کد خبر : 7429 / /
/

سریال زخم کاری| دانلود سریال زخم کاری| سریال نمایش خانگی| دانلود سریال های نمایش خانگی

بنابر اعلام غرب ملودی، دانلود سریال زخم کاری قسمت 11 در سایت برای علاقه مندان امکانپذیر است. سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی و این سریال نخستین تجربه سریال سازی مهدویان در شبکه نمایش خانگی است که با سرمایه گذاری فیلیمو آن را کلید زده است.

سریال زخم کاری قسمت یازدهم آماده دانلود است.. سریال زخم کاری  هرجمعه می آید. سریال زخم کاری از تیغ سانسور شدید رد شده است. سریال زخم کاری با درخشش جواد عزتی بینندگان زیادی به خود جذب کرده است.  قسمت های جدید سریال زخم کاری را از خبر روز دانلود کنید. 

دانلود سریال زخم کاری – قسمت 11 با لینک مستقیم

 بنابر اعلام غرب ملودی، دانلود سریال زخم کاری قسمت 11 در سایت برای علاقه مندان امکانپذیر است. سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی و این سریال نخستین تجربه سریال سازی مهدویان در شبکه نمایش خانگی است که با سرمایه گذاری فیلیمو آن را کلید زده است. مهدویان با ساخت سریال زخم کاری، اولین تجربه‌ی خود را در ارائه‌ی برای شبکه نمایش خانگی به ثبت رسانده است. این سریال یکی از پربازیگرترین سریال های شبکه نمایش خانگی میباشد که می‌تواند رکورد سریال های قبلی را بزند در این سریال بازیگرانی همچون جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی و الهه حصاری به ایفای نقش میپردازند

 بازیگران سریال زخم کاری

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، (با حضور ) کاظم هژیر آزاد، منو چهر علیپور، مه‌لقا باقری، مائده طهماسبی (با هنرمندی ) سیاوش طهمورث، (با معرفی) مرتضی امینی‌تبار و سارا حاتمی بازیگران «زخم کاری» هستند.

سریال زخم کاری

داستان سریال زخم کاری

من عاشق زمستونای اینجام. قشنگ نیست؟

قشنگه ولی سختی داره. پنج هزار کیلومتر پرواز می‌کنن فقط برای این که زنده بمونن. اولش خیلی ترسناکه ولی تهش خونه‌شونو پیدا می‌کنن.

اگه به تهش برسن.

بلد باشن می‌رسن.»

معرفی سریال زخم کاری

«زخم کاری» یک نوآر ملتهب است که داستانی پرتنش دارد و تا کنون تمام بازیگران آن جلوی دوربین رفته‌اند.

تماشا و دانلود فیلم جدید ایرانی و خارجی از جمله سرگرمی‌ها و علاقمندی‌های عموم افراد جامعه به شمار می‌رود، اما اگر به هر علتی رسانه‌ای که از آن فیلم دانلود می‌کنید خوب نباشد ممکن است از تماشای فیلم لذت نبرید. به همین جهت انتخاب غرب ملودی به عنوان بهترین و برترین مرجع دانلود فیلم و سریال ایرانی موجب می‌شود تا روزهای سخت قرنطینه به خوبی سپری شود و با دوری از سینما و سرگرمی‌های بیرون از منزل به خوبی کنار بیایید. پس همین حالا وارد وب سایت غرب ملودی شوید، قسمت اول یک سریال ایرانی را دانلود کنید و به تماشا بنشینید تا از بی حوصلگی و افسردگی دور شوید...

نقد سریال زخم کاری

سریال «زخم کاری» اولین سریال محمد حسین مهدویان در شبکه ی نمایش خانگی است که مورد استقبال بسیاری از مخاطبین و منتقدین قرار گرفته است. این مجموعه اقتباسی از رمان «بیست زخم کاری» اثرمحمود حسینی زاد می باشد که آن نیز خود اقتباسی است از شاهکار شکسپیر یعنی مکبث.

زخم کاری یک تابلوی هنری کامل است از زیادی خواهی های انسان. از فرزند ناخلفی که پدرش خنجر است و مادرش دستی که خنجر را به پهلوی پیکر نیمه جان شرافت، فرو کرده است.

