کد خبر : 29195 / /
/

انتخاب لباس کار مناسب و استاندارد برای مشاغل مختلف از جمله برخی از مشاغل صنعتی که مخاطرات زیادی برای کارگران دارند، بسیار حائز اهمیت است.

 

 

ما در این محتوا درباره اهمیت انتخاب لباس کار استاندارد برای مشاغل مختلف و برخی از مهم‌ترین استانداردهای جهانی لباس کار مناسب با شما صحبت می‌کنیم و در پایان هم درباره خرید لباس کار استاندارد از مجموعه معتبر فرم پوش توضیحاتی را خواهیم داد.

اهمیت انتخاب لباس استاندارد برای کار

انتخاب لباس کار استاندارد برای مشاغل مختلف از جمله کارهای فنی (مثل مکانیکی) و افرادی که در کارخانه‌های صنعتی فعال هستند، بسیار مهم است. برخی از اصلی‌ترین دلایل اهمیت انتخاب لباس استاندارد برای کار شامل موارد زیر هستند:

  • با تهیه پوشش استاندارد و باکیفیت برای کارکنان مجموعه، با صرف حداقل هزینه می‌توانید برای کارگران ارزش و احترام قائل شوید که این موضوع سبب بالا رفتن احساس تعهد آن‌ها به مجموعه خواهد شد.

  • وقتی کارکنان و کارگران مجموعه شما دارای پوشش یک‌شکل و استاندارد باشند، پرستیژ و کلاس کاری سازمان شما به میزان قابل توجهی بالا می‌رود.

  • با انتخاب لباس کار استاندارد برای کارگران در کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی، افراد در پوشش خود احساس راحتی می‌کنند که همین موضوع بالا رفتن کارایی و بازدهی آن‌ها را در پی خواهد داشت.

  • تهیه پوشش استاندارد و زیبا برای کارکنان می‌تواند سبب بهبود جایگاه برند مجموعه شما شود و تصویری مثبت از نشان تجاری شما در ذهن کارکنان و مشتریان ثبت کند.

  • با داشتن لباس کار استاندارد و باکیفیت، ایمنی و سلامتی کارکنان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد که این موضوع یکی از الزامات ضروری برای فعالیت کارگران در محیط‌های پرخطر است.

شاخص‌ترین ویژگی‌های یک لباس کار استاندارد

لباس کار استاندارد باید دارای برخی از مشخصات و ویژگی‌ها باشد که از جمله شاخص‌ترین ویژگی‌های پوشش استاندارد برای کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت و استحکام: یکی از ویژگی‌های شاخص لباس کار استاندارد، داشتن ساختار مقاوم و مستحکم است. به‌طور کلی لباس کار باید قابلیت مقاومت در برابر دمای بالا، فشار، ضربه یا سایر عوامل موجود در محیط کار را داشته باشد.

  • حفظ ایمنی و سلامت کارکنان: لباس کار باید استانداردهای ایمنی، سلامتی و بهداشتی مرتبط با آن شغل را داشته باشد تا ایمنی و سلامت کارکنان را در مقابل عوامل مخاطره‌آمیز در محیط کار تا حدود زیادی حفظ کند.

  • امکان پوشیدن سریع و راحت: کارکنان باید بتوانند به راحتی لباس کار خود را به تن کنند؛ برای پوشیدن آن به زحمت نیفتند و در سریع‌ترین زمان ممکن آن را بپوشند.

  • راحتی و امکان تحرک سریع: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لباس کار استاندارد، راحتی کارگران و امکان تحرک آسان آن‌ها در لباس است تا بتوانند به راحتی در محیط کار فعالیت داشته باشند و وظایف خود را با سرعت بالا انجام دهند.

  • خصوصیات آنتی‌استاتیک: لباس کار استاندارد باید دارای خصوصیات ضداستاتیک باشد تا از آسیب به تجهیزات الکتریکی جلوگیری کند و سبب بروز شرایط خطرناک در محیط کار نشود.

  • قابلیت تنفس و ضدتعریق: لباس کار باید قابلیت تنفس و تهویه مناسبی داشته باشد تا از تعریق زیاد کارکنان در محیط‌ کار جلوگیری شود.

