کد خبر : 244 / /
/

بعد از رشد حدود ۳۰۰ هزار واحدی شاخص کل، بورس روند نزولی داشت. اما بورس هفته پایانی آذرماه را چگونه می‌گذراند؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس امروز گفت: به نظر می‌رسد عرضه در بازار امروز زیاد باشد اما تقاضا نیز به اندازه عرضه خواهد بود و احتمالا بازار فردا متعادل است.

جزئیات بیشتر و نظرات مخاطبان درباره روند احتمالی امروز بازار سهام را در گزارش پیش‌بینی بورس 22 آذر  99 بخوانید.

همچنین دنیای اقتصاد پیش‌بینی بورس امروز را در جدول زیر منتشر کرد:

بورس

در پایان معاملات هفته گذشته بازار سهام با وجود فشار عرضه در روزهای پایانی ، بازدهی هفتگی شاخص کل صعودی بود. اما بورس فردا چه می‌شود؟

 

بعد از رشد حدود 300 هزار واحدی شاخص کل، بورس روند نزولی داشت.برخی از کارشناسان معتقدند که این روند نزولی ادامه‌دار نیست. بلکه بازار در حال اصلاح است و به زودی رشد شاخص مجددا آغاز می‌شود. اما روند بازار فردا چگونه است؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بورس فردا گفت: به نظر می‌رسد عرضه در بازار فردا زیاد باشد اما تقاضا نیز به اندازه عرضه خواهد بود و احتمالا بازار فردا متعادل است. این کارشناس در ادامه افزود: کف شاخص کل محدوده 1/4 میلیون و محدوده مقاومتی نیز عدد 1/6 میلیون است و فعلا شاخص کل در این محدوده در نوسان است. اما اگر شاخص کانال ۱/۶ میلیون را پشت سر بگذارد، روند صعودی آن مجددا آغاز می‌شود.

بازار بورس

آذر ماه ۹۹ با تقاضا بازگشایی شد و این تقاضا شاخص را به میزان ۷ هزار واحد بالا کشید اما در اواسط ساعات معاملاتی از حجم تقاضا کاسته و عرضه شدت گرفت و باعث شد که شاخ به میزان ۱۲۰۰ واحد افت نماید. آیا وضعیت بازار بورس در هفته آخر آذر ماه ۹۹ بهتر خواهد شد؟ با ما هماره باشید تا در ادامه به از زبان کارشناسان بازار سرمایه به پیش بینی وضعیت بازار بورس شنبه ۲۲ آذرماه ۹۹ می پردازیم.

شاخص کل بازار بورس.آذر ماه ۹۹، با هزار و ۲۰۰ واحد افت به ۱ میلیون و ۵۰۶ هزار  ۲۷۵ واحد رسید. و شاخص هم وزن نیز با ۶ هزار و ۶۱۰ واحد رشد به ۴۵۱,۰۰۳.۵۴ رسید.

حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۱۲.۲۶۲B و ارزش آن برابر است با ۱۳۸,۷۹۹.۹۰۲B.

نماد های نطرین، غبهنوش، پتایر، قصفها و واعتبار بیشترین افزایش و نمادهای قجار، فوکا، شکربن، آینده، پدرخش بیشترین کاهش را داشتند.

 وضعیت بازار بورس شنبه ۲۲ آذرماه ۹۹

روند معاملات امروز بازار سرمایه مطابق با پیش بینی روز گذشته پیش رفت و همچنان هیجان در بازار هویدا بود. امروز در ابتدا شاخص ۷ هزار واحد رشد کرد اما این مقدار کاهش یافت و شاخص تا ۳ هزار واحد نیز افت کرد اما در آخر با افت ۱۲۰۰ واحدی پایان یافت.

همانطور که در روزهای گذشته بیان شد دلیل این نوسان انتشار عرضه اولیه جدید و رفتار هیجانی سهامداران می باشد که با رشد شاخص وارد می شوند و با نزول ناچیز اقدام به فروش می نمایند راز بهره وری و کسب سود در بازار سرمایه فقط صبر و بردباری است لطفا به رفتار هیجانی خود غلبه نمایید.

در ادامه این مطلب توجه شما را به صحبت های عباسعلی حقانی نسب، کارشناس ارشد بازار سرمایه و مدیرعامل شرکت سبدگردان هدف در رابطه با آینده بازار بورس جلب می نماییم.

بورس

مشاهده جدیدترین اخبار بورسی:

در عرضه اولیه “وکبهمن” به هر کد بورسی ۵۶ سهم تعلق گرفت

قالیباف از مصوبه های جدید شورای عالی بورس خبر داد

آغاز بازارگردانی تامین سرمایه امین در بورس

گفتگو عباسعلی حقانی نسب در رابطه با آینده بازار سرمایه

عباسعلی حقانی نسب در رابطه با وضعیت بازار سرمایه در هفته آینده گفت:  به نظر می رسد بازار سرمایه هفته آینده صعودی باشد و شاخص تا مرز ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی پیشروی کند.

این کارشناس در رابطه با رقیب بازار سهام (سود بانکی) گفت: نرخ سود بانکی بیشترین تاثیر بر بازار سهام را دارد و باید سیاست بانک مرکزی در راستای کاهش نرخ سود بانکی باشد. در حال حاضر تمام بازارهای موازی با رکود مواجهه شدند و اگر نرخ سود بانکی نیز کاهش پیدا کند پول زیادی به بورس روانه می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.