کد خبر : 29185 / /
/

در زمان راه‌اندازی یک دفتر جدید باید به چیدمان دفتر کار توجه ویژه‌ای داشته باشید. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما را با شش نکته مهم در چیدمان دفتر کار آشنا کنیم که دانستن آنها ضروری است. پس اگر نکات و اصول چیدمان دفتر کار را نمی‌دانید با ما همراه باشید.

 

 

آشنایی با مراحل چیدمان دفتر کار (اتاق کار)

5

در زمان چیدمان اتاق کار و طراحی آن در ابتدای کار نیاز است که موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  1. بررسی شرایط و امکانات موجود: در ابتدا شما باید به فضای دفتر کار توجه کنید و از خود بپرسید که آیا به خرید صندلی اداری در تعداد بالا، مکان‌هایی چون اتاق جلسات، فضای استراحت کارمندان و غیره نیاز دارید یا خیر؟ و براساس آنها طراحی داخلی را انجام دهید.
  2. بررسی نیازها: در طراحی و چیدمان دفتر کار شما باید به نیازهایی که در سال‌های بعدی ممکن است به آنها احتیاج پیدا کنید نیز توجه کنید که می‌تواند شامل افزایش کارکنان، ایجاد یک فضای اتاق کنفرانس بیشتر و غیره باشد. در این صورت شما در آینده می‌توانید به راحتی با یک تغییر کوچک در فضای کاریتان آن را به چیزی که ایده‌آل است نزدیک‌تر کنید.
  3. آغاز طراحی داخلی: پس از بررسی نیازها، شرایط و امکانات موجود شما می‌توانید طراحی دفتر کار را به گروه‌های طراح بسپارید یا از آنها کمک بگیرید. حتماً در زمان طراحی و چیدمان دفتر کار به رفاه کارکنان توجه ویژه‌ای داشته باشید چرا که اگر کارمندان رفاه کافی نداشته باشند راندمان کاری در دفتر شما افت پیدا خواهد کرد.

آشنایی با اصول مهم در چیدمان دفتر کار

6

در چیدمان فضای دفتر کار شما باید به نحوه قرارگیری صندلی میز اداری توجه ویژه‌ای داشته باشید اینکه این اجزا چه شکل و رنگی دارند تاثیر زیادی در فضای کار خواهند داشت.

  1. مدیریت فضا: یکی از مهم‌ترین اصول در طراحی دفتر کار این است که فضا را مدیریت کنید استفاده درست از فضاهای مختلف تاثیر زیادی روی تعاملات و ارتباطات روزمره کارکنان در بخش‌های مختلف دفتر کار دارد. در کسب و کارهایی که فضای کمی در اختیار دارند باید از فضای موجود به شکل بهینه‌ای استفاده کرد و برای هر کدام از عناصر موجود در دفتر کار هدف مشخصی را تعریف کرد.
  2. دسترسی آسان به تجهیزات: تجهیزات ضروری و مورد نیاز در فضاهای مختلف دفتر کار چون اتاق جلسات، اتاق کارمندان و حتی اتاق استراحت باید در مکانی قرار بگیرند که کارکنان به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند این موضوع از تلف شدن زمان و کاهش بهره‌وری کارکنان جلوگیری می‌کند.
  3. انتخاب صندلی اداری: قطعاً یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای چیدمان یک دفتر ایده‌آل انتخاب درست صندلی اداری است که باید مطابق با نوع طراحی دکوراسیون دفتر کار( مدرن، مینیمالیسم، کلاسیک و غیره) انتخاب شوند. علاوه بر این در انتخاب و خرید صندلی اداری چرخدار و غیره حتماً به طراحی ارگونومیک و راحتی صندلی توجه کنید. برای مشاهده و خرید انواع مدل صندلی اداری چرخدار و ساده روی لینک کلیک کنید. (https://mobl-persian.ir/product-category/office-chair/)
  4. انتخاب میز اداری: یکی دیگر از اجزای مهمی که در چیدمان دفتر اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد میز اداری است که باید متناسب با نوع فعالیت کارمند انتخاب شود تا بتواند تمامی نیازهای او را پاسخگو باشد. برای کارمندان معمولاً میز کارشناسی یا میز کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته برای هر فرد میز جداگانه‌ای نیاز نیست.
  5. اجزای سالن جلسات: برای چیدمان سالن جلسات که عموماً برای همفکری و دیدار کارکنان با یکدیگر به طور مداوم استفاده می‌شود نیاز به چند صندلی و میز کنفرانس است. قطعاً خرید چند میز کار بزرگ برای شما به صرفه‌تر از خرید ده‌ها میز کار کوچک است.
  6. اجزای و نوع چیدمان مکان استراحت: برای استراحت کارمندان و بالا بردن بهره‌وری آنها شما باید یک فضایی مخصوص برای استراحت را ایجاد کنید. در این مکان نیاز به قرار دادن و چیدن وسایل مختلفی چون تختخواب اداری، کاناپه، میز قهوه‌خوری، تلویزیون و غیره است.

6 نکته مهم در چیدمان دفتر کار

7

ما در این بخش شما را با نحوه چیدمان فضای کار آشنا می‌کنیم که با دانستن آنها می‌توانید یک فضای کار ایده‌آل را ایجاد کنید.

  1. در چیدمان فضای کار فاصله‌ی بین مبلمان باید رعایت شود و نحوه چیدمان آنها مهم است.
  2. اگر فضای کاری شما کوچک است از مبل‌های چوبی یا استیل که رنگ‌های تیره دارند استفاده کنید تا فضا، جلوه‌ی بزرگ‌تری پیدا کند.
  3. اگر سبک طراحی دفتر شما مدرن است توصیه می‌کنیم که از صندلی‌ها و میزهای یکدست اداری استفاده کنید تا فضای چشمگیری را ایجاد کنند. برای ایجاد تمایز نیز می‌توانید از میزهایی با رنگ‌های مختلف استفاده کنید.
  4. در چیدمان فضای اداری باید یک فضای اختصاصی پنهان برای انبار کردن وسایل قرار دهید که این فضا می‌تواند در زیر میزها باشد. در صورتی که از قفسه‌ها برای نگهداری مدارک و اسناد استفاده می‌کنید این قفسه‌ها باید از لحاظ طراحی ظاهری با سایر مبلمان اداری تضاد نداشته باشند و جدا از مبلمان قرار بگیرند.
  5. از نورهای طبیعی در کنار نورهای مصنوعی استفاده کنید.
  6. برای احترام به ارباب رجوع و تاثیر مثبت در محیط کار حتماً از صندلی مناسب یا کاناپه برای آنها استفاده کنید.

نتیجه گیری

نوع طراحی فضای کار و چیدمان دفتر یا اتاق کار تاثیر زیادی در بالا بردن راندمان کاری کارکنان دارد. باید یک فضای متناسب با روحیات کارمندان و مراجعه کنندگان ایجاد کنید و با رعایت اصول چیدمان دفتر کار که ما در این مقاله به تفکیک در مورد هر کدام توضیحات لازم را دادیم بهترین چیدمان را داشته باشید. 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.