کد خبر : 1206 / /
/

بیت‌کوین (به انگلیسی: Bitcoin) یک رمزارز و نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، ولی از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته‌است.

تخفیف مالیاتی برای ماینرهای استان کنتاکی

بیت کوین

دو قانون‌گذار ایالت کنتاکی خواستار تخفیف مالیاتی برای استخراج کنندگانی شدند که به دنبال حفاری در مناطق غنی از انرژی هستند. این دو خواستار معافیت ۶ درصد مالیات قبض برق سکوها و تجهیزات استخراج شدند. در لایحه مذکور آمده است که استخراج ارزهای رمزنگاری شده به دلیل انرژی پایین به همراه تخفیف‌های مالیاتی می‌تواند به رقابت با اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع کمک کند.

منبع: coindesk

سرمایه‌گذاری ۵ میلیون دلاری دولت شانگهای بر روی استارت‌آپ‌های بلاک چینی

بیت کوین

دولت شانگهای به همراه کمیتیه علوم و فناوری شانگهای مبلغ ۵ میلیون دلار بر روی استارت‌آپ‌های بلاک‌چینی سرمایه‌گذاری می‌کند. این پروژه از یک زنجیره تامین هوافضا پشتیبانی می‌کند و در میان ۵۷ پروژه‌های با فناوری پیشرفته قرار دارد. این پروژه در میان فناوری‌هایی مانند ۵G و هوافضا قرار گرفته است.

منبع: coindesk

بیش از ۲۴۰ میلیون دلار داد و ستد رمز ارزها در یک روز در پی‌پال

داده‌های جمع‌آوری شده از شریک پی‌پال یعنی itBit نشان می‌دهد که بخش صرافی رمز ارزهای پی‌پال که به تازگی راه‌اندازی شده است، در یک روز معادل ۲۴۲ میلیون دلار در یک شبانه روز (۲۲ دی) معامله انجام شده است. این حجم معامله همزمان با اصلاح ۲۲ درصدی بیت کوین در روز دوشنبه بوده است که یک رکورد جدید پس از رکورد قبلی به رقم ۱۲۸ میلیون دلار در ۶ ژانویه (۱۷ دی) بوده است.

منبع: cryptoslate

دریافت و پرداخت پول بر روی موبایل توسط پلتفرم دش (DASH)

بیت کوین

شرکت سرمایه‌گذاری دش (DIF)، زیر مجموعه گروه اصلی دش (DASH) در پلتفرم پرداخت موبایلی CrayPay سرمایه گذاری کرده است و به کاربران اجازه خواهد داد تا نقل و انتقال پس اندازهای خود را به صورت درجا از ۱۵۰ هزار نقطه در جهان و ۷۵ سایت بین‌المللی خرده فروشی انجام دهند. دش اخیراً اعلام کرده است که نسخه جدید CrayPay را برای امکان اجرای این طرح و استفاده کاربران به زودی ایجاد خواهد کرد.

منبع: beincrypto

مشاوران مالی در حال سرمایه گذاری در رمزارزها هستند

نظرسنجی انجام شده و منتشر شده توسط Bitwise نشان می‌دهد که مشاوران مالی آمریکایی در بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حدود ۵۰ درصد از دارایی‌های خود را به خرید رمزارزها تخصیص داده‌اند. این نظرسنجی در میان ۱۰۰۰ مشاور انجام گردیده است و داده‌های بدست آمده نشان می‌دهد که این سرمایه گذاری در سال پیش رو توسط مشاوران دو برابر خواهد شد و ۱۷ درصد مشاوران در صدد خرید رمز ارز در سال ۲۰۲۱ هستند.

منبع: decrypt

یکی از کارشناسان رمزارزها در وال استریت رئیس جدید کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا می‌شود

به گزارش رویترز، جو بایدن گری گنسلر (Gary Gensler) از کارشناسان خبره رمزارزهای وال استریت را به عنوان رئیس جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) انتخاب خواهد کرد. گنسلر بجای الاد رویزمن (Elad Roisman) مبارزه کمیسیون علیه ریپل را به عنوان یک پرونده امنیتی ادامه خواهد داد. وی پیش‌تر در سال ۲۰۱۸ گفته بود که ریپل کارهای زیادی برای افزایش ارزش کوین خود (XRP) انجام داده است.

منبع:  u.today

استفاده از بلاک‌چین آیوتا برای ردیابی نتایج تست کویید۱۹

بیت کوین

شرکت نرم افزاری Ubrich GmbH در حال ارائه راه حلی با استفاده از بلاک چین آیوتا (IOTA) در مرکز تست ویروس کرونای فرودگاه فرانکفورت برای تست سلامت مسافران است. گواهی تست دیجیتالی کرونا راه حلی است که این شرکت نرم افزاری ارائه خواهد کرد. با کمک این فناوری، با اسکن کد QR هر مسافر خروجی فرودگاه سلامت مسافر که در بلاک چین ثبت شده است تائید می‌شود.

منبع: cointelegraph

یکی دیگر از علل سقوط قیمت بیت کوین اظهار نظر لاگارد بود

رئیس بانک مرکزی اروپا کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، در سخنرانی خود در روز چهارشنبه خواستار تنظیم مقررات برای بیت کوین شد. وی گفت که فکر می‌کند بیت کوین یک دارایی سوداگرانه است و ابزاری برای پولشویی است. کارشناسان بر این باورند که یکی از دلایل اصلاح قیمت بیت کوین سخنرانی لاگارد بوده است. با این حال، بیت کوین در محدوده ۳۴ الی ۳۰ هزار دلار مورد حمایت قوی قرار گرفت و مجددا به مسیر صعودی بازگشت.

منبع: fxstreet

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.