کد خبر : 491 / /
/

فوق تخصص بیماری‌‌های عفونی چگونگی درگیری ریه‌ها به ویروس کرونا را تشریح کرد.

 

 

 

 

فوق تخصص بیماری‌‌های عفونی چگونگی درگیری ریه‌ها به ویروس کرونا را تشریح کرد.

 آمیتیس رمضانی ،‌ در مورد درگیری ریه بیماران کرونایی اظهار کرد: بیماری کووید-۱۹ اندام‌ها و قسمت‌های مختلف بدن مانند ریه، قلب، عروق، دستگاه گوارش و مغز را درگیر می‌کند که درگیری‌ ریوی در این بیماران بارزتر است.

درگیری ریوی در بیماری کرونا

وی افزود: حدود ۲۰ درصد از بیماران کرونایی دچار درگیری ریوی شدید می‌شوند که این امر می‌تواند به صورت تنگی نفس، گاهی سرفه و کاهش سطح اکسیژن خون خودش را نشان دهد و از طرفی نیز درصد کمی وارد فازهای شدیدتر بیماری شده که نیاز به دستگاه ونتیلاتور دارند.

فوق تخصص بیماری عفونی با بیان این‌که ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا از نوع خفیف بدون مصرف هیچ دارویی درمان می‌شوند، گفت: البته افرادی وجود دارند که نوع ابتلای آنها شدید است و باید دارو مصرف کنند. کرونا خود را با علائمی نظیر آبریزش ‌بینی، عطسه، سرفه، سردرد، بدن‌درد، تب، دل‌درد و اسهال نشان می‌دهد. این‌ علائم شبیه به بیماری سرماخوردگی یا آنفلوآنزا است، اما با وجود اپیدمی کرونا ما همه این علائم را به حساب بیماری کرونا می‌گذاریم.

درگیری های شدید قابل جبران نیست

کرونا

وی ادامه داد: بیماران در درجه اول باید مراقب علائم خود باشند و در صورت مشاهده هر کدام از این علائم به پزشک مراجعه کنند و در تمام مدت بیماری با پزشک در ارتباط و در قرنطینه باشند. ما از بیماران خود تقاضا داریم که این علائم را به حساب سرماخوردگی و آنفلوآنزا نگذارند. بیماران می‌توانند به پزشک عمومی، داخلی، عفونی و متخصص ریه مراجعه کنند. همچنین بیمارانی که می‌ترسند به مطب پزشک‌ها مراجعه کنند می‌توانند به ‌صورت آنلاین با پزشک در تماس باشند.

وی گفت: با توجه به این موضوع که این درگیری‌های شدید قابل جبران نیست، بهترین راه رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی دست هاست و همچنین پیگیری افت اکسیژن در روزهای ششم و هفتم است.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: این فکر‌ که اگر دچار ویروس کرونا شویم و به قرنطینه برویم و اتفاقی نمی‌افتد کاملا غلط است و باید وضعیت خود را تحت نظر قرار دهیم.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.