کد خبر : 849 / /
/

قیمت بیت کوین به ۲۹ هزار دلار رسیده که بی سابقه است و بار دیگر رکورد نرخ این رمز ارز را می شکند.

به نوشته  پورتال CoinMarketCap ، که میانگین قیمت ها در بیش از ۲۰ صرافی را محاسبه می کند ، نرخ بیت کوین ساعت ۲۴ و ۲۲ دقیقه دیشب با افزایش ۷.۷۵ درصدی ، به ۲۸۹۴۴ دلار و در بورس Binance با بیشترین حجم معاملات ارزهای رمزنگاری ، با ۷.۳۷ درصد افزایش ، به ۲۸،۹۶۱ دلار رسید و این در حالی است که  دقایقی قبل از آن برای اولین بار به مرز ۲۹۰۰۰ دلار هم رسیده بود

 

 

این ارز رمزنگاری شده تقریباً ۷۰.۵ درصد از کل بازار جهانی ارزهای رمزپایه را تشکیل می دهد. ارزش بیت کوین در نیمه دوم ماه جاری میلادی افزایش یافت. نرخ این ارز رمزنگاری شده ۱۶ دسامبر از بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۱۷  به میزان ۲۰،۰۴۲ دلار نیز بیشتر شد و از آن زمان به بعد رکورد شکنی خود را ادامه داده است. روز یکشنبه ، قیمت بیت کوین از ۲۸ هزار دلار فراتر رفته بود. 

بیت کوین

منصور حسین اف کارشناس مستقل در این رابطه گفت: "امروز بیت کوین به بالاترین رکورد خود معادل ۲۹،۰۰۰ دلار رسید. رشد فعلی پس از سقوط نرخ بین کوین در ماه مارس آغاز شده است... بازارهای سنتی از جمله شاخص سهام ، قیمت طلا و سایر دارایی ها نیز رکوردهایی را نشان می دهند."

منصور حسین اف افزود این اتفاق در شرایط  تضعیف دلار به دلیل محرک های مالی و پولی فعلی رخ می دهد.وی معتقد است اگر وضع فعلی تغییر نکند، افرزایش نرخ رمزارزها ادامه خواهد یافت اما اگر در سال ۲۰۲۱ ، روند احیای اقتصاد جهانی به خوبی  به پیش برود. ، قیمت ارزهای رمزنگاری شده با تعدیل روبرو خواهد شد.

برخی از کارشناسان منتفی نمی داند که در آینده نزدیک بیت کوین بتواند به تدریج جایگزین دلار شده و آن را از موقعیت خود به عنوان ارز ذخیره محروم کند.

 بیت کوین یک رمزارز جهانی ، با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، ولی از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته‌است. از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال غیرمتمرکز است. چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌ها، مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.