کد خبر : 14963 / /
/

فایبر سمنت برد

فایبر سمنت برد به صفحات سیمانی مسلح شده با الیاف گفته می شود، این صفحات سیمانی در بازار بنام فایبر سمنت برد، سمنت برد یا صفحات سیمانی الیاف دار شناخته میشود.

فایبر سمنت برد مخلوطی از سیمان پرتلند، سلیس و الیاف سلولزی میباشد که طی فرایندی با ماشین های هات چک تولید می گردد؛ طریقه فشرده سازی و عمول آوری این صفحات سیمانی به صورت هوای خشک یا بوسیله دستگاههای اتو کلاو صورت می پذیرد.

در ایران از روش های دیگر جهت تولید فایبرسمنت برد استفاده می نمایند به همین دلیل قیمت های فایبر سمنت برد های موجود در بازار با توجه به مواد اولیه روشهای تولید آن متفاوت است. البته بالاتر بودن قیمت پانل سیمانی شرکتی نسبت به شرکت دیگر نشان بر کیفیت خوب آن نیست برخی ازکارخانه تولیدی این صفحات سیمانی الیاف دار با قیمت مناسب تری نسبت به بازار عرضه می نمایند.

فرق فایبر سمنت برد با سمنت برد

در تولید فایبرسمنت برد از سیمان با دانه های بسیار ریز و الیاف سلولزی در هر دو سطح آن استفاده می شود و این الیاف سلولزی باعث انعطاف پذیری هر چی بیشتر صفحات سیمانی می گردند.

در تولید سمنت برد از مخلوط سیمان با دانه های درشت همراه با یه لایه الیاف سلولزی به صورت یکنواخت در سطح آن، پوکه معدنی و مواد افزودنی جهت چسبندگی و خمش در صفحات سیمانی سمنت برد بکار می رود.

مخلوط مواد اولیه در بین دولایه توری مش فایبرگلاس قرار می گیرد و همین عمل باعث استحکام هر چه بیشتر و جلوگیری خمیدگی ورق سیمانی فایبر سمنت برد می شود.

مزایای پانل سیمانی فایبرسمنت برد

  • مقاوم در برابر نور مستقیم آفتاب
  • مقاومدر برابر تغییرات جوی
  • مقاوم در برابر یخبندان
  • مقاوم دربرابر رطوبت و بارش مستقیم باران
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • وزن مخصوص دانسیته
  • مقاومت فشاری بالا
  • مقاومت خمشی
  • نصب راحت و آسان
  • سرعت اجرایی بالا
  • به کارگیری نیروی اجرایی کمتر
  • هزینه جابجایی و نگهداری پایین
  • قیمت نهایی مناسب نسبت به سایر مصالح سنتی

نمای فایبرسمنت برد

بخاطر اینکه در تولید فایبر سمنت برد از الیاف سلولزی به صورت همگن در کل سطوح استفاده شده و همینطور از سیمان با دانه های ریز استفاده میشود، نمای فایبر سمنت برد سطح کاملا یکدست دارد بلافاصله بعد از اجرا میتوان رنگ آمیزی کرد نیازی به بتونه کاری ندارد.

فایبرسمنت برد نما در دومدل، ساده یا طرح چوب اجرا میشود، برای اجرای پروژه هایی که نیاز به رنگ آمیزی یا اجرای متریال های دیگر بروی آن باشد از فایبرسمنت برد ساده استفاده میکنند این نمونه از صفحات سیمانی قیمت ارزانتری نسبت به طرح چوب دارد.

فایبر سمنت برد طرح چوب بعد از اجرا نیازی به بتونه کاری ندارد پس از اجرا به صورت یکدست در آمده و نمایی زیبا دارد. امروزه از این نوع صفحات سیمانی به وفور استفاده میشود.

انواع فایبر سمنت برد

فایبر سمنت برد برحسب نوع کاربری به چند نوع تقسیم میشود که عبارتند از:

  • فایبرسمنت برد سقفی
  • فایبرسمنت برد دیواری
  • فایبر سمنت برد داخلی
  • فایبرسمنت برد کف

جهت اجرای فضای داخلی ساختمان، دیوار یا کف معمولا از صفحات سیمانی ساده بدون طرح  استفاده میکنند و تنها تفاوت در ضخامت این ساندویج های سیمانی است،  برای اجرای دیوار از ضخامت 12 میلیمتر، برای اجرای کف از ضخامت های بالا 15 الی 18 میلیمتر بکار میرود.

