کد خبر : 29193 / /
/

سود پرک یا هیدروکسید سدیم یکی از محصولات شیمیایی پرکاربرد در انواع صنایع است. که در کشورمان ایران تولید کننده های بسیار زیادی سود پرک 99 درصد را در ابعاد وسیع تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند. تنوع تولید کننده در این حوزه قطعا سطح کیفیت مختلف را به دنبال دارد و این باعث سردرگمی خریداران و مصرف کنندگان سود پرک می شود. ما در این مقاله قصد داریم به شرح روش هایی بپردازیم که شما را در انتخاب سود پرک با کیفیت کمک می کند.

 

نشانه های ظاهری سود پرک با کیفیت:

  • پرک ها باید از نظر اندازه متوسط و درشت باشد.
  • وقتی سود پرک را در آب ریخته شود باید به سرعت حل شود.
  • بوی خاصی دارد و تنفس را با مشکل روبه رو می کند و باید حتما از ماسک استفاده کنید.
  • قدرت سوزانندگی باید در حدی باشد که اگر یک قطعه از سودپرک در دستمان بگیریم، به سرعت احساس سوزش کنیم.

نشانه های ظاهری سودپرک نامرغوب:

  • پرک های بسیار ریز شبیه به شکر و نمک
  • قیمت بسیار پایین تر از عرف بازار
  • قدرت سوزانندگی بسیار کم بطوری که هیچ احساس خاصی در صورت برخورد با پوست بدن ایجاد نمی کند.

نحوه قیمت گذاری سود پرک چگونه است؟

همانطور که گفته شد تنوع کیفی تولید سود پرک 99 درصد در ایران بسیار بالاست و این موضوع اثرگذاری بسیار زیادی در فرآِیند قیمت خرید سودپرک در بازار مصرف دارد. تفاوت بسیار زیاد قیمت این محصول قطعا نشانه سطح کیفیت متفاوت محصول است. شرکت کیمیا اکسیر سازان کوثر یکی از عرضه کننده های محصول سود پرک 99 درصد خالص بصورت عمده و خرد در سطح کشور است که سعی کرده تنوع عرضه محصول را در سبد خرید مشتری تکمیل کند.

 

موارد مصرف و کاربرد سود پرک 99 درصد

·صنایع نفت و گاز و پترو شیمی

یکی از کاربردهای سود سوزآوز، اسکراب گاز به منظور حذف ترکیبات اسیدی از گازهای سوختی پیش از ورود به محیط استفاده می شود. از جمله این قبیل گازها می توان به گازهای حاصل از سوختن سوخت های فسیلی که حاوی مقدار قابل توجهی از دی اکسید گوگرد هستند اشاره نمود.

متدهای بسیاری جهت به دام انداختن گاز دی اکسید گوگرد وجود دارند. یکی از شناخته شده ترین این متدها که بصورت گسترده مورد استفاده قرار دارد، اسکراب گازهای مخلوط در محلول سدیم و کلسیم هیدروکسید می باشد. این روش در فرایندهای پالایشی متنوع مانند تصفیه بوکسیت استفاده می شود.

·صنعت کاغذ

یکی دیگر از کاربردهای اصلی سدیم هیدروکسید در پروسه تولید کاغذ از چوب می باشد. این پروسه شامل متدهای متفاتی از جمله متد کرافت بوده که در متد مذکور چوب را با یک محلول حاوی مخلوطی از سولفید سدیم و هیدروکسید سدیم پالایش و پاکسازی می شود. از جمله این محصولات نامطلوب می توان به لیگنین، روغن های نامحلول و سلولز خالص برگ ها اشاره نمود. سلولز پس از خالص سازی اولیه در این متد، همچنین طی فراوریهای مراحل بعدی، به اصلی ترین محصول جهت تولید کاغذ تبدیل می گردد.

·صنایع دارو سازی، آرایشی و بهداشتی

سایر کاربردهای سود پرک عبارتند از: تولید محصولات فعال سطحی (سورفکتانت‌ها)، صابون و سفید کننده ها. صابون و سفیدکننده ها معمولا تحت متد عبور گاز کلر از محلول هیدروکسید سدیم، که منجر به تولید یک محلول حاوی کلرات سدیم (سدیم هیپوکلریت) می گردد، تولید می شوند.

