کد خبر : 340 / /
/

اخبار / اخبار سهام عدالت در دولت سیزدهم| ارزش سهام عدالت| ارزش سود سهام عدالت

ارزش سهام عدالت امروز سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱

 سهام عدالت در اردیبهشت 99 آزادسازی شد. ارزش سهام عدالت  علی رغم اینکه در ابتدا زیاد بود به مرور کاهش یافته است. فروش کامل سهام عدالت همچنان ممنوع است. وضعیت سهام عدالت هنوز در ابهام به سر می برد. آخرین اخبار درباره  سهام عدالت را در «خبر روز» دنبال کنید.

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به ۱۱ میلیون و ۱۷ هزار و ۴۴۳ تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با ۴۸۶۶ واحد افزایش در ارتفاع ۱.۸۰۹.۱۶۶ و شاخص هم  وزن در ارتفاع ۵۳۴.۴۶۵ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس۱۱۲۶ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم۶۶۵۲ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فارس،تاپیکو،میدکو،پارس،پارسان،خودرو،کچاد صورت گرفت و شاخص های آریا،بپاس،کگهر،هرمز،زاگرس،فغدیر،انتخاب بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی

پس از پایان معاملات بازار بورس ایران (۸ اسفند ۱۴۰۱) ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۱۱ میلیون و۹۸۱ هزار و ۷۵۲ تومان رسید.

چه زمانی سهام عدالت به جاماندگان می‌رسد؟

هنوز زمان مشخصی برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان وجود ندارد. اما احتمال می‌رود که این تقسیم سهام عدالت تا پایان سال انجام شود. مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولان معادل ۱۰ میلیون تومان اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال خواهد بود.

چگونه سهام عدالت جدید ثبت‌نام کنیم؟

قرار بود تیر ماه امسال روند واگذاری سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود تا به امروز خبری از واگذاری نیست و احتمالا تا پایان سال این واگذاری انجام شود. جاماندگان نیازی به ثبت‌نام ندارند و تنها مشمولانی که توسط دولت مشخص شده‌اند می‌توانند آن را دریافت کنند.

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور چندی پیش اعلام کرده بود مشمولان جدید نیازی به ثبت‌نام و ارائه مدارک ندارند. لیست این افراد در سازمان بهزیستی کل کشور وجود دارد. قرار است این سازمان لیست همه افرادی که جزو مشمولان جدید هستند را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهد. به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرده که مشمولان جدید به هیچ عنوان برای ثبت‌نام به جایی مراجعه نکنند و هیچ مدارک یا هزینه‌ای برای ثبت‌نام جدید نپردازند. کل این روند از طریق ارتباط بهزیستی با سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.

بر اساس آمارها،۲۰ میلیون جامانده در این حوزه وجود دارند و تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران سها عدالت دریافت خواهند کرد و در خصوص این بقیه این افراد صحبتی نشده است.

استعلام آنلاین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت

 سهامداران سهام عدالت برای استعلام وضعیت پرداخت سود سهام خود می‌توانند با ورود به سامانه سهام عدالت در تارنمای «www.Sahamedalat.ir» نسبت به مشاهده زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت اقدام کنند.

همچنین سهامدارانی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، باید هر چه سریعتر در سامانه سجام ثبت کنند تا در فهرست پرداخت سود جامانده های سهام عدالت قرار گیرند.

زمان واریز سود سهام عدالت جاماندگان

راضیه ذوالنوریان، مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی در رابطه با مشمولان دریافت سهام عدالت مطرح کرد: در ارتباط با کسانی که جا مانده سهام عدالت هستند، به استناد مصوبه‌ای که هیات دولت تصویب کرد، شرایط برای ما فراهم شد که در راستای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱، کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کل کشور، سه دهک اول درآمدی جامعه و ایثارگران هستند، سهام دار سهام عدالت شوند.

همچنین اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهام عدالت، در خصوص جاماندگان سهام عدالت، گفت: مجلس قانونی را برای جاماندگان از سهام عدالت تصویب و دولت در مرحله اول مقرر کرده مددجویان نهاد‌های حمایتی بدون نیاز به ثبت‌نام از طریق سامانه ارتباطی که بین کمیته امداد و سازمان بهزیستی برقرار شده، اطلاعات را به سازمان خصوصی سازی ارسال کنند تا سهام عدالت به این افراد تخصیص یابد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مرجعی و مکانی برای ثبت‌نام یا پیش ثبت‌نام سهام عدالت حضوری و سیستمی وجود ندارد، افزود: در مراحل قبلی سهام عدالت هم ثبت‌نام نداشتیم، شناسایی توسط سیستم و دستگاه‌های مسوُول صورت می‌گرفت و در مرحله نهایی بعد از ارسال دعوت نامه افراد برای ثبت نهایی به مکان مشخص شده مراجعه می‌کردند.

به گفته وی برای جاماندگان از سهام عدالت به جز نهاد‌های حمایتی برنامه دیگری نخواهد بود و قطعا سال آینده مراحل جدید اجرایی شده و اقشار دیگر نیز به سهام داران اضافه می‌شوند، این اقدام پس از تصویب قانون از سوی مجلس، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.
  • حسین قربانی /

    سلام من سهام عدالت را میفروشم یک تومونی است پول لازم هستم خاهشن زود خبر بدید بفروش میرسد هرچه سریع خبر بدید