کد خبر : 77 / /
/

قیمت سکه در معاملات فردایی به زیر مرز ۱۲ میلیون تومان رسید تا سکه با سطح حمایتی حساس خود فاصله کم کند.

​روز گذشته قیمت سکه در وقت مرده بازار توانست خود را یک کانال بالا بکشد و در مرز ۱۲ میلیون تومان بسته شود. در این روز تمایل به خرید بالا نبود و برخی تصور می‌کردند فرصت خوبی برای ذخیره سود است. از منظر تحلیل‌های فنی قیمت سکه با مانع سخت ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان روبه‌رو است. از منظر تحلیل‌های بنیادی قیمت سکه ظرفیت رشد برپایه متغیرهای درونی را ندارد و تنها تقاضای سرمایه‌ای است که می‌تواند بازار سکه را داغ کند.

در روزی که بازار جهانی تعطیل است عامل مسلط در بازار سکه قیمت دلار است. قیمت دلار در اتاق‌های فردایی در محدوده نرخ بسته شده روز گذشته معامله شد. اما نرخ درهم سیگنال دلار در کانال ۲۶ را می‌دهد. با وجود این که احتمال نوسان دلار در این کانال وجود دارد با توجه به فاصله گیری سکه از ارزش ذاتی بعید است معامله گران ریسک افزایش شدید قیمت در دومین روز هفته را تقبل کنند

2f1edcfa-4943-4525-9a62-86177073da31به نظر معامله گران در این روز محدوده ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تا ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان را به عنوان زمین بازی در نظر گرفته‌اند. البته اگر کف بازار از دست برود با توجه به ریسک بیشتر ریزش، احتمال عقب نشینی معامله گران از بازار بالا خواهد رفت. اما عبور قیمت سکه از سقف، معامله گران را به ورود بیشتر تقاضا امیدوار می‌کند. اتفاقی که حداقل در امروز پشتیبان قوی ندارد مگر آنکه در بازار ارز قیمت دلار سناریوهای حداکثری را در افزایش قیمت محقق کند. برخی تصور می‌کنند در صورتی که نرخ درهم روند صعودی داشته باشد بالاترین هدف قیمتی ۷ هزار و ۴۰۰ تومان است. در این حالت دلار می‌تواند دو کانال بالا رود. اما با وجود این سناریو اکثریت تصور می‌کنند بازار سکه امروز در وضعیت رنج یا کاهشی باشد. از دید این گروه در بازار امروز معامله گران تلاش دارند در محدوده مورد اشاره برای قیمت سکه اقدام به نوسان گیری کنند به این امید که در روزهای آتی چشم‌انداز قیمت دلار و طلای جهانی شفاف تر شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.