·چربی‌گیر

سود پرک 99 درصد با توجه به خاصیت قلیایی بسیار بالایی که دارد، موجب می شود که ویژگی چربی زدایی در خود داشته باشد. با توجه به این ویژگی در برخی صنایع مانند آشپزخانه های صنعتی، هتل، نانوایی، نان فانتزی، فست فود و... به منظور رفع چربی های سخت و قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

5

خرید فرمالین 37 درصد مخصوص مرغداری

مجموعه کیمیا اکسیر کوثر عرضه کننده فرمالین مرغداری 37 درصد با مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی در سطح کشور است. صنعت مرغداری یکی از مهم ترین صنایع تامین کننده گوشت و پروتئین در کشور است که فرآیند تولید و عرضه را بسیار پر اهمیت کرده است. اگر در فرآیند جوجه کشی تا تولید گوشت مرغ روند پاک و سالمی را داشته باشیم قطعا خطرات ناشی از مصرف گوشت، تخم مرغ و پروتئین آلوده از بین خواهد رفت.

فرمالین یک محلول ضدعفونی کننده بسیار قوی است که می توان گفت از قدیمی ترین محصولات مورد استفاده در مرغداری ها به عنوان تمیز کننده و ضدعفونی کننده سالن های مرغداری مورد استفاده بوده است.

نکات مهم خرید ضدعفونی کننده فرمالین

شرکت های زیادی در ایران محصول فرمالین را تولید می کنند، ولی بصورت صنعتی و نه استاندارد.

این یعنی چی؟

یعنی اینکه فرمالین اگر فرآیند تولید را با بصورت تخصصی و زیر نظر متخصصین این حوزه و با کسب مجوز از سازمان دامپزشکی انجام شود، کاملا قابل اطمینان بوده و می توان به راحتی در صنعت مرغداری با توجه به حساسیت بالایی که دارد، مورد استفاده قرار داد. پس شما به عنوان خریدار فرمالین برای مرغداری باید در هنگام خرید فرمالین مرغداری از فروشنده تقاضای رویت مجوز رسمی کنید. در غیر اینصورت هیچ تعهدی نسبت به عملکرد و اثرگذاری این نوع ضدعفونی کننده های بدون مجوز و صنعتی وجود ندارد.

ویژگی فرمالین مرغداری با کیفیت

  • قدرت شگفت انگیز میکروب کشی
  • خاصیت ضدعفونی کننده بسیار قوی
  • تولید شده از مواد اولیه بسیار مرغوب و با کیفیت
  • دارای برچسب مشخصات شیمیای، فنی و اطلاعات شرکت
  • بسته بندی بسیار ایمن مناسب برای حمل های طولانی به سراسر کشور
  • طی کردن پروسه کنترل کیفیت و تایید شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت
  • اثرگذاری بسیار عمیق بر روی دیواره، ساختار و عملکرد باکتری ها، ویروس ها، اسپورها و قارچ ها

بهترین رسوب بر استخر را بشناسید!

مهم ترین چیزی که در نگاه اول نظر شما را به محیط استخر جذب می کند، قطعا تمیزی فضای استخر که شامل آب، دیواره ها و سطوح استخر، سالن خشک، سونا، جکوزی و.... است. چرا که شما بطور کامل و بدون هیچ سپر امنیتی بدن خود را در این محیط برای چندین ساعت قرار می دهید، اگر کوچکترین آلودگی در محیط باشد با توجه به شلوغی و ازدحام قطعا برای شما بیماری را به ارمغان خواهید آرود.

6

دیسکلر چیست؟

اسید دیسکلر دارای پایه اسیدهای معدنی و مواد حفاظت کننده می باشد. این مواد در تماس با رسوبات ایجاد شده بر روی سطوح مختلف باعث حل شدن آنها در آب می گردد. البته لازم به ذکر است که در برخی از انواع این مواد رسوب زدا به منظور افزایش قدرت رسوب زدایی از مواد خیس کننده نیز استفاده می شود.

دیسکلر محبوب ترین رسوب بر استخر

تمیز کننده ها و رسوب برهای زیادی مخصوص این صنعت همواره تولید و در بازار عرضه می شود. اما در میان همه چند سالی است که خرید دیسکلر 37 درصد در صدر قرار گرفته. چرا که هم قدرت رسوب بری فوق العاده ای دارد و هم اینکه نسبت به تمام موراد مشابه ای که در بازار وجود دارد قیمت مقرون به صرفه ای دارد.

ویژگی دیسکلر مرغوب و با کیفیت چیست؟

1- خاصیت ضد خوردگی

2- آماده مصرف

3- مقرون بصرفه

4- ثبت سفارش تناژ

5- عدم نیاز به گرمادهی

6- عدم نیاز به توقف سیستم

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.