کد خبر : 6741 / /
/

حمیدرضا صدر مفسر فوتبال و فیلم در بیمارستان درگذشت. علت فوت و بیوگرافی او را اینجا بخوانید.

حمیدرضا صدر مفسر فوتبال و فیلم بعد از گذراندن دوران سخت بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد. 

حمیدرضا صدر مفسر خوش بیان فوتبال از مدتی قبل در بستر بیماری به سر می برد و چندی قبل یکی از دوستانش خبر بیماری او را منتشر کرد. 

بیوگرافی حمیدرضا صدر

حمیدرضا صدر (زادهٔ ۲۸ اسفند ۱۳۳۴ - درگذشته ۲۵ تیر ۱۴۰۰) نویسنده و منتقد سینما و مفسر فوتبال زاده مشهد و اصالتاً از محلات است. او معمولاً به عنوان کارشناس فوتبال به برنامه‌های صدا و سیما دعوت می‌شود. او یک کارشناس سینما و منتقد فیلم است که در نشریه هفت به مدتی طولانی می‌نوشت. حمیدرضا صدر در ایران و انگلستان تحصیل کرده‌است. صدر دانش‌آموختهٔ کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد شهرسازی از دانشگاه تهران و مقطع دکترا از دانشگاه لیدز بریتانیا است.

حمیدرضا صدر نویسنده ثابت مجله فیلم است، و با نشریات زن روز، هفت، مجله سروش، تهران امروز،وبگاه گل و تعدادی نشریه ورزشی همکاری دارد.

صدر در اکثر برنامه‌های زنده فوتبال در شبکه سوم سیما حضور می‌یابد. او همچنین در برنامه آن سوی نیمکت در شبکه ورزش به عنوان کارشناس شرکت می‌کرد. همچنین، حمیدرضا صدر در مستند تاریخچه شهرآورد فوتبال ایران ساختهٔ مزدک میرزایی به عنوان کارشناس کار کرده‌است.

صدر در ستون هنری شرق و ستون تحلیل سینمای جهان بانی‌فیلم مقالات خود را چاپ می‌کند. وی همچنین در برنامه‌های تماشاخانه ایرانشهر شرکت می‌کند. وی در گذشته در ماهنامهٔ سینمایی فیلم تحلیل روز سینمای جهان را انجام می‌داد و همچنان به خاطر تحلیل‌ها و نقدهایش در جشنواره فیلم لندن شناخته می‌شود.

علت فوت حمیدرضا صدر 

در تیر ماه سال ۱۴۰۰ برای بار نخست خبر ابتلای او به بیماری سرطان رسانه‌ای شد. دختر حمیدرضا صدر با اعلام خبر ابتلای پدرش به بیماری سرطان بیان داشت که او قریب به سه سال بوده که با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کرده. در مقطعی از ابتلای به بیماری وضعیت وی رو به وخامت گذاشت و بابت همین موضوع و عدم کشش بدن، شیمی‌درمانی صدر متوقف شد. حمیدرضا صدر صبح روز 25 تیرماه 1400 در بیمارستان فوت کرد. 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.