که مشکلی در عملکرد ماشین لباسشویی رخ داده است. ممکن است بعضی موارد مشکل ایجاد شده ساده باشد که در آن صورت خودتان می توانید بدون اینکه با نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ فردیس تماس بگیرید آن را برطرف کنید. 

در این مطلب قصد داریم به بررسی کد های عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ بپردازیم و نکاتی را در این مورد بیان کنیم.

 

کد های عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین های لباسشویی‌ سامسونگ ممکن است با خطا هایی روبرو شوند که هر کدام کد های مربوط به خود را جهت عیب یابی و تشخیص خطا دارند. این کد ها ممکن است بر اساس مدل و سری ماشین لباسشویی متفاوت باشند.

در ادامه تعدادی از کد های عیب یابی رایج در ماشین لباسشویی‌ های سامسونگ طبق نظر نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ در مارلیک ذکر می کنیم .

1.    کد DC یا UE

این کد به معنای توزیع نامتوازن بار لباس در دستگاه است. در این صورت، لباس ‌های اضافی را از دستگاه خارج کرد و مطمئن شوید که بار لباس به طور متناسب در دستگاه توزیع شده است؛ سپس دوباره برنامه شستشو را اجرا کنید.

2.    کد E5 یا SE

این کد به معنای وجود خطا در سنسور دور موتور است. در این صورت، بهتر است ماشین لباسشویی را خاموش کرده و برق آن را قطع کرده و سپس دوباره روشن کنید و ببینید که آیا خطا برطرف شده است یا خیر. در صورت وجود خطا بهتر است با یک تکنسین تماس بگیرید.

3.    کد E9 یا LE

کد های E9 و LE به معنای وجود خطا در موتور می باشند. در این صورت، بهتر است سریعا ماشین لباسشویی را به طور کامل خاموش کرده و جهت بررسی دقیق موتور ماشین لباسشویی خود با یک تکنسین تماس بگیرید.

4.    کد ND

این کد در صورت عدم تخلیه صحیح آب در دستگاه، نمایان می شود. دلیل آن می ‌تواند مسدود شدن لوله تخلیه یا خطای پمپ باشد. در این صورت، باید لوله تخلیه را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که خط تخلیه آزاد است.

جهت آشنایی با کد ها و رفع مشکل ماشین لباسشویی خود، بهتر است به دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه خود مراجعه کنید. در دفترچه راهنمای هر مدل ماشین لباسشویی معمولاً کد های عیب یابی و راه‌ حل‌ های مربوط به آنها فهرست شده‌ اند. 

پیشگیری از بروز و نمایش کد خطا در ماشین لباسشویی سامسونگ

مرکز تعمیر ماشین لباسشویی در گوهردشت کرج ، برای جلوگیری از بروز کد های عیب یابی و خطا در ماشین لباسشویی سامسونگ، می ‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

1.    رعایت دستورالعمل های استفاده از دستگاه

دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه را به دقت مطالعه کنید و دستورالعمل‌ های مربوط به نصب، استفاده و نگهداری ماشین لباسشویی را رعایت کنید. 

این موضوع شامل بارگذاری مناسب لباس‌ ها، استفاده از مقادیر صحیح از مواد شوینده و استفاده از برنامه‌ های شستشوی مناسب می شود.

2.    دستگاه را تمیز نگه دارید 

ماشین لباسشویی را تمیز نگه دارید و به منظور جلوگیری از رسوبات و لکه ‌های مواد شوینده، ماشین لباسشویی را به صورت دوره ای تمیز کرده و داخل آن را شستشو دهید. همچنین، مطمئن شوید که فیلتر ها و سیفون‌ های آب تمیز هستند و بدون مشکل کار می ‌کنند.

3.    عدم بارگذاری بیش از حد

بارگذاری بیش از حد لباس ‌ها در ماشین لباسشویی می‌ تواند باعث ایجاد تنش بر روی قطعات و سیستم‌ های داخلی شده که باعث بروز خطا می شود. پیش از اجرای یک دوره شستشو، حداکثر ظرفیت بارگذاری دستگاه را بررسی کنید و لباس ها را به تعداد مناسب در دستگاه قرار دهید.

4.    اجرای برنامه های مناسب

از برنامه ‌های شستشوی مناسب با توجه به نوع لباس‌ های خود استفاده کنید. مطمئن شوید که برنامه شستشوی انتخاب شده با نوع پارچه و حساسیت لباس‌ ها سازگار است.

5.    سرویس دوره ای

توصیه می شود تعمیرات و عیب یابی ماشین لباسشویی را  به صورت دوره ای  انجام دهید. این کار شامل بررسی و تعویض قطعات فرسوده مانند لوله‌ ها، سیم ‌ها و سنسور ها، بررسی و تمیز کردن درب و بستر های لباسشویی و همچنین بررسی و تنظیم صحیح بخش های الکترونیکی می شود.

همانطور که گفتیم می‌ توانید به دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه خود مراجعه کنید و راه‌ حل‌ های مربوطه را بررسی کنید. درصورتی که مشکل حل نشد، بهتر است تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا مشکل ایجاد شده را از طریق کد های عیب یابی شناسایی و برطرف کنند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.