فایبر سمنت برد سقفی

فایبر سمنت برد سقفی در مکان و مناطقی با رطوبت بالا کارایی دارد، از جمله مکان های عمومی پرتردد، تونل ها، سرویس های بهداشتی عمومی، آشپزخانه های بزرگ، سالن های استخر، جکوزی و سایر مکان هایی که رطوبت نسبی بالایی دارد از این نوع صفحات سیمانی استفاده می نمایند.

طریقه نصب فایبر سمنت برد سقفی همانند پانل های گچی است با این تفاوت که جهت زیرسازی صفحات سیمانی از سازه های فلزی یا گالوانیزه با ضخامت بالا استفاده میشود تا به مرور زمان شکم ندهد و مجدد نیاز به تعمیر وصرف هزینه های اضافی نشود.

صفحات سیمانی ساده در ضخامتهای استاندارد 8 میلیمتر و ضخامت 12میلیمتر گزینه مناسبی جهت اجرای سقف کاذب سیمانی است.

فایبر سمنت برد طرح چوب

فایبر سمنت برد طرح چوب تنها جهت نمای خارجی ساختمان ها و منازل بکار میرود، طرح چوب به دلیل زیبایی آن امروزه در بین مردم محبوب است برای نمای اکثرخانه های ویلایی و نیز ساختمان های چند طبقه ار فایبر سمنت برد طرح چوپ استفاده میکنند.

فایبر سمنت برد طرح چوب در ضخامت های 8 و12 میلیمتر تولید میشود درابعاد 20*240 بوده و هنگام اجرا به صورت عمودی در کنار هم قرار میگیرد و سطحی یکدست دارد که نیازی به پلاستر ندارد، بلافاصله بعد از اجرا قابل استفاده است.بر اساس آخرین برآوردی که متخصصین این صنعت ارائه نمودن این صفحات سیمانی در برابر تابش نور خورشید و تغییرات جوی مستحکم بوده و اگر زیر سازی آن به درستی آنجام شده باشد طول عمر بالایی دارد.

طریقه نصب فایبر سمنت برد

طریقه نصب فایبر  سمنت برد در نمای داخلی و خارجی ساختمان متفاوت است بطور کلی جهت زیر سازی فایبر سمنت برد از 3 سازه گالوانیزه (سازه V، سازهA، سازه M) استفاده می شود:

سازه گالوانیزه M

سازه گالوانیزه M در ضخامت 7 میلیمتر تولید می شود، ویژگی اصلی این سازه کنترل تغییرات ابعاد فایبر سمنت برد در برابر تغییرات دما است.

سازه M در محل تلاقی دو پانل سیمانی قرار می گیرد و باعث ایجاد درزی مابین دو صفحه می شود جهت پوشش درز موجود از سازه A بهره میبرند این سازه مانع ورود رطوبت شده و درز موجود را کاملا می پوشاند.

سازه گالوانیزه V

سازه گالوانیزه V در ضخامت 7 میلیمتر از ورق گالوانیزه به روش نورد سرد تولید می شود، این سازه نسبت به سازه M  قیمت مناسب تری دارد از اینرو مجریان در برخی موارد بجای سازه M از سازه V استفاده میکنند.

  • توجه داشته باشید سازه A با پیج به سازه M محکم نشود چون مانع از حرکت سازه M می شود؛ سازه M هنگام تغییرات دمایی دارای انقباض و انبساط است.
  • نقاط برش خورده یا تمامی سطوح پروفیل ها با پرایمر ضد زنگ پوشانده شود.

فایبر سمنت برد با کیفیت و قیمت مناسب از کجا بخریم؟

امروزه طیف وسیعی از فایبر سمنت برد در بازار وجود دارد که جهت مصارف گوناگون در انواع ضخامت های با قیمت های متفاوتی عرضه میشود.

دانش فنی و کیفی محصول یکی از الزامات مهم جهت خرید مصالح ساختمانی و امری طبیعی است. خرید فایبرسمنت برد با کیفیت از تولید کننده اصلی باعث میشود هزینه کمتری پرداخت نمایید و تضمین کیفیت از تولید کننده اصلی دریافت نمایید.

شرکت نوین کناف تولید کننده فایبر سمنت برد در ضخامت های مختلف با قیمت مناسب اعلام همکاری مینماید.

جهت مشاوره رایگان و دریافت  اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره 09129380351 تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.