کد خبر : 247 / /
/

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۲۰ آذر ۱,۱۵۲,۰۰۰ معامله شد. همچنین قیمت سکه به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: تقاضای مردم برای طلا اندکی بیشتر شده است. با وجود افزایش تقاضا، اگر انس جهانی طلا تا شب یلدا تغییر چندانی نداشته باشند بازار طلا در هفته پایانی آذر روند آرامی دارد.

با اینکه طلا در بازار جهانی هفته‌ای را که گذشت با قدرت آغاز کرده بود، اما در سه روز انتهایی هفته، با معکوس شدن جهت حرکتی روند قیمت این فلز ارزشمند تقریبا تمامی سودهای به‌دست‌آمده در نیمه اول هفته از بین رفت. در هفته‌ای که گذشت طلا تا قیمت ۱۸۷۵ دلاری نیز بالا رفت و بسیاری از معامله‌گران را به صعود به بالای مرز ۱۹۰۰ دلاری امیدوار کرد، اما پس از آن فلز زرد با شروع روندی نزولی به حوالی مرز ۱۸۳۰ دلاری بازگشت و تا ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران به ۱۸۴۰ دلار رسید.

قیمت طلا

با اینکه تغییرات ارزش شاخص دلار روی قیمت طلا تاثیرگذار است، اما به نظر می‌رسد بازار طلا بیشترین توجه و حساسیت را به مذاکرات بسته حمایتی جدید در واشنگتن دارد. در ابتدای هفته جاری امیدها به تصویب بسته ۹۰۸ میلیارد دلاری قبل از پایان سال میلادی افزایش پیدا کرده بود و به همین دلیل قیمت طلا صعودی شده بود، اما به نظر می‌رسد مجددا سرنوشت بسته محرک مالی آمریکا وارد هاله‌ای از ابهام شده است.

با اینکه در فضای خبرهای پیشرفت واکسن کرونا، یکی از بزرگ‌ترین پشتوانه‌های طلا امیدواری به تصویب بسته محرک مالی جدید بود، اما با مخدوش شدن سرانجام این بسته حمایتی طلا هنوز در برابر ریزش قیمتی شدید مقاومت می‌کند. از نظر تحلیلگران یکی از عمده دلایل مقاومت طلا در برابر عوامل ریزشی خلل در روند ریکاوری بازار کار آمریکا بوده است. آمارهای منتشرشده در روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد که تعداد مدعیان بیمه بیکاری در آمریکا در هفته گذشته به ۸۵۳ هزار نفر رسیده است.

این در حالی بوده که تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی می‌کردند تعداد مدعیان جدید بیمه بیکاری به ۷۲۵ هزار نفر برسد. این در حالی است که مدعیان بیمه بیکاری در هفته قبل از آن به ۷۱۶ هزار نفر رسیده بود و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و ایجاد محدودیت‌های اجتماعی در برخی ایالت‌های آمریکا مجددا سبب افزایش تعداد افرادی شده است که از بازار کار آمریکا خارج شده‌اند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.