سریال زخم کاری

 نقد و بررسی قسمت های اول تا یازدهم سریال زخم کاری

آنقدر سیاهی و پلشتی در وجود کاراکترهای این سریال، به خصوص نقش های اصلی هست که هر چه بگویم کم است. قتل، فریب و تجاوز، خیانت، زن بارگی و… اما چون مخاطب به مرور و به آهستگی به دل این سردخانه ی زیر زمینی پر از مردار کشیده می شود، به راحتی هرچه می بیند را باور می کند. همین باور پذیری،گسترش تدریجی داستان، بازی های خوب به جز در یکی دو مورد، آن عاملی است که زخم کاری را به اثرقابل قبول و جذابی تبدیل کرده است.

تحلیل کامل فیلم زخم کاری

جواد عزتی و کاظم هژیر آزاد در نقش های مالک و احمد مظفری | نقد و بررسی سریال زخم کاری محمدحسین مهدویان

تقریباً هر قسمت با فاجعه ای یا جنایتی و در پی آن، عطش دیدن قسمت بعد و فهمیدن ادامه ی ماجرا تمام می شود. چند روز بعد هم پوستری مناسب حال و احوال قسمت بعدی و با توجه به اینکه داستان حول محور چه شخصیتی خواهد بود، منتشر می شود و تعلیق دلچسبی را در طول هفته ایجاد می کند که خود ابتکار جالبی است. آن هم درحالیکه ریتمِ نسبتاً سریع در همه ی قسمت های یک تا هفت سریال حفظ شده.

اولین قاب، اولین قلاب

به نظرم مهدویان بهتر از این نمی توانست سریال را شروع کند.با کلوز آپی از چهره ی جواد عزتی . چهره مشخصاً حال مساعدی ندارد. و تعلیقِ به اندازه، هزار و یک سوال را در همان نمای اول به ذهن مخاطب می آورد. نمای بعدی کمی از تعداد سوالها می کاهد. وقتی می فهمیم او کجا بوده و چرا در حال لرزیدن بوده. نماهای بعدی عامل حضور او در آن شرایط را به نشان می دهد. رعنا آزادی ور با صورتی سنگی وارد قاب می شود؛ با نگاهی سنگین عزتی را وادار به ادامه ی آن شرایط می کند و در چند جمله ی کوتاه، با لحنی دستوری طوری با او صحبت می کند که نکات بسیاری درباره ی نوع رابطه ی این زن و مرد به مخاطب می دهد. موجز و مختصر! این صحنه چکیده آن چیزی است که ما در مکبث سراغ داریم و معرف حضور همه ی ماست.

مهدویان از اینکه آن را در همان صحنه ی ابتدایی بیان کند ابایی ندارد. چون دستش پرتر از این حرفاست که با این چیزهای پیش پا افتاده سریالش اسپویل شود! همه می دانیم مکبث فرماندهی بود که تحت تأثیر وسوسه های همسرش فلان کرد و بیسار کرد. حالا بقیه اش را ببینید .بقیه اش چیست؟ همان چیزی که در اقتباس ها رخ داده. یعنی بومی سازی اثر هنری و آیا مهدویان در این کار موفق بوده؟

سریال زخم کاری

رعنا آزادی ور در سکانسی از زخم کاری

تعلیق، ایجاد سوال، انتخاب نمای متناسب با آغاز روایت، و از همه مهمتر کلیشه شکنی از مهمترین ویژگی های افتتاحیه ی سریال است. و همین روش اطلاعات دهی تا قسمتهای بعدی ادامه پیدا می کند.

شلخته گی بصری، زخم کاریِ مهدویان به تنه ی سریال

در ادامه نقد سریال زخم کاری می رسیم به گرفتاری اصلی یعنی فیلمبرداری مورد پسند مهدویان که شامل محل قرار گیری نادرست دوربین و زوم های متعدد اعصاب خورد کن می شود. برای مثال به صحنه ای که جواد عزتی در تراس ایستاده و پسر و دخترش وارد ویلا می شوند دقت کنید. چه چیزی بهتر از این زوم( به قول یکی از دوستان زومِ پریمیری و دستکاری اسکیل ها!) می توانست به این قدرت! پیوستگی پلان ها را در هم بشکند؟ عزتی در تراس ایستاده و دیالوگ های خودش را در یک پلان می گوید. در حالیکه زوم هم با سرعتی ثابت انجام می شود. در همین حین چند بار این پلان قطع و پلان ورود بچه ها به ویلا با حرکت پن ملایم دوربین، در بین آن گنجانده می شود. یعنی به ترتیب، زوم این، نمای لانگ شات، ادامه ی زوم اینِ قبلی، دوباره لانگ شات و…. واقعا چرا؟!