برخی از مهم‌ترین استانداردهای جهانی لباس کار مناسب

با توجه به ویژگی‌ها و شرایط مختلف محیطی، برخی از استانداردهای جهانی برای لباس کار ایمن و باکیفیت در نظر گرفته شده‌اند که در ادامه این بخش برخی از این استانداردها را بیان خواهیم کرد:

استاندارد لباس کار EN ISO 20471

این استاندارد مربوط به پوشش‌هایی است که افراد باید در شب یا محیط‌های تاریک به خوبی دیده شوند. برای این منظور معمولا از نوارهای شب‌رنگ استفاده می‌شود.

 

رعایت این استاندارد برای برخی مشاغل مثل راهداری الزامی است که در طول شب برای جلوگیری از وقوع اتفاقات ناگوار نیاز به دیده شدن افراد از سوی وسایل نقلیه وجود دارد.

استاندارد لباس کار EN 342

این استاندارد برای جلوگیری از نفوذ سرما به لباس است. برای این منظور لباس کار باید به نحوی طراحی شده باشد که مانع نفوذ هوای سرد از بخش آستین، مچ دست یا هر ناحیه دیگری به لباس شود.

استاندارد لباس کار EN 343

این استاندارد برای طراحی لباس‌های کار افرادی در نظر گرفته شده است که در محیط باز فعالیت می‌کنند تا با رعایت آن، امکان فعالیت این افراد در انواع شرایط آب و هوایی مثل بارش باران با وزش باد شدید فراهم شود.

استاندارد لباس کار EN ISO 11611

این استاندارد مربوط به لباس کار مخصوص جوشکاری است که از افراد در برابر جرقه‌های الکتریکی و فلزات کوچک مذاب حاصل از جوشکاری محافظت می‌کند.

استاندارد لباس کار EN ISO 11612

این استاندارد برای محافظت از افراد در برابر حرارت خیلی بالا و شعله‌های آتش طراحی شده است. استفاده از پوشش کار با این استاندارد برای کارگرانی که در کنار کوره‌ها یا مکان‌هایی با دمای بالا فعالیت می‌کنند، ضروری است.

استاندارد لباس کار EN ISO 15797

این استاندارد برای بالا بردن مقاومت لباس برای حفظ کیفیت آن بعد از شست‌وشو یا خشک کردن در نظر گرفته شده است.

استاندارد لباس کار UV Standard 801

این استاندارد مربوط به محافظت از افراد در برابر اشعه و نور آفتاب است و افرادی که در محیط باز و زیر تابش مستقیم نور آفتاب فعالیت می‌کنند، باید پوشش مناسب با این استاندارد را به‌کار ببرند.

خرید انواع لباس کار استاندارد و باکیفیت از فرم پوش

فرم پوش یکی از معتبرترین مجموعه‌های فعال در حوزه تولید و فروش انواع لباس کار در ایران است که خرید از آن مزایای زیادی دارد که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالای محصولات

  • قیمت مناسب در مقایسه با سایر رقبا

  • تنوع بالای محصولات و امکان حق انتخاب بالای مشتریان

  • تحویل سریع سفارش مشتریان

  • امکان سفارش آنلاین و بدون مراجعه حضوری

  • امکان مرجوع کردن محصولات معیوب تا 7 روز پس از ارسال

با توجه به امکانات و مزایای جذابی که فرم پوش به مشتریان خود ارائه می‌دهد، خرید لباس کار از این مجموعه معتبر می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. پس برای خرید لباس کار از سایت فرم پوش اینجا کلیک کنید.

سخن آخر

انتخاب لباس کار استاندارد برای کارگران مجموعه‌های صنعتی یا کارکنان سازمان‌ها، برای بهبود اعتبار مجموعه، حفظ ایمنی کارکنان و افزایش بهره‌وری آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

ما در این محتوا درباره دلایل اهمیت انتخاب پوشش استاندارد کار صحبت کردیم؛ شاخص‌ترین ویژگی‌های لباس کار استاندارد را برشمردیم؛ برخی از مهم‌ترین استانداردهای بین‌المللی برای لباس کار را بیان کردیم و در پایان هم درباره خرید انواع لباس کار استاندارد و ایمن از مجموعه معتبر فرم پوش توضیحاتی دادیم.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.