کد خبر : 29181 / /
/

پس از شهادت ابراهیم رییسی در 30 اردیبهشت ماه سال 1403 در حادثه سقوط بالگرد ، دوران ریاست جمهوری این خادم ملت ناتمام مانده و چهاردهین انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود در سال 1404 برگزار گردد، ناگزیر به 8 تیرماه 1403 انتقال یافت.

 

 

به این ترتیب، جناحها و طیف‌های مختلف سیاسی که خود را برای انتخابات 1404 آماده کرده بودند مجبور شدند برنامه‌های خود را تسریع کرده و تنها پس از حدود 10 روز بعد از حادثه، کاندیداهای خود را معرفی نمایند.

مهرداد بذرپاش یکی از گزینه‌های اصلی جناح اصولگرا به حساب می آید که امید زیادی به ریاست جمهوری او می‌رود.

در هر حال انتخابات 1403 به فرموده مقام معظم رهبری یکی از پدیده‌های پر دستاورد انقلاب اسلامی است که باید به صورت پرشکوه و با شرکت حداکثری آحاد مردم برگزار گردد.

 

قرار با رییس جمهور شهید

وزیر راه و شهرسازی دولت شهید رییسی، متولد 20 مرداد 1359 در تهران است و فرزند شهید منصور بذرپاش، از شهدای جنگ تحمیلی است.

او پس از تکمیل مراحل ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، کاندیداتوری خود را به صورت رسمی اعلام نمود.

بذرپاش در اولین سخنرانی خود در وزارت کشور گفت: قرار من با رییس جمهور شهید پابرجاست. شهید زنده است و خللی بر عهدمان ایجاد نشده. پای وعده‌های رییس جمهور شهید ایستاده‌ایم و هیچ قول و قراری را فراموش نخواهیم کرد.

اقدامات آن شهید نباید ناتمام بماند. تعهد به ساخت 4 میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون شغل در سال و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دولت و حل ناترازی‌های کشور در بخش انرژی و اقتصادی و نیز تامین مالی کلان پروژه‌های کشور و سایر قول‌ها و وعده‌های ایشان را با جدیت دنبال خواهم نمود.

 

پیشینه مهرداد بذرپاش

  • وزیر راه و شهرسازی از 16 آذر 1401

  • رئیس دیوان محاسبات کشور در 40 سالگی با 158 رای موافق از مرداد 1399 تا 16 آذر 1401

  • رییس هیات مدیره بنیاد اجتماعی برکت احسان (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام)

  • صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز در 29 سالگی در سال 1388

  • نماینده مردم تهران در دوره نهم مجلس و عضوهیات رییسه مجلس شورای اسلامی از 7 خرداد 1391 تا 7 خرداد 1395

  • عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن

  • مدیرعامل شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر

  • قائم مقام بنیاد تعاون سپاه

  • معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان

  • مدیرعامل سایپا در 27 سالگی در سال 1386

  • مدیرعامل پارس خودرو در 27 سالگی در سال 1386

  • مشاور اجتماعی رئیس جمهور از 29 آذر 1389 تا دی 1389

  • معاون رئیس جمهور احمدی نژاد و رئیس سازمان ملی جوانان در 29 سالگی از 31 تیر 1388 تا 28 آذر 1389

تحصیلات و فعالیت های دانشگاهی

بذرپاش ورودی سال 1377 در رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف بود و در همان رشته با گرایش تولید صنعتی فارغ التحصیل شد. او در دانشگاه سرپرست بسیج دانشجویی بود. بذرپاش از سال دوم تحصیل به عضویت بسیج دانشگاه درآمد.

در سایت مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ادامه تحصیلات او، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و دانشجوی دکترای مدیریت تکنولوژی عنوان شده است. حواشی تحصیلات وی بسیار زیاد است، از جمله اینکه گفته می‌شود بورسیه خارج از کشور را به تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه علامه طباطبایی تبدیل کرده است.

 

شروع کار با احمدی‌نژاد

هنگامیکه محمود احمدی نژاد شهردار تهران شد، گروه مشاوران جوان شهرداری تهران را تاسیس کرد که حلقه رابط بین شهرداری تهران و جوانان بود. ریاست این گروه به عهده بذرپاش بود. پس از چندی بذرپاش مدیر فرهنگسرای خاوران نیز شد.

او با دختر علیرضا علی احمدی وزیر آموزش پرورش دولت نهم ازدواج کرد. علی احمدی مدتی هم ریاست دانشکده مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت ایران را بر عهده داشت.

در آخرین تغییرات، پدر زن مهرداد بذرپاش، راهی شرکت ملی نفتکش شد و به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب شد.

آنچه خواندید بخشی از سوابق تحصیلی و کاری مهرداد بذرپاش بود که در حال حاضر یکی از گزینه‌های اصلی طیف اصولگرای کشور است.

با این حال، باید در نظر گرفت که از کابینه ابراهیم رییسی سه نفر در انتخابات 1403 شرکت کرده‌اند: بذرپاش، صولت مرتضوی و محمدمهدی اسماعیلی. به نظر می‌رسد اسماعیلی گزینه اصلی حامیان سیاسی ابراهیم رییسی برای انتخابات پیش رو باشد و بذرپاش با حمایت گروه سیاسی دیگری پا به عرصه انتخابات 1403 گذاشته است.

می‌توانید با شرکت در نظرسنجی انتخابات، ما را از نظرات خود آگاه کنید و دیدگاه‌های خود را درباره مهرداد بذرپاش و رقبای او در انتخابات آتی بنویسید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.