تقریباً هربار که مدیومی یا لانگ شاتی از افراد یا محیط داریم، دیواری، نرده ای، گلدانی، برگی یا چهارچوب در و پنجره ای در فورگراند تصویر فلو شده که نه کاربرد تماتیک دارند نه کاربرد فرمیک. در واقع هربار چیز زایدی در کادر وجود دارد که طراحی میزانسن را به شدت زیر سوال می برد.

سریال زخم کاری

تیم بازیگران اصلی سریال زخم کاری:

بازیگر نقش

جواد عزتی مالک ملکی

رعنا آزادی ور سمیرا

سیاوش طهمورث نعمت ریزآبادی

هانیه توسلی منصوره ریزآبادی

سعید چنگیزیان ناصر ریزآبادی

الهه حصاری کیمیا

عباس جمشیدی فر اخوان

مهدی زمین پرداز نجفی

مرتضی امینی تبار میثم مالکی

سارا حاتمی مائده ریزآبادی

تیمی که به جز جواد عزتی خوشبختانه از بازیگران به شدت پرکار این روزهای سینما و تلویزیون و شبکه ی نمایش خانگی تشکیل نشده است. و چقدر هم دیدن برخی از این چهره ها خسته کننده و تکراری شده است. بازیگرانی که تعدادشان به انگشتان دست نمی رسد، اما هم زمان چندین فیلم در جشنواره دارند و یکی دو سریال در پلتفرم و گاهی سری هم به تلویزیون می زنند و خیالمان را از خدایی نکرده نبودنشان در کاری راحت می کنند.

سریال زخم کاری

البته شاید بگویید بازیگران بزرگ زیادی در بازه های زمانی مشخصی،کوتاه یا بلند ، دوران پرکاری را پشت سر گذاشته اند. درست است. بر منکرش هم لعنت! مگر همین اسکارلت جوهانسن کم درآمد زایی کرده برای سینما! اما مسأله اینجاست که نقش های متفاوت، در اقلیم های متفاوت تر، در قالب بین الملل، آن چیزی است که حس تکرار و دلزدگی را از بین می برد. این تفاوت هاست که باعث می شود، هنگامی که شما «بیوه ی سیاه» را که یک اسپین آف مارولی است تماشا می کنید، حتی یکبار هم یادتان نمی افتد که این قهرمان زنِ خدای گونه، همان زن افسرده، عصبی و رو به تزلزلِ «داستان ازدواج»ِ نوآ بامباک است.

تنوع ژانر در سینمای ما کم است. و تنوع کاراکتر از آن هم کمتر. پس دیدن یک بازیگر هم زمان در دو سریال که در هر دو نیز اتفاقا ًمعشوقه است و یکی دو نفری سر رسیدن به او دوئل دارند جز کلافه کردن مخاطب و فرسوده کردن هنر و استعداد خود بازیگر چه حاصلی دارد؟

و چه خوب که به جای آنها، برای نقش مقابل جواد عزتی «رعنا آزادی ور» انتخاب شده. و همینطور انتخاب «سعید چنگیزیان»، «سیاوش طهمورث»، « مهدی زمین دار» و…

جواد عزتی و سیاوش طهمورث | تحلیل سریال زخم کاری

از همان اولین قسمت آنچه بیش از هرچیزی مورد توجه قرار گرفت بازی جواد عزتی بود. مکبثی که مهدویان و عزتی، از دل این اقباس بیرون کشیده اند، الحق لیاقت یدک کشیدن نامش را دارد. لحن، بدن و بیان عزتی توانسته بر تمام ابعاد شخصیت مالک مسلط شود. چه زمانی که نقشه های براندازی و سپس تصاحب اموال حاج عمو را می کشد و باید سکوت سنگین و نگاههای مضطرب کوتاه اما عمیق داشته باشد، چه زمانی که درحضور سمیرا با اقتداری پوشالی می نشیند اما آشوب درونش از هر حرکتش پیداست، چه زمانی که دربرابر عشق سابقش (منصوره با بازی هانیه توسلی ) نقش عاشق پیشه ای مهربان و نگران را بازی می کند و چه زمانی که دلش برای عشوه های دخترک منشی سُر می خورد، می تواند قدم به قدم مخاطب را تا اعماق روح و روان این مکبث وطنی پیش ببرد.

