کد خبر : 313 / /
/

رئیس شورای رقابت از پیشنهاد «»ایدرو» برای خروج 10 خودرو از شمول قیمت گذاری شورای رقابت می‌گوید.

  رضا شیوا با بیان اینکه ایدرو پیشنهادی برای خروج حداقل ۱۰ خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷ پانوراما، چانگان، آریا، K۱۳۲ و برخی دیگر داده است، گفت: رئیس جدید این سازمان با تاکید بر رقابتی بودن تولید و بازار برخی خودرو‌های هم‌کلاس، درخواست آزادسازی قیمت را مطرح کرد. وی افزود: این سازمان با استناد به تولید و عرضه خودرو‌های هم‌رده مانند انواع جک در کرمان خودرو، انواع ام‌وی‌ام و ایکس ۳۳ در مدیران خودرو و بسترن و برخی محصولات جدید در گروه خودروسازی بهمن، شرایط تولید و بازار این خودرو‌ها را رقابتی قلمداد کرده و درخواست خروج این خودرو‌ها از شمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای رقابت را ارائه کرده است.

قیمت خودرو 

قیمت خودرو

 وی افزود: از سوی دیگر وظیفه این شورا تعیین ضوابط و دستورالعمل قیمت برای خودرو و سایر کالا‌هایی است که بازاری انحصاری داشته باشند، اما در صورتی که رقیبی برای این محصولات در بازار وجود داشته باشد، مشمول این ضوابط نخواهد بود.  رئیس ایدرو با استناد به اینکه کرمان موتور، گروه بهمن، مدیران‌خودرو و چانگان خودرو‌هایی هم‌کلاس برخی محصولات ایران خودرو و سایپا تولید می‌کنند، درخواست کرد این‌گونه محصولات ایران خودرو و سایپا از شمول ضوابط قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج شوند. شیوا ادامه داد: شورا این درخواست را برای بررسی بیشتر به مرکز ملی رقابت ارائه کرده و این مرکز در حال بررسی تیراژ تولید و وضعیت بازار این خودرو‌ها است. نتایج بررسی ۲ هفته آینده ارائه و بعد از تبادل نظر، رای نهایی شورا اعلام خواهد شد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.