سریال زخم کاری

و اما بازی رعنا آزادی ور که از همان سکانس های اول جالب توجه بود. تا جایی که بازی کنترل شده و خیره کننده اش به ویژه در قسمت هفتم توانست «سمیرا» را در دسته ی به یاد ماندنی های سریال های ایرانی جای داد و ثابت کند بازی خوبش در قسمت های ابتدایی به هیچ وجه اتفاقی نبوده. حالا درباره ی سمیرا هم مانند مالک می شود گفت، این نقش را تنها آزادی ور باید بازی می کرد و بس!

اغراق نیست اگر بگوییم زوج عزتی و آزادی ور شاید از تصورات خود مهدویان هم بهتر از آب درآمده! به همان اندازه که زوج میثم و مائده خوب از آب درنیامده.

شخصیت کریم با بازی ِ«امیرحسین هاشمی»، جای پرداخت بیشتری داشت چرا که نوعی سردرگمی و بلاتکلیفی در شخصیت پردازی او وجود دارد. او گاهی به حدی به جنون ناشی از اعتیاد می رسد که می توان تصور انجام هرگونه جنایتی توسط او را داشت. و گاهی بسیار هوشیار و منطقی است. این کنتراستِ رفتاری، از معتادی که تا این حد درگیر مواد شده است بسیار بعید به نظر می رسد. با توجه به نقش کلیدی که کریم تا قسمت نهم دارد انتظار ریزه کاری های بیشتری در جزئیات رفتاری او می رود. نه صرفاً فریادهای گاه و بیگاه نمایشی.

گفتم نمایشی و یاد بازی «سعید چنگیزیان» افتادم، که تا چه حد با تمام بازیگران سریال متفاوت است. گاهی با تماشای بازی چنگیزیان، می توانستم خود را در سالن تئاتر و در حین تماشای یک مونولوگ زیبا تصور کنم. درواقع نکته ای که دربازی او وجود دارد به هیچ عنوان حاصل عدم پختگی یا ضعف در بازیگری نیست؛ اما بازی او به شدت با بازی سایر بازیگران سریال متفاوت است، طوری که در صحنه هایی از سریال، هارمونی در بازی ها به طور کامل مختل می شود، به خصوص صحنه هایی که شاهد تقابل ناصر و منصوره هستیم. و اینکه گاهی تحت تأثیر بازی خوبش قرار می گیرم و گاهی با خود تصور می کنم که نه! جای این اجرا، اینجا نبود، بیش از تمام بازی ها ذهنم را درگیر می کند

در مجموع قطعاً تیم بازیگران بعد از سناریو، مهمترین نقاط قوت سریال است.

درست است که انسجام کلی روایت در طول سریال به خوبی حفظ شده اما در قسمت نهم، با اتفاقی که برای مائده و میثم افتاد، می شد فیلمنامه را کمی سطحی و کم توان تر از سایر قسمت ها ارزیابی کرد. عدم زمینه چینی درست برای تصمیم مائده، به شدت از تأثیرگذاری این اتفاق کاسته بود. درست برخلاف قسمت دهم که خوشبختانه گسترش سیرداستان به شرایط متعادل و مستحکم قبل از قسمت نهم بازگشت.

نکته ی جالب توجه دیگر درباره ی کاراکترهای این سریال این است که تصمیمات دور از ذهنشان هم باورپذیر است و هم دل نشین. کمتر کسی می تواند ادعا کند، در دلش یک آفرین جانانه به سمیرا نگفته است برای واکنش هوشمندانه اش به ماجرای مالک و کیمیا! و حتی تصمیم متقابل کیمیا.

سریال زخم کاری

زخم کاری و ساترا

دیگر تقریباً سریالی نیست که تنش به تن ساترا نخورده باشد. ساترا می تواند محتوای محصولات رسانه ای را کنترل کند، سانسور کند یا حتی تحریم کند. و زخم این سانسورها به تن مهدویان هم نشست. حالا باید نشست و دید، با توجه به تعویق سه روزه ی پخش سریال و سانسورهای مشخص در قسمت هفتم، این زخم تا چه حد کاری خواهد بود ؟!‍

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.